Palvelu kateissa

  • 11 December 2014
  • 9 kommenttia
  • 2 katselukertaa

Ennen Joulu yrittelin kirjautua omille sivuille, jossa on yhdistettynä sekä kännykkä että laajakaista. Laajakaista tunnuksilla en päässyt ja sitten kännykkänumerolla ja vanhalla salasanalla ei päässyt, tilasin uuden eikä päässyt jne. Tein ilmoituksen ja JO 2 kuukauden kuluttua otettiin yhteyttä ja tilanne korjautui osittain, eli pääsin omille sivuille kännykkänumerolla ja salasanalla - ihmehän on jo tuokin!! Mutta laajakaistapuolella ei mitään voinut tehdä. Kun siitä ilmoitin tässä Soneran mahtavassa palveluviidakossa, niin eilen otettiin oikein henkilökohtaisesti yhteyttä ja luvattiin antaa ihan ilmaiseksi - muuten maksaa 7 euroa - uusi laajakaistan tunnus, joka luvattiin lähettää tekstiviestinä. Kappas vain eipä sen jälkeen ole mitään kuulunut ei tekstiviestiä, eikä mitään muutakaan. Mutta loistava uutinen on, ettei sitten omille sivuille pääse edes kännykän numerolla ja salasanalla!!
Laajakaista liittymään liittyvä sähköposti ei toimi, kun senkin salasana ei toimi!! loistava uutinen, sillä mitäpä sitä posteja lukemaan, lienee vanhanaikaista näin Soneran verkossa. Kannattaa vain näin keskustella - onhan se niin hienoa, että voi näin nykyaikaisesti Chattailla!!!!
Ei tässä muuten mitään ongelmaa olisikaan, ellei olisi kyse yrityksen liittymästä, mutta sehän ei Soneraa senkään vertaa heilauta, miettivät vain miten saisi uutta rahnaa yritykseen kun ei henklösupistukset anna riittävästi fyrkkaa johdolle!!!

Hauskaa Pääsiäsistä hiljaisen sähköpostin kanssa.

9 kommenttia

Pahoittelut, että tunnuksiin liittyvän ongelman selvittäminen on mennyt noin monimutkaiseksi. Valitettavasti tapausta tarkemmin tuntematta en osaa kuitenkaan sanoa, että minkä takia et ole saanut tunnuksia tekstiviestitse vieläkään.

Asian selvittämiseksi suosittelen olemaan vielä uudelleen yhteydessä Asiakaspalveluumme puhelimitse, 0200 17000 (mpm/pvm).

Tässä tapauksessa kannattaa pyytää asiakasneuvojalta, että voisitte testata tunnuksien toimivuuden puhelun aikana sen jälkeen kun olet saanut uudet salasanat tekstiviestitse (asiakasneuvoja lähettää salasanat tekstiviestitse puhelun aikana).

T. Lauri
Sonera Asiakaspalvelu
Tuntuu olevan pysyvä ongelma ettei sähköpostia pysty lukemaan omien sivujen kautta sen jälkeen kun salasanan on muuttanut tai joutunut muuttamaan kyseisten sivujen kautta.
Sähköposti toimii ilmeisesti ongelmitta sen jälkeen kun postit on ensin kerran käynyt tarkistamassa varsinaisen web-mailin kautta.
Pahaksi onneksi en taas muista mikä tuo linkki sinne on, sillä omat sivut ovat luonnollisin valinta myös postien lukuun.
Olen törmännyt ongelmaan jo kolmannen kerran vuoden sisällä, joten ongelmaa ei ole saatu poistettua? ts. joka kerta uuden salasanan vaihdon jälkeen.
merinen kirjoitti:

Pahaksi onneksi en taas muista mikä tuo linkki sinne on, sillä omat sivut ovat luonnollisin valinta myös postien lukuun.


Webmailin www-osoite on http://webmail.inet.fi.

T. Lauri
Sonera Asiakaspalvelu
Niinpä niin! Kyllä tässä aikaa saa kulumaan, vaan ei asiantuntijaa löydä joka osaa sanoa tarkkaan missä vika. Oikea osoite ei mielestäni ole Helpsom, luulisi Soneran huolehtivan itse salasanojen toimivuuden. Mutta eipä tässä sen ihmeempää, ei tämä keskustelu johda minnekkään, uusi kehoitus kääntyä asiakaspalvelun puoleen, uusi soitto, uusi henkilö ja lopputulos entistä huonompi. Aino järkevä vaihtoehto on mennä Soneran palvelupisteeseen puhumaan jonkun Henkilön kanssa nenäkkäin ja osoittamaan missä on vika, se kun ei näytä puhelimitse menevän perille. Huonoin homma asiassa on se, että nämä kaikki ovat toimineet - ennen, enkä suinkaan ole niitä salasanoja vaihdellut. Jotain Sonera on oikeasti tehnytkin, kun se mikä vielä joku aika sitten toimi, ei enää toimi. Saavutus sekin.
Nyt nämä sivut on kokeiltu ja sieltä saatava "apu", heittoja pimeyteen, ei muuta.
Olet oikeassa siinä, että tässä tapauksessa ei ole tarvetta ottaa yhteyttä maksulliseen Helpson-tukipalveluun, koska ongelma on todennäköisesti tunnuksissa.

Kuten aikaisemmassa viestissä ohjeistin, kannattaa ottaa vielä kertaalleen yhteyttä puhelimitse asiakaspalveluun ja pyytää, että tunnuksien toimivuus voidaan testata puhelun aikana. Tällä tavoin asia saadaan kerralla ratkaistua.

T. Lauri
Sonera Asiakaspalvelu
On taas keskusteltu asiakaspalvelun kanssa, nyt pääsee omille sivuille, mutta siihen se ilo jääkin. Kun lähettää postin tulee viesti "Viesti on lähetetty, viestin kopioiminen määritettyyn kansioon epäonnistui" ja kun yrittää katsoa tulleita posteja on viesti "Määritettyyn postipalvelimeen ei saatu yhteyttä. Tarkista tilin asetukset". - niinpä

edelleen Hauskaa Pääsiäistä
Omat Sivut -palvelussa on tällä hetkellä vika, joka ilmenee kirjautuessa Omien Sivujen kautta sähköpostiin (jos salasanaa on vaihdettu). Vika on jatkoselvitystiimillämme tiedossa ja se pyritään korjaamaan mahdollisimman pian.

Ongelman pystyy kiertämään siten, että kirjaudut sähköpostiin webmailin kautta. Onnistuneen webmail-kirjautumisen jälkeen sähköpostin pitäisi toimia myös suoraan Omien Sivujen kautta.

T. Lauri
Sonera Asiakaspalvelu
Vielä jatkoa edelliseen, jos käy asetuksissa ja tekee jonkun muutoksen on vastaus: Järjestelmässä tapahtui virhe. Ole hyvä ja yritä myöhemmin uudelleen. Mikäli ongelma ei poistu, ota yhteys asiakaspalveluumme

Joo eipä ongelma ole poistunut puoleen vuoteen ja asiakaspalveluun on otettu yhteyttä 20 kertaa sinä aikana. Aika tehokasta, sanoisin!
No nyt toimii riittävästi. Vahinko ettei tästä ajasta voi Soneralla laittaa laskua turhasta työstä. lasku taitaa tulla tähän suuntaan.

Vastaa