Olen uusi Soneran asiakas (n. 3 kk). Muuton vuoksi vaihdoin operaattoria, koska taloyhtiössä on kiinteä taloyhtiökohtainen laajakaista. Otin siihen lisänopeutta 100 megaa.
Alusta asti sen yhteyden kanssa on ollut ongelmia. En suurinpiirtein koskaan saa yhteyttä auki ensimmäisellä kerralla, kun avaan koneen. Tapahtuu siten, että kun yrittän avata nettiä, selain jää odotustilaan, ja lopulta ilmoittaa, että ei yhteyttä. Tämä tapahtuu sekä Cromella, että Explorerilla.
Olen jo melkein tottunut, että konetta pitää käynnistellä uudelleen yhteyden avaamiseksi. Useinmiten toisella tai kolmannella kerralla tärppää.
Mutta ongelmaksi on tullut ne kerrat, kun yhteys ei avaudu sitten millään. Näinä kertoina olen soittanut Soneran asiakaspalveluun. Lopputulos on aina sama, 'kyllä se yhteys toimii, ei mitään vikaa'.
Viimeeksi näin tapahtui viime viikolla. Asiakaspalvelija sanoi, että tekee tästä vikailmoituksen, ja
henkilö tulee katsomaan paikan päälle. Näin ei kuitenkaan käynyt, vaan tuli soitosta n. tunnin kuluttua tekstiviesti, että linjasi toimii, ota yhetyttä jos ongelma ilmenee uudelleen. Varmaan sitten vaan kuvittelen kaiken.
Tämä on minulle hankala tilanne, koska käytän yhteyttä työssäni. Minulla on myös toimisto toisessa osoitteessa, jossa yhteys avautuu aina heti ensimmäisellä kerralla. Myös siellä on Sonera. Joten tästä voisi päätellä, ettei koneessa ole vikaa.
Koska tätä ongelmaa ei oikein otetta tosissaan Soneran puolelta, on päättänyt, että vaihdan heti operaattoria, kun sopimusaika tulee täyteen.
Pattitilanne uuden laajakaistan kanssa
Rekisteröidy
Onko sinulla jo tili? Kirjaudu sisään
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.