Skip to main content

Perusteeton tekstiviestien laskutus

  • December 11, 2014
  • 3 kommenttia
  • 17 katselukertaa

Liittymäni on tänään auennut ja minulla on liittymä "Suurenmoinen". Liittymä sisältää tekstiviestejä 1000 kpl, en myöskään ole lähettänyt yhtään tekstiviestiä. Laskulleni on kertynyt laskua tekstiviesteistä. Mitä viestejä laskutatte ja miksi?

Omat sivut palvelussani näkyy, että tiedonsiirtoa on jäljellä 0 Mt. Miksi näin? Liittymäni sisältää tiedonsiirtoa 10 Gt/kk.

3 kommenttia

  • July 2, 2013
Moi _Miikka!

Normaalihintaiset tekstiviestit kotimaassa menevät tosiaan paketista. Jos tekstiviesteistä tulee laskua, kyse täytynee olla jostakin erikseen hinnoitellusta tekstiviestipalvelusta (sisältö- ja ostopalvelut). Tulet saamaan laskun mukana palveluerittelkyn, jossa lisämaksulliset palvelut näkyvät tapahtumakohtaisesti (Uusi palvelu 1.6.13 alkaen, voit lukea lisää täältä).

Tiedonsiirtoa on tosiaan Suurenmoisessa 10Gt/kk ja tuon saman luvun pitäisi liittymänhallinnassasi myös näkyä, samalla kun mittari näyttää montako prosenttia nettipaketista on kulunut.

  • July 3, 2013
Hei,

kiitos vastauksesta! Tiedonsiirtopalvelu 10 Gt näkyy omilla sivuilla nyt oikein.

En ole uudella Soneran liittymälläni lähettänyt tai maksanut mitään sisältö- tai palveluviestejä. Tekstiviesteistä on siis kertynyt tuolloin laskua ilman minkäänlaista tekstiviestiliikennettä (lukuunottamatta Soneran lähettämää avausviestiä).

Vaikka summa on pieni, täytyisi asiakkaan pystyä lähtökohtaisesti luottamaan Soneran laskutukseen.

  • July 3, 2013
Hei _Miikka,

hyvä että näkyy oikein nyt tuo nettipaketin koko.

Kannattaa tässä tapauksessa ehkä odottaa, että lasku saapuu ja näet vähän tarkemmin mistä tuota laskua on tullut. Selvitetään totta kai tilanne, jos näyttää siltä, ettet keksi selitystä muodostuneille maksuille, olkoon sitten miten pienestä summasta kyse :) Yleensä laskutusjärjestelmä on hyvin luotettava eikä laskuille pääse vikatilanteissakaan mitään ylimääräisiä veloituksia, mutta aina asia voidaan jälkikäteen tarkistaa.