Skip to main content

Philips TV ja Inteno DG301AL

  • December 11, 2014
  • 19 kommenttia
  • 21 katselukertaa

Moro!
Ostimme Philips TV:n 39pfl3807t/12 tyypiltään. TV-viihteen mukana tullut reititin oli tyypiltään Thomson TG789. TV.n nettiominaisuudet toimivat hienosti.
Sitten verkkoon tuli vikaa, ja ajan jälkeen Sonera toimitti uuden reitittimen, tyypiltään Inteno DG301AL.
Verkko alkoi toimia hienosti, mutta TV ei.
Mitä eroa reitittimissä on, ja mitä sille intenolle pitäisi tehdä, että saisimme myös TV:n nettiyhteyden toimimaan?
Se kyllä kytkee verkkoon, mutta "kaatuu" muutaman sekunnin kuluttua.

timppa

19 kommenttia

  • September 4, 2013
Hei Junttakuja,

Yhdistääkö TV siis langattomaan verkkoon, mutta hetken kuluttua yhteys katkeaa?

Voisit kokeilla vaihtaa langattoman verkon asetuksia ja katsoa auttaisiko se ongelmaan. Eli langattoman verkon kanava, verkon nimi, salasana ja salaustyyppi.

  • September 4, 2013
Moro!
Kyseessä ei ole langaton verkko, vaan ihan oikea langallinen yhteys.
Kaikki muut tietokoneet (2) + soneran viihdepaketti tpimii moitteettomasti.

  • September 4, 2013
Hei Junttakuja,

Kannattaa testata kaapeli, että se on varmasti kunnossa. Kytkee vaikka tietokoneen saman kaapelin perään kiinni.

Olihan kaikki laitteet kytketty Intenon keltaisiin portteihin?

Telkkarin verkkoasetuksia voisi myös käydä läpi. Sieltä kannattaa varmistaa ainankin ettei laitteelle ole määrätty kiinteää IP-osoitetta.

  • September 4, 2013
Moro!
Kaapelit on kunnossa. Olemme yrittäneet Philipsin takuukorjaajan kanssa yhdeksän viikkoa ratkaista ongelmaa. TV:hen on vaihdettu kolme emolevyä ja yhden kerran poweri. Muut ongelmat poistui, vaan TV ei mene Intenon kanssa nettiin, tai jos menee, niin yhteys katkeaa n. kolmen sekunnin päästä.
Lähinnä kysymys on; mitä eroa on Thomson TG789:lla ja Inteno DG301AL:lla, mitä TV ei ymmärrä? Ja tietenkin, kuinka asian voisi korjata!

timppa

  • September 4, 2013
Hei Junttakuja,

Ethernet porteissa on hieman eroa Thomsonin ja Intenon välillä. Thomsonissa portit ovat 100 megaiset ja Intenossa 1000 megaiset.

Yhteensopivuusongelma noiden porttien välillä voisi olla yksi mahdollinen syy. Mahtoiko TV:n verkkokortti olla integroitu emolevyyn vai onkohan se erillisenä moduulina TV:ssä?

Olisikohan sinulla jokin erillinen reititin tai kytkin jolla voisit testata asiaa? Tai saisitko sellaisen jostain lainaan, esim kaverilta? Kytkin/reititin tulisi TV:n ja Intenon väliin. Tällä tavoin ainankin selviäisi jos kyseessä olisi yhteensopivuuteen liittyvä ongelma.

Lisäisitkö muuten vielä asiakasnumeron tietoihisi, niin tarkistetaan samalla Intenon ohjelmistoversio. Lisääminen onnistuu valitsemalla Omat asetukset >> Profiili >> Asiakasnumero.

  • September 4, 2013
Moro!
Näyttäis siltä, että ko portti TV:ssä olisi luokkaa 100 Mega, sillä silloin harvoin, kun katson ip-osoitteella tietokoneeltani Intenoa, se näyttää, että soneran viihdedigiboxi on kiinteä 100 TDF (?) ja TV on 100 TDF, niin kauan, kunnes kaatuu (n. 3 sek.)
Minulla on nyt verkossa toinen lainareititin kiinni, niin että jos haluatte testata päivityksen, ilmoitan missä kaapissa inteno sijaitsee. Tällä lainavehkeellä netti toimii myös TV:ssä.

timppa

  • September 5, 2013
Hei Junttakuja,

Sinulla oli siis nyt toinen reititin kiinni verkossa?

Saisitko tuon Intenon laitettua kiinni niin voidaan tarkistella tuo päivitys siitä?

  • September 5, 2013
Moro!
Nyt teidän reititin on kiinni. Viitsisittekö ilmoittaa, kun päivitykset on suoritettu, niin voi alkaa taas testailemaan. Alkaa vaan turhauttaa homma. Vaan onpahan tullut harjoiteltua!

  • September 6, 2013
Moro!
Mitä meille kuuluu?

  • September 6, 2013
Hei Junttakuja,

Laitteessa näytti jo olevan uusin ohjelmisto. Vaikuttaisi siis hieman siltä että tuo Inteno ja TV:n verkkokortti oikein suostu toimimaan keskenään.

  • September 6, 2013
Moro!
Hyviä neuvoja? Pitäisikö TV vaihtaa, vai Sonera?

  • September 9, 2013
Hei junttakuja

Vaikea antaa mitään suoraa ratkaisua jos kyseessä on puhtaasti yhteensopivuus ongelma. Ainut mitä tulee mieleen olisi lisätä Intenon ja TVn väliin joku oma reititin mikä toimii Intenon kanssa tuon 1000mbit ethernet portin kanssa ja sen jälkeen reitittimen omista LAN-porteista jatkaisi 100mbit yhteydellä televisioon.

Voisimme vielä kokeilla päivittää modeemia toisella ohjelmistolla jolloin 4-portti muuttuu siltaavaksi. Välttämättä ongelma ei tällä korjaannu mutta voidaan ainakin yrittää! Voisitko resetoida modeemin tehdas-asetuksille ja kytkeä sen verkkoon kiinni niin päivitämme ohjelmiston.

  • September 9, 2013
Moro!
Resetoitu on. Olisihan se hauskaa, jos Soneralta saisi TV:hen sopivan reitittimen, vai lieneekö tarkoitus, että tulevaisuudessa sarjoitetaan verkon jokainen laite omalla reitittimellä?
Pistäs viesti, kun on päivitetty.

  • September 11, 2013
Moro!

Mitä meille kuuluu?

  • September 11, 2013
Hei junttakuja

Yritimme päivittää modeemiasi nyt muutamaan otteeseen mutta jostain syystä se ei onnistu. Voisitko vielä kerran resetoida laitteen "reset"-nappia painamalla. Nappia tulee painaa yhtäjaksoisesti 30 sekuntia. Jätä tämän jälkeen laite linjaan kiinni niin yritämme päivitystä uudestaan.

Kytket televisio tuohon 4-porttiin kiinni ja seuraa alkaako se toimimaan päivityksen jälkeen, ilmoitan tänne vielä kun päivitys on tehty!

  • September 11, 2013
Moro!

Resetoitu tehty, aika katsottu kellosta! Eipä tällä juuri muukaan onnistu.


timppa

  • September 11, 2013
Hei junttakuja

Jostain syystä laitteen päivitys ei edelleenkään onnistu. Eihän sinulla ole mitään omia laitteita (reitittimiä / kytkimiä) käytössä tällä hetkellä? Modeemissasi voi siis olla vikaa koska päivitys ei onnistu, mutta parhaiten saat asian hoitoon kun teet vikailmoituksen asiasta.

Kerro ilmoitukseen lisätietona että modeemia on pyritty päivittämään mutta se ei onnistu vaikka laitteen resetoi. Mikäli vikailmoituksella tutkittaessa modeemi todetaan vialliseksi, saadaan sinulle takuuvaihtona uusi tilalle.

Vikailmoituksen voit jättää soittamalla vikapalveluun tai jättämällä palvelupyynnön omien sivujen kautta.

  • September 11, 2013
Moro!

Onko vikailmoituksen teko noin talon sisäisenä viestinä mahdoton ajatus? Edes periaatteessa?
Teillä in kaikki tarpeelliset tiedot/

  • September 12, 2013
Hei junttakuja

Vikailmoitusta en voi suoraan täältä palstan kautta välittää vaan ne on ilmoitettava suoraan vikapalveluun jommasta kummasta yllämainitusta kanavasta. Sitä kautta saadaan vielä hieman tarkemmat infot kerättyä käsittelyä varten.