Hei,
Mistähän mahtaa johtua että ping huitelee koko ajan 50-150 välillä ja latausnopeus on 1mbps luokkaa. Tämän vuoden aikana ovat ongelmat alkaneet ilmetä. Käytössäni on 10mbit/s valokuitu.
Sivu 1 / 1
Hei torman24,
Vilkaisin yhteyttäsi ja mitään kummallista ei modeemin ja verkon välillä ole mikä voisi vikaa aiheuttaa. Käytätkö yhteyttä mahdollisesti langattomasti wlanin kautta? Tämä voi lisätä viivettä huomattavasti.
Jos teet nopeustestin esim. www.sonera.fi/nopeustesti tai www.speedtest.net sivun kautta, mitä tuloksia saat? Jos latausnopeutesi tiedonsiirrossa on 1mt/s, merkitsee tämä että liittymäsi nopeusluokka on 10Mbit.
Vilkaisin yhteyttäsi ja mitään kummallista ei modeemin ja verkon välillä ole mikä voisi vikaa aiheuttaa. Käytätkö yhteyttä mahdollisesti langattomasti wlanin kautta? Tämä voi lisätä viivettä huomattavasti.
Jos teet nopeustestin esim. www.sonera.fi/nopeustesti tai www.speedtest.net sivun kautta, mitä tuloksia saat? Jos latausnopeutesi tiedonsiirrossa on 1mt/s, merkitsee tämä että liittymäsi nopeusluokka on 10Mbit.
Käytän langattomasti, mutta saman tuloksen saan myös johdon kanssa kun olen kokeillut. Äsken tein soneran nopeustestin, viive 86ms, latausnopeus 1,15mbit/s ja lähetysnopeus 1,97mbit/s
Sammat täällä, yht`äkkiä.
http://www.speedtest.net/my-result/3363010083
Siis tämä langalla, kiinteä yhteys, automatic DHCP. 24/1 nopeus.
http://www.speedtest.net/my-result/3363010083
Siis tämä langalla, kiinteä yhteys, automatic DHCP. 24/1 nopeus.
Hei torman24 ja aazie,
Oletteko jo kokeilleet käynnistää modeemin uudestaan tai tehdä tehdasasetusten palautusta? Jos mahdollista niin kannattaa kokeilla yhteyttä vielä toisella modeemilla. Asutte eri paikkakunnilla joten vioilla ei mitään yhtenevää syytä alueellisesti ole + alueilla ei mitään yleistä häiriötä kyllä ole tiedossa.
Jos vika kuitenkin jatkuu testauksista huolimatta, kannattaa asiasta silloin jättää ihan vikailmoitus. Vikailmoituksen voi jättää soittamalla vikapalveluun tai jättämällä palvelupyynnön omien sivujen kautta.
Oletteko jo kokeilleet käynnistää modeemin uudestaan tai tehdä tehdasasetusten palautusta? Jos mahdollista niin kannattaa kokeilla yhteyttä vielä toisella modeemilla. Asutte eri paikkakunnilla joten vioilla ei mitään yhtenevää syytä alueellisesti ole + alueilla ei mitään yleistä häiriötä kyllä ole tiedossa.
Jos vika kuitenkin jatkuu testauksista huolimatta, kannattaa asiasta silloin jättää ihan vikailmoitus. Vikailmoituksen voi jättää soittamalla vikapalveluun tai jättämällä palvelupyynnön omien sivujen kautta.
Resetointia kokeiltu monesti, ei kehtaisi laittaa aina uudestaan Wlan-asetuksia. Kokeiltu myös toisella purkilla, ei vaikutusta. Tulokaapeli on uusi, maan alla tuleva jakamokaapilta, joka 30m päässä. Itse keskukseen matkaa n. 1Km.
e. ei parannusta pingiin, muut arvot kyllä lähes OK. Mokkulalla pääsen kyllä parempiin arvoihin, syy tähän? Mokkulan arvot noin: ping: 32ms, down: 22Mbs, up: 7.4Mbs
http://www.speedtest.net/my-result/3367377082
e. ei parannusta pingiin, muut arvot kyllä lähes OK. Mokkulalla pääsen kyllä parempiin arvoihin, syy tähän? Mokkulan arvot noin: ping: 32ms, down: 22Mbs, up: 7.4Mbs
http://www.speedtest.net/my-result/3367377082
Hei aazie,
Nopeuden puolesta liittymä tosiaan vaikuttaisi olevan OK. Kannattaa tuo vikailmoitus tehdä niin saadaan asia paremmin tutkittua pingin suhteen. Jos jätät vikailmoituksen omien sivujen kautta, laita se esim. Hidastelevana ja laita lisätietoihin infoa että nopeudet OK mutta ping korkea.
Nopeuden puolesta liittymä tosiaan vaikuttaisi olevan OK. Kannattaa tuo vikailmoitus tehdä niin saadaan asia paremmin tutkittua pingin suhteen. Jos jätät vikailmoituksen omien sivujen kautta, laita se esim. Hidastelevana ja laita lisätietoihin infoa että nopeudet OK mutta ping korkea.
OK, kiitos. Virheenkorjaus kyllä laskee nopeuksia, pienentää pingiä, laitetaan mietintämyssy päähän.
Vastaa
Rekisteröidy
Onko sinulla jo tili? Kirjaudu sisään
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.