Moi!
Ajattelin kokeilla tätä kun Soneran asiakaspalvelusta ei ole lupauksista huolimatta vielä kuulunut mitään. Ongelma on siis se, että pingi hipoo huikeita lukuja eikä esim. nettipelaaminen enää onnistu ollenkaan. Tässä alkupaloiksi hieman dataa ja sen jälkeen tapahtumakulkua:
Ping-isäntä: www.sonera.fi /194.251.244.241] 1024 tavua tietoja:
Vastaus isännältä 194.251.244.241: tavuja=1024 aika=194 ms TTL=249
Vastaus isännältä 194.251.244.241: tavuja=1024 aika=242 ms TTL=249
Vastaus isännältä 194.251.244.241: tavuja=1024 aika=195 ms TTL=249
Vastaus isännältä 194.251.244.241: tavuja=1024 aika=204 ms TTL=249
Vastaus isännältä 194.251.244.241: tavuja=1024 aika=170 ms TTL=249
Vastaus isännältä 194.251.244.241: tavuja=1024 aika=253 ms TTL=249
Vastaus isännältä 194.251.244.241: tavuja=1024 aika=230 ms TTL=249
Vastaus isännältä 194.251.244.241: tavuja=1024 aika=178 ms TTL=249
Vastaus isännältä 194.251.244.241: tavuja=1024 aika=200 ms TTL=249
Vastaus isännältä 194.251.244.241: tavuja=1024 aika=165 ms TTL=249
Ping-tilastot 194.251.244.241:
Paketit: Lähetetty = 10, Vastaanotettu = 10, Kadonnut = 0
(0% hävikki),
Arvioitu kiertoaika millisekunteina:
Pienin = 165 ms, Suurin = 253 ms, Keskiarvo = 203 ms
C:UsersToma>
Microsoft Windows >versio 6.1.7600]
Copyright (c) 2009 Microsoft Corporation. Kaikki oikeudet pidätetään.
C:UsersToma>ping www.sonera.fi -l 1024 -n 10
Ping-isäntä: www.sonera.fi r194.251.244.241] 1024 tavua tietoja:
Vastaus isännältä 194.251.244.241: tavuja=1024 aika=356 ms TTL=249
Vastaus isännältä 194.251.244.241: tavuja=1024 aika=205 ms TTL=249
Vastaus isännältä 194.251.244.241: tavuja=1024 aika=171 ms TTL=249
Vastaus isännältä 194.251.244.241: tavuja=1024 aika=297 ms TTL=249
Vastaus isännältä 194.251.244.241: tavuja=1024 aika=339 ms TTL=249
Vastaus isännältä 194.251.244.241: tavuja=1024 aika=303 ms TTL=249
Vastaus isännältä 194.251.244.241: tavuja=1024 aika=303 ms TTL=249
Vastaus isännältä 194.251.244.241: tavuja=1024 aika=302 ms TTL=249
Pyyntö aikakatkaistiin.
Vastaus isännältä 194.251.244.241: tavuja=1024 aika=283 ms TTL=249
Ping-tilastot 194.251.244.241:
Paketit: Lähetetty = 10, Vastaanotettu = 9, Kadonnut = 1
(10% hävikki),
Arvioitu kiertoaika millisekunteina:
Pienin = 171 ms, Suurin = 356 ms, Keskiarvo = 284 ms
Tapahtumakulku, jonka jälkeen paljon ????????
1. Kesällä tehtiin taloyhtiöön(Taavetinaukio 3 A, Helsinki) uusi kaapelointi, jonka seurauksena nopeus nostettiin 24/1. Halusimme nostaa sitä lisää kun mahdollisuus oli, eli 24/2 extra. (Tämä siis elokuussa)
2. Nopeustesteissä nousi tuleva (n. 13-15) muttei lähtevä(0,3-0,6). Pingit oli vielä ihan ok(testissä n.50ms). Omilla sivuilla löytyi 5.11 teksti, että tilaus (vahvistus tuli 27.08) vielä kesken? No tästä soitin ja asiakaspalvelusta ohjattiin tekniseen tukeen. Kertoivat, että heidän mukaansa "pitäisi olla" 24/2. Lupasivat laittaa asiasta viestiä eteenpäin ja 10.11 omilla sivuilla tieto kertoi näin olevan(siis 24/2 extra)
3. Tekninen palvelu totesi 5.11, että toimiakseen 24/2 extrana tulee modeemin olla asetettuna Annex M tilaan. No, sinne sitten muuttamaan se siihen jonka seurauksena KATOSI KOKO YHTEYS!!!!
4. Uusi soitto tekniseen tukeen. (yhteydenhän saa vasta kun on 20 min. puhunut robotin kanssa) Nyt neuvo oli, että kannattaa palauttaa modeemi tehdasasetuksille.
5. Modeemi tehdasasetuksille, jonka jälkeen lähiverkkoyhteys sekosi. (Tunnin buuttausten jälkeen tuli vihdoin yhteys takaisin)
6. Modeemille ei enää päässyt kuin muuttamalla verkkosovittimen asetuksia(Onneksi on Google)
7. Modeemissa edelleen Annex A ja lähtevä 1016kbps???????
8. Pingit kohosivat edellä esitettyihin lukuihin?????
9.Uusi soitto tekniseen tukeen "Ilmoitan asiasta ja joku ottaa yhteyttä" Ei ole vielä tapahtunut.
Ihan oikeesti, vastauksia pliis!!
.Toma
Sivu 1 / 1
Jos lisäät asiakasnumerosi käyttäjätunnuksen profiiliin (Omat asetukset > Profiili > Asiakasnumero), voin sen perusteella tarkistaa laajakaistaliittymäsi tilan ja vastata sen perusteella. Toinen vaihtoehto on että kirjoitat asiakasnumeron sijaan laajakaistaliittymän numeron ilman väliviivaa eli muotoon 346123456.
Ilmoita tähän ketjuun kun olet asiakasnumerosi lisännyt.
Ilmoita tähän ketjuun kun olet asiakasnumerosi lisännyt.
Moi!
Asiakasnumero on nyt lisätty profiiliin.
Sain tänään uuden kirjeen liittymästä ja kävin uudestaan muuttamassa modeemin asetuksia ohjeen mukaan; eli ADSL2+ ja Annex M.
Hetken toimi moitteettomasti ja sonera ping kävi jopa jossain 20ms paikkeillakin. Sitten hetken päästä taas reippaasti yli 100. Arvostan jos saataisiin tämä kuntoon.
Asiakasnumero on nyt lisätty profiiliin.
Sain tänään uuden kirjeen liittymästä ja kävin uudestaan muuttamassa modeemin asetuksia ohjeen mukaan; eli ADSL2+ ja Annex M.
Hetken toimi moitteettomasti ja sonera ping kävi jopa jossain 20ms paikkeillakin. Sitten hetken päästä taas reippaasti yli 100. Arvostan jos saataisiin tämä kuntoon.
Liittymässä on nyt modeemi verkossa kaistanleveydellä, joka mahdollistaa maksimissaan noin 23/2 Mbit/s maksiminopeudet. 2 Mbit/s lähtevän datan kaista kertoo sen, että modeemi käyttää Annex M - yhteyttä.
ADSL-yhteys on auki hyvillä arvoilla. Liittymäsi asetuksissa verkon puolella saattaa olla mahdollista pienentä yhteyden virheenkorjausta, jolloin latenssi pienenee. En ole varma onko toimenpide tämän liittymän kohdalla mahdollista, mutta voit halutessasi pyytää virheenkorjauksen vähentämistä Vikapalvelusta Laajakaistan vikailmoituslomakkeella.
Kannatta kuitenkin huomioida, että yhteyden virheenkorjaus ei ole käytössä turhan takia. Korjauksen pienentäminen voi aiheuttaa yhteyden yli kulkevaan liikenteeseen muita ongelmia virheellisten pakettien määrän kasvaessa.
ADSL-yhteys on auki hyvillä arvoilla. Liittymäsi asetuksissa verkon puolella saattaa olla mahdollista pienentä yhteyden virheenkorjausta, jolloin latenssi pienenee. En ole varma onko toimenpide tämän liittymän kohdalla mahdollista, mutta voit halutessasi pyytää virheenkorjauksen vähentämistä Vikapalvelusta Laajakaistan vikailmoituslomakkeella.
Kannatta kuitenkin huomioida, että yhteyden virheenkorjaus ei ole käytössä turhan takia. Korjauksen pienentäminen voi aiheuttaa yhteyden yli kulkevaan liikenteeseen muita ongelmia virheellisten pakettien määrän kasvaessa.
Kiitos sinulle Tapio siitä kun olet edes ainoa, joka antaa edes (järkeviä) vastauksia. Asiakaspalvelussa kehotetaan soittamaan Helpsonille, joilla ei ole vastausta ja kehottaa soittaa modeemin valmistajalle, joka kehottaa soittamaan Helpsonille, joka arvelee vian olevan teillä.....
Fakta on se, että (kuten tämän viestin alussa todettu) siitä lähtien kun "nopeus" nostettiin ja taloon tuli "valokuitu" niin kaikki on mennyt pers.....
tältä se nyt edelleen näyttää
C:UsersToma>ping www.sonera.fi -l 1024 -n 10
Ping-isäntä: www.sonera.fi i194.251.244.241] 1024 tavua tietoja:
Vastaus isännältä 194.251.244.241: tavuja=1024 aika=176 ms TTL=249
Vastaus isännältä 194.251.244.241: tavuja=1024 aika=152 ms TTL=249
Vastaus isännältä 194.251.244.241: tavuja=1024 aika=143 ms TTL=249
Vastaus isännältä 194.251.244.241: tavuja=1024 aika=197 ms TTL=249
Vastaus isännältä 194.251.244.241: tavuja=1024 aika=230 ms TTL=249
Vastaus isännältä 194.251.244.241: tavuja=1024 aika=186 ms TTL=249
Vastaus isännältä 194.251.244.241: tavuja=1024 aika=182 ms TTL=249
Vastaus isännältä 194.251.244.241: tavuja=1024 aika=225 ms TTL=249
Vastaus isännältä 194.251.244.241: tavuja=1024 aika=156 ms TTL=249
Vastaus isännältä 194.251.244.241: tavuja=1024 aika=126 ms TTL=249
Ping-tilastot 194.251.244.241:
Paketit: Lähetetty = 10, Vastaanotettu = 10, Kadonnut = 0
(0% hävikki),
Arvioitu kiertoaika millisekunteina:
Pienin = 126 ms, Suurin = 230 ms, Keskiarvo = 177 ms
Välillä on paremmin, mutta useimmiten näin. Pelit keskeytyvät ja buuttaamisen jälkeen uusi yritys..välillä taas modeemi sammutetaan jne.jne., jne.
Ennen toimi paremmin (8/1)! Samat koneet , hyvät näytönohjaimet.
Eihän se niinkään voi olla, että pitää jotain virheenkorjausta alkaa säätää. kun kaiken sanottiin vain paranevan?
Telilä tulee ihan tekstiviestin, meilin ja tämänkin palstan kautta tietoa, että teistä nämä eivät johdu. Silti täällä on samat koneet ja oikeat asetukset jne....silti vaan huononee
15 vuotta ollaan pysytty teidän kyydissä...nyt muuttuu jos ei tule kuntoon
Eikä tämä ole ns. "uhkaus" vaan ihan toteamus.
Häppi njuu jeer
Fakta on se, että (kuten tämän viestin alussa todettu) siitä lähtien kun "nopeus" nostettiin ja taloon tuli "valokuitu" niin kaikki on mennyt pers.....
tältä se nyt edelleen näyttää
C:UsersToma>ping www.sonera.fi -l 1024 -n 10
Ping-isäntä: www.sonera.fi i194.251.244.241] 1024 tavua tietoja:
Vastaus isännältä 194.251.244.241: tavuja=1024 aika=176 ms TTL=249
Vastaus isännältä 194.251.244.241: tavuja=1024 aika=152 ms TTL=249
Vastaus isännältä 194.251.244.241: tavuja=1024 aika=143 ms TTL=249
Vastaus isännältä 194.251.244.241: tavuja=1024 aika=197 ms TTL=249
Vastaus isännältä 194.251.244.241: tavuja=1024 aika=230 ms TTL=249
Vastaus isännältä 194.251.244.241: tavuja=1024 aika=186 ms TTL=249
Vastaus isännältä 194.251.244.241: tavuja=1024 aika=182 ms TTL=249
Vastaus isännältä 194.251.244.241: tavuja=1024 aika=225 ms TTL=249
Vastaus isännältä 194.251.244.241: tavuja=1024 aika=156 ms TTL=249
Vastaus isännältä 194.251.244.241: tavuja=1024 aika=126 ms TTL=249
Ping-tilastot 194.251.244.241:
Paketit: Lähetetty = 10, Vastaanotettu = 10, Kadonnut = 0
(0% hävikki),
Arvioitu kiertoaika millisekunteina:
Pienin = 126 ms, Suurin = 230 ms, Keskiarvo = 177 ms
Välillä on paremmin, mutta useimmiten näin. Pelit keskeytyvät ja buuttaamisen jälkeen uusi yritys..välillä taas modeemi sammutetaan jne.jne., jne.
Ennen toimi paremmin (8/1)! Samat koneet , hyvät näytönohjaimet.
Eihän se niinkään voi olla, että pitää jotain virheenkorjausta alkaa säätää. kun kaiken sanottiin vain paranevan?
Telilä tulee ihan tekstiviestin, meilin ja tämänkin palstan kautta tietoa, että teistä nämä eivät johdu. Silti täällä on samat koneet ja oikeat asetukset jne....silti vaan huononee
15 vuotta ollaan pysytty teidän kyydissä...nyt muuttuu jos ei tule kuntoon
Eikä tämä ole ns. "uhkaus" vaan ihan toteamus.
Häppi njuu jeer
ADSL-modeemisi muodostama yhteys talon DSL-keskittimelle on erinomainen ja muutenkin asiat näyttävän olevan verkon puolelta kunnossa.
Onko pingaus tehty niin, että samaan aikaan liittymässä ei ole liikennettä muilta tietokoneilta? Jos liittymässä on muuta yhtä aikaista liikennettä, se vääristää testin tulosta.
Mikä ADSL-modeemi liittymässä on käytössä?
Onko pingaus tehty niin, että samaan aikaan liittymässä ei ole liikennettä muilta tietokoneilta? Jos liittymässä on muuta yhtä aikaista liikennettä, se vääristää testin tulosta.
Mikä ADSL-modeemi liittymässä on käytössä?
Vastaa
Rekisteröidy
Onko sinulla jo tili? Kirjaudu sisään
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.