En tiennyt tehdäkkö suoraan häiriötiedote tässä ongelmassa kun ei ole ennen tälläistä ongelmaa ole ollut, joten ajattelin kysyä ensin täällä.
Eli ongelmana on ollut muutaman kuukauden ajan toistuvat lagipiikit nettipeliä pelatessa. Piikkejä ilmaantuu keskimäärin noin 5 minuutin välein ja ovat suuruusluokaltaan noin 150-300ms. Normaali pingi on 50ms.
Olen ollut yhteydessä pelin tekniseen tukeen jossa asiaa on selvitetty noin viikon ajan. Koitettu on muun muassa tehdä ns. clean boot, kytkeä pois IPv6, network analyzerin ajo, pelin uudelleen asennus, palomuurien kytkeminen pois päältä ym. itse PC:lle tehtäviä toimenpiteitä. Millään näistä ei ollut mitään vaikutusta itse ongelmaan.
Tracerteissa sen sijaan ilmeni pingin huojuntaa muutamassa Telian solmussa, jonka jälkeen sain seuraavanlaisen vastauksen:
"Thanks for getting back to me! Your newest tracer logs still show that your ISP's handoff to Telia is experiencing the high latency fluctuations that you've been experiencing:
| Host % | Sent | Recv | Best | Avrg | Wrst | Last |
ffm-bb2-link.telia.net - 0 | 301 | 301 | 44 | 55 | 173 | 119 |
ffm-b11-link.telia.net - 0 | 301 | 301 | 42 | 50 | 126 | 46 |
I would highly recommend contacting your ISP and opening a dialogue with them concerning the issue that you're experiencing."
Taulukossa on ote WinMTR:llä tehdystä tracertista 5 minuutin aikajaksolta. Liitteenä koko Tracert.
Mitähän tässä pitäisi tehdä kun kotoa käsin en pysty itse enää mitään tekemään ja ongelma on jatkunut jo kuukausia?
Pingin huojunta
Rekisteröidy
Onko sinulla jo tili? Kirjaudu sisään
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.