Skip to main content
Moi!

Minulla on ollut jo pitemmän aikaa jokapäiväisiä ongelmia nettiyhteyteni/ modeemini kanssa. Eräs asiantuntija katsoi sitä jokunen viikko sitten myös ja sen jälkeen pääosin toimi jonkun viikon ajan ilman isompia ongelmia, mutta kuitenkin jokapäiväisesti suurin piirtein vähän ennen kello 21 yhteys jumiutuu, eikä usein ole muuta vaihtoehtoa kuin sammuttaa modeemi ja käynnistää uudelleen, vaikka ongelmat ovatkin yleensä tulleet koneelle ensin ja myöhemmin jos ollenkaan modeemiin sitten. Modeemia on ollut myös hankala saada käynnistettyä sen hakiessa yhä uudelleen vain valoja ilman mitään efektiä. Joskus on myös joko ykskaks mennyt yhteys poikki tai sitten modeemin oltua levossa jonkun aikaa, tuloksena, että kone löytää useita eri langattomia yhteyksiä tai ettei ole ollenkaan langattomia verkkoja saatavilla. Sitten on yleensä ainoa vaihtoehto ollut verkkokaapelin kytkeminen koneeseen ja modeemiin. Tänäänkin oli aivan ykskaks annettuani koneen olla yksin, katkennut nettiyhteys kokonaan ja sen palauttaminen onnistui ainoastaan käynnistämällä modeemi uudelleen (nytkin tätä kirjoittaessani huomasin aivan ykskaks, että netti-ikonin päällä oli ruksit ja modeemi haki vaan yhteyttä turhaan, ei mitään vaikutusta toisellakaan uudelleenkäynnistämisyrityksellä, sama tilanne vaan koko ajan, verkkokaapeli taas vaihteeksi parin päivän paussin jälkeen näköjään ainoa vaihtoehto saada taas yhteys muodostumaan, ja testi, ensin paloi nettivalo punaisena ennen sammumistaan ja vihreäksi vaihtumistaan). Ainoa vaihtoehtoko uuden modeemin/ tietokoneen osto? Modeemissani, Zyxel P-660HW-D1, on kahden vuoden takuu ainakin vielä voimassa, ostettu heinäkuussa 2007 pakettina kauttanne. Kone on 5 vuotta vanha, XP-järjestelmällä toimiva vehje. Sitten sekin ihmetyttää usein, että miksi lyhyidenkin sähköpostiviestien lähetys kestää joskus yllättävän kauan, vaikka liitteitä ei mukana olisikaan? Joskus taas lähtevät hetkessä. Asun syrjäkylällä, ehkä vaikutusta yllämainittujen ongelmien muodossa? Nopeus ei ole kaikkein paras, mutta riittävän hyvä. Asun tässä kahden eri lankaverkon risteyksessä. Aikaisemminkin, ennen näitä jokapäiväisiä ongelmia, oli ongelmia langattoman kanssa, muttei näin taajaan kuin viime aikoina on ollut.

Terveisin: Mago, Mäntsälä
magomusiikki kirjoitti:
Modeemia on ollut myös hankala saada käynnistettyä sen hakiessa yhä uudelleen vain valoja ilman mitään efektiä. Joskus on myös joko ykskaks mennyt yhteys poikki tai sitten modeemin oltua levossa jonkun aikaa, tuloksena, että kone löytää useita eri langattomia yhteyksiä tai ettei ole ollenkaan langattomia verkkoja saatavilla. Sitten on yleensä ainoa vaihtoehto ollut verkkokaapelin kytkeminen koneeseen ja modeemiin.


Vaikuttaa vahvasti siltä, että vika rajoittuu langattomaan lähiverkkoon. Olettaen siis, että yhteys toimii verkkokaapelin kanssa moitteettomasti.

Langattoman lähiverkon toimivuuteen vaikuttavat WLAN-asetukset, WLAN-tukiasema ja tietokoneessa oleva WLAN-vastaanotin. Uutta tietokonetta en lähtisi ensimmäisenä ostamaan, vaan suosittelen ensin rajaamaan vikaa tarkemmin. Käytännössä kannattaa aloittaa siitä, että konfiguroi WLAN-lähiverkon uudelleen. Jos tämä ei auta, kannattaa testata, että toimiiko langaton verkko esimerkiksi tuttavan WLAN-tukiasemalla paremmin. Jos yhteys edelleen takkuilee, saattaa vika olla tietokoneen WLAN-vastaanottimessa.

T. Lauri
Sonera Asiakaspalvelu
1. Onhan se sinun langaton verkkosi kunnolla suojattu ja salasana vain itsellä? Onhan? Vai pääseekö lähinaapuri kans imuttamaan leffoja sillä. Entäs jos vaihdat kanavaa, jos jokin vaikka häiritsee. Esim. joku langaton alakerta-yläkerta audio/video systeemi.
2. Zyxelin firmware. Onko päivitetty? Hae, ellei, löytyy helposti netistä.
Jussi
Joo, itse asiassa konfiguraatio on koneelle tehty aiemmin, päivityksen jälkeen, mutta silloin tuli vaan lisää ongelmia. Päivityksen aiheuttamana varsinkin. Eipä siinä isommin eroa ole, käyttääkö verkkokaapelia vai sitten ei. Ainakaan tänä aamuna ei kumpaakaan vaihtoehtoa käyttäen saanut yhteyttä. Ja on myös testattu toisen käyttäjän koneella tuo WLAN- verkko. Eilisiltana oli omituinen ongelma, kun WLAN-valo ei palanut ykskaks ollenkaan, kun kaikki muut sen sijaan paloivat niin kuin pitää. Sitten suljin Outlookin ja ykskaks oli yhteys poikki kokonaan. Ei teillä Soneralla ole viime päivinä mitään ongelmia ollut täällä päin, jotka voisivat aiheuttaa. Kuten taisin mainita, tuon asentajan käymiskerran jälkeen oli jonkun aikaa rauhallisempi tilanne, kunnes ykskaks tulivat taas nämä ongelmat. Tänä aamuna olin valmis lähtemään ja kysymään modeemin kanssa, mikä on yleensä mahdollista sille tehdä, kannattaako pelkästään hommata uusi sellainen vaiko kone myös. Ja miten palveluntarjoajan kanssa sitten, onko vaikutusta tuollaisella jutulla siihen? Mikä on yksinkertaisesti paras vaihtoehto toimia tämän kanssa? Aamusta lähtien on taas, ainakin toistaiseksi nettiyhteys ynnä modeemi toimineet niin kuin pitää. Modeemini takuupapereita en ole löytänyt mistään. Riittäisikö, jos ilmoittaisi heinäkuun 2007 ostoajankohdaksi suunnilleen, jos se on välttämätöntä tehdä kuten/ tai uuden koneen osto?

Mago

Sonera-asiantuntija kirjoitti:
rquote="magomusiikki":3e1woj5a]Modeemia on ollut myös hankala saada käynnistettyä sen hakiessa yhä uudelleen vain valoja ilman mitään efektiä. Joskus on myös joko ykskaks mennyt yhteys poikki tai sitten modeemin oltua levossa jonkun aikaa, tuloksena, että kone löytää useita eri langattomia yhteyksiä tai ettei ole ollenkaan langattomia verkkoja saatavilla. Sitten on yleensä ainoa vaihtoehto ollut verkkokaapelin kytkeminen koneeseen ja modeemiin.


Vaikuttaa vahvasti siltä, että vika rajoittuu langattomaan lähiverkkoon. Olettaen siis, että yhteys toimii verkkokaapelin kanssa moitteettomasti.

Langattoman lähiverkon toimivuuteen vaikuttavat WLAN-asetukset, WLAN-tukiasema ja tietokoneessa oleva WLAN-vastaanotin. Uutta tietokonetta en lähtisi ensimmäisenä ostamaan, vaan suosittelen ensin rajaamaan vikaa tarkemmin. Käytännössä kannattaa aloittaa siitä, että konfiguroi WLAN-lähiverkon uudelleen. Jos tämä ei auta, kannattaa testata, että toimiiko langaton verkko esimerkiksi tuttavan WLAN-tukiasemalla paremmin. Jos yhteys edelleen takkuilee, saattaa vika olla tietokoneen WLAN-vastaanottimessa.

T. Lauri
Sonera Asiakaspalvelu[/quote:3e1woj5a]
Tällä hetkellä nettiyhteys toimii niin kuin pitääkin, lukuunottamatta joka iltaisia, yleensä noin 20:55 tulevia häiriöitä, jotka ovat ainoastaan koneella, hidastaen sähköpostin ja netin toiminnan modeemin ollessa aivan normaali. Itse joutuu aina sitten käynnistämään sen kuitenkin uudelleen, kun ei muu auta. Olen kokeillut myös sammuttamalla ja uudelleen käynnistämällä modeemin vähän ennen tuota kellonaikaa, mutta ei mitään efektiä. Joskus on viestin vastaanottamisen joutunut keskeyttämään ja sitten on jatkuvasti vaan salasanaa Outlook kysynyt yhä uudelleen ja uudelleen. Olisiko jotain tekemistä Soneran yhteyksien kanssa kuitenkin?

Sonera-asiantuntija kirjoitti:
aquote="magomusiikki":3tdguoyr]Modeemia on ollut myös hankala saada käynnistettyä sen hakiessa yhä uudelleen vain valoja ilman mitään efektiä. Joskus on myös joko ykskaks mennyt yhteys poikki tai sitten modeemin oltua levossa jonkun aikaa, tuloksena, että kone löytää useita eri langattomia yhteyksiä tai ettei ole ollenkaan langattomia verkkoja saatavilla. Sitten on yleensä ainoa vaihtoehto ollut verkkokaapelin kytkeminen koneeseen ja modeemiin.


Vaikuttaa vahvasti siltä, että vika rajoittuu langattomaan lähiverkkoon. Olettaen siis, että yhteys toimii verkkokaapelin kanssa moitteettomasti.

Langattoman lähiverkon toimivuuteen vaikuttavat WLAN-asetukset, WLAN-tukiasema ja tietokoneessa oleva WLAN-vastaanotin. Uutta tietokonetta en lähtisi ensimmäisenä ostamaan, vaan suosittelen ensin rajaamaan vikaa tarkemmin. Käytännössä kannattaa aloittaa siitä, että konfiguroi WLAN-lähiverkon uudelleen. Jos tämä ei auta, kannattaa testata, että toimiiko langaton verkko esimerkiksi tuttavan WLAN-tukiasemalla paremmin. Jos yhteys edelleen takkuilee, saattaa vika olla tietokoneen WLAN-vastaanottimessa.

T. Lauri
Sonera Asiakaspalvelu[/quote:3tdguoyr]
Ja tänä aamuna taas sitten, parin päivän paussin jälkeen ei tahtonut suostua käynnistämään modeemia sitten millään, pari kertaa koineelle mennessäni. Ehkäpä parempi joka kerta kiskoa kaikki töpselit pois seinästä, kun lopettaa? Ainakin efekti sitten!
Olisiko koko eilisen ajan raivonnut kova tuuli jotain aiheuttanut sitten?! Ei kyllä ymmärrys riitä tähän hommaan.



Sonera-asiantuntija kirjoitti:
tquote="magomusiikki":2sndali1]Modeemia on ollut myös hankala saada käynnistettyä sen hakiessa yhä uudelleen vain valoja ilman mitään efektiä. Joskus on myös joko ykskaks mennyt yhteys poikki tai sitten modeemin oltua levossa jonkun aikaa, tuloksena, että kone löytää useita eri langattomia yhteyksiä tai ettei ole ollenkaan langattomia verkkoja saatavilla. Sitten on yleensä ainoa vaihtoehto ollut verkkokaapelin kytkeminen koneeseen ja modeemiin.


Vaikuttaa vahvasti siltä, että vika rajoittuu langattomaan lähiverkkoon. Olettaen siis, että yhteys toimii verkkokaapelin kanssa moitteettomasti.

Langattoman lähiverkon toimivuuteen vaikuttavat WLAN-asetukset, WLAN-tukiasema ja tietokoneessa oleva WLAN-vastaanotin. Uutta tietokonetta en lähtisi ensimmäisenä ostamaan, vaan suosittelen ensin rajaamaan vikaa tarkemmin. Käytännössä kannattaa aloittaa siitä, että konfiguroi WLAN-lähiverkon uudelleen. Jos tämä ei auta, kannattaa testata, että toimiiko langaton verkko esimerkiksi tuttavan WLAN-tukiasemalla paremmin. Jos yhteys edelleen takkuilee, saattaa vika olla tietokoneen WLAN-vastaanottimessa.

T. Lauri
Sonera Asiakaspalvelu[/quote:2sndali1]
Sinun kannattaa testata liittymässä toista adsl-modeemia sekä puhelinjohtoa. Mikäli toiminta ei näillä parane, voit jättää liittymästäsi vikailmoituksen joko puhelimitse tai lomakkeen kautta.

Ottaessasi yhteyttä vikapalveluumme puhelimitse, sinun kannattaa olla kotona laitteiden äärellä, jotta voimme tarkistaa yhteyden reaaliajassa. Jos mahdollista, kannattaa soittaa vian ollessa päällä.

T. Panu
Sonera Asiakaspalvelu
Nyt on ollut moodeemi ihan iisisti pääosin, kuluunottamatta muutaman viikoin välein ilmaantuvia käynnistysongelmia, jolloin on yleensä verkkokaapeli auttanut. Niin kuin eilenkin taas vaihteeksi. Onkos tämä Taivalkosken laajakaistaliittymävika semmoinen, joka vaikuttaa myös täällä Uudellamaalla, koska aivan yhtäkkiä huomasin, että WLAN-valo ei pala ollenkaan ja sitten ei nettikään toiminut. Laitoin verkkokaapelin kiinni, hetken paloi ko. valo, kunnes sammui ja kaikki muut valot jäivät palamaan. Tällä hetkellä iankin kuitenkin nettiyhteys toimii tuosta huolimatta, vaikkakaan ei heti kaapeliin vaihdettuani. Tilapäinen juttu vain vai?

Mago
magomusiikki kirjoitti:
Onkos tämä Taivalkosken laajakaistaliittymävika semmoinen, joka vaikuttaa myös täällä Uudellamaalla, koska aivan yhtäkkiä huomasin, että WLAN-valo ei pala ollenkaan ja sitten ei nettikään toiminut. Laitoin verkkokaapelin kiinni, hetken paloi ko. valo, kunnes sammui ja kaikki muut valot jäivät palamaan. Tällä hetkellä iankin kuitenkin nettiyhteys toimii tuosta huolimatta, vaikkakaan ei heti kaapeliin vaihdettuani. Tilapäinen juttu vain vai?

Mago



Modeemisi Wlan-valo kertoo modeemin ja tietokoneen välisen yhteyden tilasta eli jos tuo valo on sammunut, ongelma on todennäköisesti ollut modeemin ja tietokoneen välisessä yhteydessä. Modeemisi ja keskuksemme välisestä tilasta taas kertoo tarkemmin modeemin DSL- tai ADSL-valo. Löydät lisätietoa modeemimallisi valojen toiminnasta, esimerkiksi modeemin ohjekirjasta.

Itse Laajakaista ADSL -liittymän puoli on todennäköisesti oikein toiminnassa, jos yhteys toimii moitteetta verkkokaapelin kautta. Jos kuitenkin huomaat yhteydessä häiriöitä myös verkkokaapelia käyttäessä, kannattaa noudattaa Panun edellä neuvomia ohjeita.

T. Sami
Sonera Asiakaspalvelu
Olen itävaltalaisen ystäväni kanssa ihmetellyt, kun Outlookilla lähettämäni viestit saavuttavat hänen vastaavansa hyvin paljon, jopa useitakin päiviä myöhemmin.
Siellä päässä operaattori ei osannut sanoa asiaan yhtään mitään.
Lähetin omasta osoitteestani kokeeksi samaan sellaiseen lyhyen viestin, mutta en ole sitä saanut ollenkaan. Samoin G-mail ja Messenger eivät ole vastaanottaneet saman tien kaikkea lähettämääni, pitemmät viestit korkeintaan tai vastaavasti sieltä nopeammin, hetkessäkin, mutta lyhyitä ei lähes ollenkaan. Olisiko noiden paikkojen ongelmia vaan sitten, täynnä kun ovat käyttäjistä?

Mago
Soneran sähköpostissa oli viivettä sunnuntain ja maanantain aikana. Ongelma korjattiin viime yönä.

T. Tapio
Sonera Asiakaspalvelu
Viimeisen viikon ajan ainakin on ollut jatkuvasti sellainen ongelma Outlookin kanssa, että kun on yrittänyt lähettää isompia liitetiedostoja, vaikkakaan ei liian isoja, olen joutunut kaksi tai kolmekin kertaa yrittämään uudelleen, ennenkuin ovat suostuneet lähtemään. Lähetys vain jumittuu paikalleen hetken päästä. Tänä aamuna lähetys oli jo lähes valmis. mutta operaatio jatkui vaan loppumatta ollenkaan, kolmas kerta vasta toden sanoi. Tein juuri eilen virus ym. tarkastukset ja eilisiltana lähetykset sujuivat normaalisti, mutta tänä aamuna ongelmat palasivat taas. Voiko olla sitten ylikuormitusta käyttäjien osalta? Tällä hetkellä esimerkiksi muutaman kuvatiedoston lähettäminen ei edes ala ollenkaan, kun normaalisti tuo määrä kuvia on hyvin lähtenyt olematta liian iso määrä. Myöskin nyt on ollut toisin kuin ennen, Outlook tarvitsee enemmän aikaa yhdistämiseen erikseen. Eilen tarkistuksien jälkeen se vastaanotti heti saapuneet viestit luonnollisesti, mutta nyt on taas sama juttu kuin ennen niitä. Olisiko ratkaisu ehkä sama kuin aiemmin, sähköpostiosoitteen muuttaminen? Voiko suojaamattomalla nettiyhteydellä, jota olen käyttänyt (suojatun kanssa oli ongelmia aiemmin, tällä tavalla se on toiminut paremmin), olla vaikutusta?
Sähköpostiosoitteen muuttamisella ei viestien lähetyksen nopeuteen ole merkitystä, joten siitä ei ole apua. Loogisempi selitys ongelmaan on mahdollinen laajakaistayhteyden lähtevän liikenteen kaistan ruuhkautuminen (runsaasti muuta lähtevää liikennettä liittymässä) tai jostain syystä vaatimattomaksi jäävä kaista datalle ulospäin.

Täytyy seurata tilannetta lähtevän postin hidastelun suhteen ja ilmoittaa jos mail.inet.fi - palvelimella havaitaan vikaa.

T. Tapio
Sonera Asiakaspalvelu
Nyt meni muutama päivä hyvin, kunnes tänä aamuna tuli sama tilanne takaisin. Nyt yritin lähettää ties kuinka monta kertaa samaa liitettä, mutta en onnistunut ollenkaan. Ruuhkautumista viikonloppuna vaan sitten ehkä? Ainakin on rinnalla toinen maili, jolla lähetys onnistuu.
Sama juttu taas tänään illalla myös - ainoa vaihtoehto toinen sähköposti käyttää, useamman turhan yrityksen jälkeen.
Ja eilen illalla myös viestien, joissa ei ollut mitään liitettä, lähettäminen kesti pitkään ja loppujen lopuksi noin yhdeksän maissa, kuten tavallista, yhtäkkiä loppui erään radioaseman musiikin toisto kesken, jonka jälkeen avasin jo sulkemani Outlookin ja se yhdisti erityisen pitkään ennen kuin tarkisti viestit, parikin kertaa näin. Ja tänä aamuna on taas sama juttu. Kun yritin yhtä vähän isompaa liitettä laittaa (pienemmät lähtivät normaalisti sitä ennen) useammankin kerran, lataaminen loppui hetken päästä kesken taas.
Ja nyt illalla taas, yhtäkkiä yhdeksän maissa lopetti radion soiton kesken kaiken suostumatta edes näyttämään playeria. Outlook oli normaali muuten paitsi viestien lähetys oli hyvin hidasta, liitteet lähtivät niinkuin pitääkin. Kotisivu ym. avautuivat todella hitaasti niinikään. Suojaamattoman verkon ansiota?

Mago
magomusiikki kirjoitti:
Kotisivu ym. avautuivat todella hitaasti niinikään. Suojaamattoman verkon ansiota?


Jos sinulla on käytössä langaton lähiverkkoyhteys, jota ei ole suojattu, on hyvä huomioida, että yhteyttä voi käyttää myös ulkopuolisetkin (esim. naapurit). Tämä aiheuttaa sen, että yhteys saattaa hidastella, koska muut kuormittavat kaistaa. Suojaamattoman WLAN-verkon käyttäminen ei ole missään tapauksessa suositeltavaa.

Ohjeet ja vinkit -sivultamme löytyy langattoman verkon suojaukseen liittyvät ohjeet.

T. Lauri
Sonera Asiakaspalvelu
Itse asiassa huomasin nyt, että koneessani onkin suojattu yhteys palomuurin kanssa. Ehkäpä tekemistä tuon Windows-päivityksen kanssa, että se on muutettu noin, parempaan muotoon? Alusta asti tässä oli hitausongelmia varsinkin, tiettyyn aikaan päivästä, varmastikin tuon takia, silloinen expertti oli jostain syystä laittanut asetukset noin.
Myöhemmin toinen vastaava muutti suojatuksi yhteydeksi, mutta silloin tuli ongelmia. Joka tapauksessa se puoli on nyt ainakin niinkuin pitää. Tänään ei ole viimepäiväisiä ongelmia ollut vielä ainakaan, kuten ei eilen illallakaan ymmärtääkseni. Joskus Outlook yhdistää yhä sen avaamisen jälkeen, joskus tarkistaa viestit heti. Eipä sekään tietysti mikään isompi ongelma ole, vaikkakin mietityttää. Ruuhkautumisesta aiheutunut niinikään?

Mago
Samaa ongelmaa on ollut aina silloin tällöin, joka päivä. Eilen tuli myös yllättäen semmoinen, tuttu juttu, että kun täällä ukkosti vähän, jouduin sammuttamaan pikaisesti netin ja koneen, mistä lähtien koneeni ei ole suostunut muodostamaan yhteyttä nettiin ollenkaan (ruksit kuvakkeen päällä koko ajan), modeemiin ovat valot syttyneet niin kuin pitääkin, mutta ilman verkkokaapelia ei yhteyden muodostaminen onnistu. Hyvä tietysti, että niinkin on mahdollista tehdä. Olisivatko jotkut asetukset sitten muuttuneet ykskaks koneella tuon sulkemisen seurauksena? Vai miten se noin yhtäkkiä on voinut muuttua?

Mago
Mikäli laajakaistayhteys toimii silloin kun tietokone on yhdistetty modeemiin verkkokaapelilla, mutta ei toimi kun käytössä on langaton yhteys tietokoneen ja modeemin välillä on ongelma todennäköisesti langattomassa sisäverkossa.

Kannattaa siis tarkistaa langattoman verkon asetukset.

T. Jarmo
Sonera asiakaspalvelu
Joo, tuo homma selvisikin asetuksia muuttelemalla väliaikaisiksi ja sitten takaisin.
Mutta tämä toinen ongelma on jatkunut yhä vaan. Suurin piirtein joka toinen lähetettävä, isompi liite vaatii kaksi tai kolmekin yritystä uudelleen, riippumatta vuorokaudenajasta. Aivan eri juttu, kuin vielä muutama viikko sitten, kun näitä ongelmia ei ollut. Tietysti ruuhkautuminen syynä. Ristiriitainen juttu, että kun valitsen nettikuvakkeen päällä hiiren oikealla avautuvasta valikosta Näytä vapaat langattomat verkot, saan tiedon, että koneeni on yhdistetty suojaamattomaan langattomaan verkkoon, mutta kun avaan valikon Avaa verkkoyhteydet ovat kaikki yhteydet siellä palomuurilla suojattuja kuitenkin. Pitäisikö tehdä sitten noiden aiempien ohjeiden mukaan tässä tilanteessa?

Mago
Seurasinkin nyt noita ohjeita. Ensin piilotin salasanan modeemin softassa ja luotuani tämän turvallisuusavaimen ja painettuani Apply, toiminta hidastui ja huomasin pian olevani ilman nettiyhteyttä koneen osalta, modeemi niin kuin pitääkin. Sitten syötin tämän luomani salasanan langattoman verkon asetuklsiin, jossa olikin nyt oletusasetuksena suojattu verkkoyhteys toisin kuin ennen ja sen jälkeen se yhdisti ja siitä lähtien on toiminut taas. Palailen, jos viestien lähetys alkaa takkuilla.

Mago
Mutta nyt kuitenkin, vaikka teinkin nuo jutut ja suojattu yhteys on käytössä, joka ikinen viesti on jumittanut ja liitetiedostot niinikään. Ei taida olla muuta mahdollisuutta, kuin käyttää toista sähköpostia toistaiseksi.

Mago
Jokainen liitetiedosto, minkä olen nyt lähettänyt, tarvitsee kaksi kertaa, ennen kuin onnistuu. Joten toinen sähköposti on enemmän kuin tarpeen.

Mago
Nyt on sellainen homma, ettei moodeemissani pala kuin vain yksi valo, Power. Olen tähän asti käyttänyt sitä verkkokaapelin kanssa, tosin jokapäiväisiä ongelmia joutuen siitä huolimatta sietämään. Olen vaihtanut langattoman verkon asetuksia, verkko-osoitetta ja takaisin, mutta ei ole mitään vaikuttanut. Verkkokaapeli lopetti eilen toimintansa kokonaan. Ainoa vaihtoehto varmasti ostaa viimein uusi kone ja modeemi. Sitten täytyy vaan Soneran asentajan tulla taas käymään erikseen vai, kun on modeemi ja kone, jotka sopivat yhteen. Zyxelin modeemiko on se paras vaihtoehto? Koneeni onkin jo kohta 6 vuotta vanha, modeemi syksyltä 2007.

Vastaa