Moi!
Minulla on ollut jo pitemmän aikaa jokapäiväisiä ongelmia nettiyhteyteni/ modeemini kanssa. Eräs asiantuntija katsoi sitä jokunen viikko sitten myös ja sen jälkeen pääosin toimi jonkun viikon ajan ilman isompia ongelmia, mutta kuitenkin jokapäiväisesti suurin piirtein vähän ennen kello 21 yhteys jumiutuu, eikä usein ole muuta vaihtoehtoa kuin sammuttaa modeemi ja käynnistää uudelleen, vaikka ongelmat ovatkin yleensä tulleet koneelle ensin ja myöhemmin jos ollenkaan modeemiin sitten. Modeemia on ollut myös hankala saada käynnistettyä sen hakiessa yhä uudelleen vain valoja ilman mitään efektiä. Joskus on myös joko ykskaks mennyt yhteys poikki tai sitten modeemin oltua levossa jonkun aikaa, tuloksena, että kone löytää useita eri langattomia yhteyksiä tai ettei ole ollenkaan langattomia verkkoja saatavilla. Sitten on yleensä ainoa vaihtoehto ollut verkkokaapelin kytkeminen koneeseen ja modeemiin. Tänäänkin oli aivan ykskaks annettuani koneen olla yksin, katkennut nettiyhteys kokonaan ja sen palauttaminen onnistui ainoastaan käynnistämällä modeemi uudelleen (nytkin tätä kirjoittaessani huomasin aivan ykskaks, että netti-ikonin päällä oli ruksit ja modeemi haki vaan yhteyttä turhaan, ei mitään vaikutusta toisellakaan uudelleenkäynnistämisyrityksellä, sama tilanne vaan koko ajan, verkkokaapeli taas vaihteeksi parin päivän paussin jälkeen näköjään ainoa vaihtoehto saada taas yhteys muodostumaan, ja testi, ensin paloi nettivalo punaisena ennen sammumistaan ja vihreäksi vaihtumistaan). Ainoa vaihtoehtoko uuden modeemin/ tietokoneen osto? Modeemissani, Zyxel P-660HW-D1, on kahden vuoden takuu ainakin vielä voimassa, ostettu heinäkuussa 2007 pakettina kauttanne. Kone on 5 vuotta vanha, XP-järjestelmällä toimiva vehje. Sitten sekin ihmetyttää usein, että miksi lyhyidenkin sähköpostiviestien lähetys kestää joskus yllättävän kauan, vaikka liitteitä ei mukana olisikaan? Joskus taas lähtevät hetkessä. Asun syrjäkylällä, ehkä vaikutusta yllämainittujen ongelmien muodossa? Nopeus ei ole kaikkein paras, mutta riittävän hyvä. Asun tässä kahden eri lankaverkon risteyksessä. Aikaisemminkin, ennen näitä jokapäiväisiä ongelmia, oli ongelmia langattoman kanssa, muttei näin taajaan kuin viime aikoina on ollut.
Terveisin: Mago, Mäntsälä
Sivu 2 / 2
Periaatteessa mikä tahansa uusi adsl-modeemi käy, mutta yleisesti ottaen Zyxelin ja Telewellin laitteet nyt ainakin ovat olleet luotettavia. Asentajaa emme uusien laitteen käyttöönottotilanteessa voi paikalle lähettää, mutta tarvittaessa saat apua esimerkiksi Helpson-tukipalvelusta.
T. Panu
Sonera Asiakaspalvelu
T. Panu
Sonera Asiakaspalvelu
Hankin uuden koneen ja modeemin, Telewellin laitteen tällä kertaa. Mutta kuitenkin alusta asti on aina useaan kertaan päivän aikana, modeemi alkanut hakemaan valoja, usein parikin kertaa peräkkäin ja netin käyttö on vaikeutunut sen ansiosta. Yhtäkkiä otettuani hetkeksi modeemin USB- sovittimen irti koneesta, vaikka olen sen samaan paikkaan laittanut, ei ole suostunut toimimaan muuten kuin vain verkkokaapelin kanssa. Sama tilanne suunnilleen, kuin edellisen modeemin kanssa. Toistuva salasanan kysely on tullut takaisin myös aina silloin tällöin. Laitteen asentaja epäili linjoissa olevan jotain vikaa, koska en ole verkkoasetuksiinkaan koskenut. Ainoastaan todennut verkkoon yhdistämisen turhaksi sitä kautta. Voisiko olla asia niin, että tämä on jonkinlaista katvealuetta, missä asun ja siksi netin käyttö noin rajoittuu. Suojattu yhteys on päällä, kuten netti-ikkuna ilmoittaa. Kirjastoautolla on ollut jatkuvasti tähän lähistölle pysähtyessään ongelmia myös langattoman kanssa.
Liittymän pätkimisongelmista kannattaa tehdä vikailmoitus esimerkiksi soittamalla vianrajausautomaattiin. Näin voimme selvittää ja korjata mahdolliset yhteysongelmat verkon puolelta.
T. Panu
Sonera Asiakaspalvelu
T. Panu
Sonera Asiakaspalvelu
Mistäköhän johtuu tällainen, kun eilisiltapäivästä lähtien on netin ja sähköpostin toiminta ollut todella hidasta?
Jos esimerkiksi on yrittänyt laittaa jotain liitetiedostoja, jo pelkästään niiden lataaminen on vienyt paljon aikaa eikä lähettäminenkään ja liittäminenkään ole onnistunut aina. Muuten olen ollut nyt tyytyväinen langattoman nettiyhteyden toimintaan, mutta tosiaan ykskaks eilen kun koneen pienen paussin jälkeen (jolloin täällä ukkosti) käynnistin, niin siitä lähtien on hidasta olut pääosin, selaimestakin riippumatta (Gmail menettää yhteyden toistuvasti).
Marko
Jos esimerkiksi on yrittänyt laittaa jotain liitetiedostoja, jo pelkästään niiden lataaminen on vienyt paljon aikaa eikä lähettäminenkään ja liittäminenkään ole onnistunut aina. Muuten olen ollut nyt tyytyväinen langattoman nettiyhteyden toimintaan, mutta tosiaan ykskaks eilen kun koneen pienen paussin jälkeen (jolloin täällä ukkosti) käynnistin, niin siitä lähtien on hidasta olut pääosin, selaimestakin riippumatta (Gmail menettää yhteyden toistuvasti).
Marko
Ja nettiyhteys katkeaa ainakin pari kertaa päivässä - modeemin ollessa normaali...
Nytkin meni paljon aikaa, ennen kuin edes tänner pääsin kirjautumaan. Sitä ennen piti vianmääritys tehdä kolmesti, ennenkuin sain edes yhteyden nettiin. Modeemi toimii hyvin, mutta koneella nettiyhtyeys ei....
Firefox meni puoliksi jumiin ja s-postiin ei suostunut kirjautumaan vaikka postit tarkistikin, mikä sekin kesti kauan...
Jos olet yhdistänyt tietokoneesi tällä hetkellä langattomasti ADSL -modeemiisi, testaa toimiiko yhteys nopeammin, jos kytket tietokoneesi modeemiin ethernetkaapelilla. Kannattaa käydä läpi lisäksi Ohjeet ja vinkit -sivumme ADSL -yhteys hidastelee -ohjeessa on neuvotut toimenpiteet.
Voit liittää halutessasi asiakasnumerosi nimemerkkisi tietoihin (valikoista Omat asetukset ja Profiili). Voimme tällöin päästä tarkistamaan miltä yhteytesi tilanne näyttää puoleltamme. Löydät asiakasnumeron laajakaistalaskusi tiedoista.
T. Sami
Sonera Asiakaspalvelu
Voit liittää halutessasi asiakasnumerosi nimemerkkisi tietoihin (valikoista Omat asetukset ja Profiili). Voimme tällöin päästä tarkistamaan miltä yhteytesi tilanne näyttää puoleltamme. Löydät asiakasnumeron laajakaistalaskusi tiedoista.
T. Sami
Sonera Asiakaspalvelu
Nyt esimerkiksi laitoin s-postiviestin lähtemään puoli tuntia sitten liitetiedoston kautta ja kun tsekkasin nyt, ei ollut tapahtunut yhtään mitään ja lähetys katkesi keken kaiken myös. Millä selaimella vaan nettiä käytänkin, hidasta toimintaa on, saa odottaa pitempään vaikka jotain tiettyä sivua avatessa, kuvat, videot ja musiikkiesitykset, niiden lataus vie paljon aikaa myös.
Lisäsin tuon asiakasnumeroni profiiliini. Eilen on ainakin saamani tiedon mukaan Soneran asiantuntija koettanut selvittää asiaa vikailmoituksen jätettyäni, annettuani modeemin olla päällä yötä päivää jatkuvasti.
Marko
Lisäsin tuon asiakasnumeroni profiiliini. Eilen on ainakin saamani tiedon mukaan Soneran asiantuntija koettanut selvittää asiaa vikailmoituksen jätettyäni, annettuani modeemin olla päällä yötä päivää jatkuvasti.
Marko
Eilisiltana meni pääosin ilman ongelmia, mutta tänään niitä on ollut taas kuitenkin, kumpikin selain on niitä tehnyt. Ja kytkin verkkokaapelin kanssa, paljon nopeampi yhteys on, tosin juuri katkaisi hakien valoja ja palautui sitten takaisin. Niin kuin edellisen modeemini kanssa. Laitevikaa ei mielestäni kuten myös yhden tuntemani muun expertin mielestä, joka juuri kehotti tekemään vikailmoituksen, ole, ainakaan se ei viittaa siihen, kun ykskaks viikko sitten lauantaina alkoi tämä rajoitettu netin käyttö. S-postin kanssa ei ole nyt ollut ongelmia.
Nyt on viime päivinä nettiyhteys toiminut hyvin kaapelin kanssa. Mutta tänään iltapäivästä lähtien tuli jatkuvaan tahtiin tiedoituksia vakavista tietomurtoyrityksistä. Palomuuri esti tämän tietoliikenteen kulun onneksi ainakin. Nyt olen sitten ilman kaapelia nettiin yhdistettynä ja tilanne rauhoittui ainakin siltä osin.
Tällaisenkin viestin sain muutama päivä sitten:
--
Tämä ilmoittaa, että postilaatikkosi on ylittänyt 20 GB, joka on luonut
meille palvelukeskus johtaja, olet tällä hetkellä 20.9GB uudelleen
vahvistaa postilaatikkoon Täytä lomake ja lähetä takaisin meidän
järjestelmänvalvojaan keskustassa.
Mail lomakkeet päivittää.
Nimi :____________
:_____________ Sukunimi
Sähköpostiosoite :________
Käyttäjä :___________
Salasana :__________
Vahvista salasana :_________
Varmista, että lomake on täyttämällä mitoituksen sähköpostiisi
kasvaa, Pahoittelemme mahdollisia haittoja. Kiitos odotettavissa
yhteistyöstä.
Huomaa: Se ei voi johtaa tilisi 24 tunnin kuluessa vastaamaan tappioita.
Kiitos. System Administrator Center
Lähettäjänä tässä on Webmail support team (info@intel.fi) ja vastaanottajana undisclosed-recipients .
Ei mikään luotettava juttu selvästikään...!
Tällaisenkin viestin sain muutama päivä sitten:
--
Tämä ilmoittaa, että postilaatikkosi on ylittänyt 20 GB, joka on luonut
meille palvelukeskus johtaja, olet tällä hetkellä 20.9GB uudelleen
vahvistaa postilaatikkoon Täytä lomake ja lähetä takaisin meidän
järjestelmänvalvojaan keskustassa.
Mail lomakkeet päivittää.
Nimi :____________
:_____________ Sukunimi
Sähköpostiosoite :________
Käyttäjä :___________
Salasana :__________
Vahvista salasana :_________
Varmista, että lomake on täyttämällä mitoituksen sähköpostiisi
kasvaa, Pahoittelemme mahdollisia haittoja. Kiitos odotettavissa
yhteistyöstä.
Huomaa: Se ei voi johtaa tilisi 24 tunnin kuluessa vastaamaan tappioita.
Kiitos. System Administrator Center
Lähettäjänä tässä on Webmail support team (info@intel.fi) ja vastaanottajana undisclosed-recipients .
Ei mikään luotettava juttu selvästikään...!
Kuitenkaan ongelmat eivät ole ohi, vaikka eilen vielä siltä tuntuikin. Joka kerta, kun käynnistää koneen, nettiin ei yhdistä suoraan vaan pitää mennä aina vianmäärityksen kautta ja nytkin piti käynnistää kone uudestaan, kun sielläkään ei ongelma tullut kuntoon....
Saamassasi sähköpostiviestissä on kyse tietojen urkintayrityksestä, johon ei pidä vastata. Sonera ei koskaan tiedustele sähköpostilla asiakkaiden käyttäjä- tai henkilökohtaisia tietoja emmekä kysy asiakkaan liittymän salasanaa. Tietoomme tulleista urkintaviesteistä on lisätietoa sivuillamme.
Näyttää, että tällä hetkellä ADSL-modeemisi ei ole muodostanut yhteyttä keskuksellemme tai sitten modeemisi ei ole päällä. Linjan tilannetta ei pääse tällä hetkellä näkemään tarkemmin.
Liittymästäsi on olemassa avoin vikailmoitus, joka on tehty 18.8.2010 aikana. Vikailmoitusta käsittelevä henkilö on yrittänyt tavoittaa sinua matkapuhelinnumerostasi 24.8.2010 aamupäivällä, mutta hän ei ole saanut sinuun tällöin yhteyttä.
Kirjaan tehtyyn vikailmoitukseen lisätiedoksi, että ongelma on vielä jatkunut. Jos vikapalvelu tavoittelee sinua vielä uudelleen, kannattaa pyrkiä vastaamaan vikailmoituksessa ilmoittamaasi puhelinnumeroon, jotta asian selvitystä saadaan eteenpäin. Käytössäsi oleva ADSL -modeemi kannattaa pitää myös vianselvityksen ajan päällä ellei alueella ole tiedossa ukkosta. Ukkosen aikana modeemi kannattaa ottaa irti linjasta.
T. Sami
Sonera Asiakaspalvelu
Näyttää, että tällä hetkellä ADSL-modeemisi ei ole muodostanut yhteyttä keskuksellemme tai sitten modeemisi ei ole päällä. Linjan tilannetta ei pääse tällä hetkellä näkemään tarkemmin.
Liittymästäsi on olemassa avoin vikailmoitus, joka on tehty 18.8.2010 aikana. Vikailmoitusta käsittelevä henkilö on yrittänyt tavoittaa sinua matkapuhelinnumerostasi 24.8.2010 aamupäivällä, mutta hän ei ole saanut sinuun tällöin yhteyttä.
Kirjaan tehtyyn vikailmoitukseen lisätiedoksi, että ongelma on vielä jatkunut. Jos vikapalvelu tavoittelee sinua vielä uudelleen, kannattaa pyrkiä vastaamaan vikailmoituksessa ilmoittamaasi puhelinnumeroon, jotta asian selvitystä saadaan eteenpäin. Käytössäsi oleva ADSL -modeemi kannattaa pitää myös vianselvityksen ajan päällä ellei alueella ole tiedossa ukkosta. Ukkosen aikana modeemi kannattaa ottaa irti linjasta.
T. Sami
Sonera Asiakaspalvelu
Joo, tuo ongelma selvisi tuolloin, olin yhteydessä vikailmoitusta käsitelleeseen henkilöön niin ikään.
Joksikin aikaa helpottui, mutta nyt on taas viimeisen viikon ajan ollut samanlaisia ongelmia, kuin aiemmin.
Tänäkin aamuna, vaikka tein vianmäärityksen useita kertoja ja käynnistin koneen ja modeeminkin uudestaan, ei tuntunut mikään auttavan saamaan nettiyhteyttä päälle, kunnes jo kaapelia mietittyäni niin vihdoin kävi. S-postin lähetys on ollut hitaampaa, myös ilman liitettä joskus ja parikin kertaa viime päivinä on jäänyt vastaanottamaan tulevaa viestiä pitkäksi aikaa lopettamatta ollenkaan ja ainoa vaihtoehto on ollut lopettaa homma kesken, jonka jälkeen on ollut vaikeuksia avata taas s-postia ja salasanaa on vaatinut useita kertoja uudestaan vaan. Ja niijn ikään jatkuvasti on ollut myös tätä, että vaikka olisin alkanut tarkistamaan postia, ei ole kuitenkaan automaattisesti kirjautuminen Windows Liveen onnistunut kuitenkaan ja useammankin kerran on ollut peräkkäin sama juttu ilmoittaen virheestä. Uusi vikailmoitus ehkä välttämätön tehdä jälleen?
Joksikin aikaa helpottui, mutta nyt on taas viimeisen viikon ajan ollut samanlaisia ongelmia, kuin aiemmin.
Tänäkin aamuna, vaikka tein vianmäärityksen useita kertoja ja käynnistin koneen ja modeeminkin uudestaan, ei tuntunut mikään auttavan saamaan nettiyhteyttä päälle, kunnes jo kaapelia mietittyäni niin vihdoin kävi. S-postin lähetys on ollut hitaampaa, myös ilman liitettä joskus ja parikin kertaa viime päivinä on jäänyt vastaanottamaan tulevaa viestiä pitkäksi aikaa lopettamatta ollenkaan ja ainoa vaihtoehto on ollut lopettaa homma kesken, jonka jälkeen on ollut vaikeuksia avata taas s-postia ja salasanaa on vaatinut useita kertoja uudestaan vaan. Ja niijn ikään jatkuvasti on ollut myös tätä, että vaikka olisin alkanut tarkistamaan postia, ei ole kuitenkaan automaattisesti kirjautuminen Windows Liveen onnistunut kuitenkaan ja useammankin kerran on ollut peräkkäin sama juttu ilmoittaen virheestä. Uusi vikailmoitus ehkä välttämätön tehdä jälleen?
Netti meni niin todella hitaaksi ja pikkuhiljaa kokonaan pois päältä, moodemin ollessa lähes normaali, että oli pakko ottaa kaapeli käyttöön... Toivottavasti ei vaan tule sama tilanne kuin viimeksi, jatkuvaan tahtiin vakavia tietomurtoyrityksiä...
Nyt on kaapelin kanssa pelittänyt aika hyvin, tosin vähän väliä alkaa hakemaan valoja jonkun aikaa ja nettiyhteys menee jumiin siksi aikaa...
Ja nyt kaksikin kertaa peräkkäin modeemi haki valoja....
Nyt on tullut taas vaihteeksi jatkuvaan tahtiin tänä aamuna tällaisia viestejä, lähettäjänä info@inet.fi...???!!
--
Tämä ilmoittaa, että postilaatikkosi on ylittänyt 20 GB, joka on luonut
meille palvelukeskus johtaja, olet tällä hetkellä 20.9GB uudelleen
vahvistaa postilaatikkoon Täytä lomake ja lähetä takaisin meidän
järjestelmänvalvojaan keskustassa.
Mail lomakkeet päivittää.
Nimi :____________
:_____________ Sukunimi
Sähköpostiosoite :________
Käyttäjä :___________
Salasana :__________
Vahvista salasana :_________
Varmista, että lomake on täyttämällä mitoituksen sähköpostiisi
kasvaa, Pahoittelemme mahdollisia haittoja. Kiitos odotettavissa
yhteistyöstä.
Huomaa: Se ei voi johtaa tilisi 24 tunnin kuluessa vastaamaan tappioita.
Kiitos. System Administrator Center
--
Tämä ilmoittaa, että postilaatikkosi on ylittänyt 20 GB, joka on luonut
meille palvelukeskus johtaja, olet tällä hetkellä 20.9GB uudelleen
vahvistaa postilaatikkoon Täytä lomake ja lähetä takaisin meidän
järjestelmänvalvojaan keskustassa.
Mail lomakkeet päivittää.
Nimi :____________
:_____________ Sukunimi
Sähköpostiosoite :________
Käyttäjä :___________
Salasana :__________
Vahvista salasana :_________
Varmista, että lomake on täyttämällä mitoituksen sähköpostiisi
kasvaa, Pahoittelemme mahdollisia haittoja. Kiitos odotettavissa
yhteistyöstä.
Huomaa: Se ei voi johtaa tilisi 24 tunnin kuluessa vastaamaan tappioita.
Kiitos. System Administrator Center
Ja vaikka tuon osoitteen lisää estettyjen luetteloon, yhä edelleen myöhemmin on tullut samoja samaan kansioon. Nyt näyttää olevan puolen tunnin tauko ainakin.
Sonera ei koskaan tiedustele tunnuksia sähköpostilla. Sanomattakin lienee selvää että kyseessä on roskapostia, tarkemmin ottaen varsin tökerö phishing-viesti.
Mistä johtuu, että jatkuvasti nyt kun olen yrittänyt laittaa postia ystäväni mailboxin muutamaan eri osoitteeseen, aina tulee bumerangina takaisin (joskus paussia) tällaisia herjaten?
SMTP protocol diagnostic: 553 sorry, your mailserver e195.156.147.13] is rejected by email.aon.at based on http://cbl.abuseat.org or http://www.njabl.org or http://www.dnsbl.manitu.net
Return-Path: oma osoitteeni
Received: from nimeni PC (84.250.105.69) by jenni2.inet.fi (8.5.122)
id 4CE9C8EC007B039D for ystäväni osoite ; Mon, 29 Nov 2010 11:00:07 +0200
Message-ID: <FC82FC60F6D649BD9AB01FCD2A0F429C@nimeni PC>
From: "nimeni" <osoitteenii>
To: "ystäväni" <osoitteensa>
References: <3C143125720046A7ABB90C4276832709@nimeni PC> <E55FEE69A3B249D1A70488A4CA490B88@ystäväni 18b6ca45e>
In-Reply-To: <E55FEE69A3B249D1A70488A4CA490B88@ystäväni 18b6ca45e>
Subject: Re: AW:
Date: Mon, 29 Nov 2010 11:00:06 +0200
MIME-Version: 1.0
Content-Type: multipart/related;
boundary="----=_NextPart_000_00DF_01CB8FB4.951BE670";
type="multipart/alternative"
X-Priority: 3
X-MSMail-Priority: Normal
Importance: Normal
X-Mailer: Microsoft Windows Live Mail 15.4.3502.922
X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V15.4.3502.922
SMTP protocol diagnostic: 553 sorry, your mailserver e195.156.147.13] is rejected by email.aon.at based on http://cbl.abuseat.org or http://www.njabl.org or http://www.dnsbl.manitu.net
Return-Path: oma osoitteeni
Received: from nimeni PC (84.250.105.69) by jenni2.inet.fi (8.5.122)
id 4CE9C8EC007B039D for ystäväni osoite ; Mon, 29 Nov 2010 11:00:07 +0200
Message-ID: <FC82FC60F6D649BD9AB01FCD2A0F429C@nimeni PC>
From: "nimeni" <osoitteenii>
To: "ystäväni" <osoitteensa>
References: <3C143125720046A7ABB90C4276832709@nimeni PC> <E55FEE69A3B249D1A70488A4CA490B88@ystäväni 18b6ca45e>
In-Reply-To: <E55FEE69A3B249D1A70488A4CA490B88@ystäväni 18b6ca45e>
Subject: Re: AW:
Date: Mon, 29 Nov 2010 11:00:06 +0200
MIME-Version: 1.0
Content-Type: multipart/related;
boundary="----=_NextPart_000_00DF_01CB8FB4.951BE670";
type="multipart/alternative"
X-Priority: 3
X-MSMail-Priority: Normal
Importance: Normal
X-Mailer: Microsoft Windows Live Mail 15.4.3502.922
X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V15.4.3502.922
Vastaa
Rekisteröidy
Onko sinulla jo tili? Kirjaudu sisään
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.