Skip to main content

Pitkään jatkunut pätkiminen ja vikailmoitukset

  • December 11, 2014
  • 12 kommenttia
  • 7 katselukertaa

Moikka

Tässä on nyt vuoden päivät kärsitty enemmän ja vähemmän pätkimisestä mikä on todella sääli - koska netti toimi täysin ongelmitta reilu vuoden täydellä 100/10 nopeudella.

Viimeinen ilmoitus vikapalveluun meni viikko sitten perjantaina ja robotti lupasi, että ilmoitellaan miten tilanne etenee mutta koskaan ei kuulunut mitään.

Aikaisemmat viat ollaan korjattu modeemia vaihtamalla (ei ollut siinä vika) ja kuittaamalla, että on alueellinen ongelma ja mitä näitä on ollut.

Nyt kurkkasin, että jotain korjattu kun netti pysynyt pystyssä - mutta ilmeisesti ainut asia mitä ollaan tehty on se, että on laitettu profiiliin rajoitukset päälle. Bandwidth (Up/Down) [kbps/kbps]: 6.989 / 69.994. Ja tämähän ei ole mitään korjaamista tai hyväksyttävää.

Pitääkö alkaa valitettavasti miettimään operaattorin vaihtoa ?

ps. Eilen jonotin 25min aspaan ja tänään 15min ilman vastausta.

12 kommenttia

olkitu
Somettaja
Forum|alt.badge.img+4
  • Somettaja
  • September 11, 2014
Yhteytesi normaali vaihteluväli on 50-100Mbps. Eli on ns. hyväksyttävää, jos ei muulla tavalla saada Soneralla pois pakettihäviöt.

Millä tavalla on toteutettu laajakaistasi? (VDSL, Kuitu, ETHERNET)?

  • September 12, 2014
Moikka

VDSL, valitettavasti. En mä tiedä voiko sitä normaali vaihteluväliks sanoa enää. Varsinkin kun se linja on toiminut puhtaasti ennen. Se, että "ei saada muulla tavalla pois" on soneran laiskuutta jo. Voisi koittaa vaihtaa muutamaa paria edes keskukselta eikä suoraan tiputtaa nopeutta ja kokea tämän helpoimmaksi vaihtoehdoksi sekä olla lähettämättä asentajaa ollenkaan.

t: asentaja 6 vuot edellisessä elämäs (myös soneralle alihankinnan kautta)

  • September 12, 2014
Hei durmadus,

Asentaja on käynyt 9.9. testaamassa yhteyden talojakamolta. Jakamolle asti yhteys on toiminut normaalisti.

Onko yhteys toiminut nyt rajauksen jälkeen ilman ongelmia? Jos yhteys nyt toimii, niin voidaan toki kokeilla poistaa tuo rajaus.

Jos yhteydessä kuitenkin tuon jälkeen esiintyy ongelmaa, niin todennäköisin aiheuttaja on taloyhtiön sisäverkko.

  • September 12, 2014
Moikka

On toiminut ongelmitta.

  • September 13, 2014
Korjataan, ei olekkaan... tänään alkoi taas temppuilu.

  • September 16, 2014
Moi durmadus,

Ikävä kuulla, että ongelmat ovat jatkuneet. Kannattaa jättää liittymästä vielä uusi vikailmoitus, niin saadaan vianselvitystä jatkettua.

  • September 16, 2014
Täysin samaa hommaa on tehnyt täälläkin

  • September 17, 2014
Hei MrDrieper,

OIitkin asiasta jo eilen tehnyt vikailmoituksen joten sinunkin asia lähtee kyllä selviämään sitä kautta! Toivotaan että ongelma korjaantuu pian!

  • October 22, 2014
Hetken hurmaa oli profiilin rajoittaminen...taas pätkinyt ihan urakalla ja nyt ei edes toimi. Omasivun vikailmoitus kehtaa väittää et laajakaista toimii normaalisti... Vaikka vetäis virrat modeemista. Onneksi omasivu kertoi minulle myös sen, että kaikki sopimukset ovat toistaiseksi voimassa. Pitäisi töitäkin pystyy tekemään.

  • October 22, 2014
Moi durmadus!

Ikävä homma, että yhteyden pätkiminen palannut jälleen. Olit näköjään jättänyt hetki sitten uuden vikailmoituksen, joka on oikea tapa toimia. Näin saadaan vika korjattua, mikäli se verkon puolelle jää.

  • October 30, 2014
Taas on poikki....

  • October 30, 2014
Moi durmadus,

Yhteytesi tosiaan näyttää tällä hetkellä olevan poikki. Suosittelisin jättämään uuden vikailmoituksen niin saadaan liittymäsi uudestaan tutkintaan.