Skip to main content
Tilasin TehoPc pöytäkoneen 9.10 . (26,90 e/kk). Viikon kuluttua koneen tultua, Soneran sivuille tuo sama kone oli hintaan (ja on edelleen) 24,90 e/kk. Myyjä tiesi aivan varmasti seuraavan viikon hinnanmuutoksesta ja olisi voinut kysyä haluanko odottaa viikon ennen kun tilaisin ja jos haluaisin säästää koneen hinnassa 24 e vuodessa.

Olen kuitenkin ostanut puolen vuoden sisällä kaksi saman hintaista pöytäkonetta. Ja reilu vuosi sitten digiboxin. Olen ollut Soneran asiakkaana vuodesta 1999 eli yli 10 vuotta. Kohtelu, palvelu ja tarjoukset ovat näemmä vain paremmat uusille asiakkaille.
Mielestäni on yhtä tärkeää - ja jopa tärkeämpää - pitää myös vanhat asiakkaat tyytyväisinä.

Tarjoukset (mm. Etusopimus tasot) koskevat vain matkapuheluita. Keskimääräinen laskun summa on teille kuitenkin minultakin yli 100 e/kk.
Edes Ykkösbonusta tai Plussaa ei saa vain kun kotimaan puheluista.

Kuitenkin Sonera Tarjoaa paljon muutakin kuin matkapuhelupalveluja.
En usko, että kyse on ollut huiputuksesta, eikä myyjä todennäköisesti ole etukääteen tiennyt mahdollisesta hinnan muutoksesta. Verkkokauppamme tuotteiden hinnoissa voi kuitenkin tapahtua muutoksia kuten missä tahansa muissakin kaupoissa ja tuotteen hinta on tilaushetken hinnan mukainen.

T. Sami
Sonera Asiakaspalvelu
Laura kirjoitti:
Tilasin TehoPc pöytäkoneen 9.10 . (26,90 e/kk). Viikon kuluttua koneen tultua, Soneran sivuille tuo sama kone oli hintaan (ja on edelleen) 24,90 e/kk. Myyjä tiesi aivan varmasti seuraavan viikon hinnanmuutoksesta ja olisi voinut kysyä haluanko odottaa viikon ennen kun tilaisin ja jos haluaisin säästää koneen hinnassa 24 e vuodessa.

Olen kuitenkin ostanut puolen vuoden sisällä kaksi saman hintaista pöytäkonetta. Ja reilu vuosi sitten digiboxin. Olen ollut Soneran asiakkaana vuodesta 1999 eli yli 10 vuotta. Kohtelu, palvelu ja tarjoukset ovat näemmä vain paremmat uusille asiakkaille.
Mielestäni on yhtä tärkeää - ja jopa tärkeämpää - pitää myös vanhat asiakkaat tyytyväisinä.

Tarjoukset (mm. Etusopimus tasot) koskevat vain matkapuheluita. Keskimääräinen laskun summa on teille kuitenkin minultakin yli 100 e/kk.
Edes Ykkösbonusta tai Plussaa ei saa vain kun kotimaan puheluista.

Kuitenkin Sonera Tarjoaa paljon muutakin kuin matkapuhelupalveluja.


Hei mutta eikös tuossa tilauksessa olisi ollut 2vkon katumusaika vai kuinka? Palautukseen ja uudelleen tilaukseen...??
Ja kokemuksen ja mielestäni ihan lukenut olen että plussatkin taitavat jäädä saamatta kokonaan jos käytät nettipankki tai muuten maksat laskusi vasta eräpäivänä. Sonera käyttää ja näyttää ainakin omassa laskumapissa kaikki laskut myöhästyneinä vaikka maksettu eräpäivänä. Ja silloin ei 'sonera maksa plusssa eikä muitakaan etuja.

Ja etusopimuksen ehtoja muutetaan tarpeen mukaan...Kultatason asiakasetuja karsittiin sen jälkeen kun 2 vuoden tikkusopimus oli tehty..
olen huomannut myös että laskuarkistossa laskujen suoritukset ovat kaksi päivää vähintään sen jälkeen kun sen on todellisuudessa maksanut.
ei liene meidän vika että maksusuoritukset näkyvät Soneralla viiveellä.
merinen kirjoitti:

Hei mutta eikös tuossa tilauksessa olisi ollut 2vkon katumusaika vai kuinka? Palautukseen ja uudelleen tilaukseen...??


Soneran mukaan peruuttamisoikeus kuuluu näin :
"Teillä on oikeus peruuttaa etämyyntikanavien kautta tekemänne Sonera PC -sopimus 14 kuluessa siitä, kun olette vastaanottaneet laitteen. Peruuttamisoikeuden edellytyksenä on, että laite palautetaan Soneralle, laitetta ei ole käytetty ja laite ja sen myyntipakkaus ovat olennaisesti muuttumattomina sekä myyntikelpoisia.
Palautettava laite on toimitettava postitoimipaikkaan asiakaspalautuksena.

Soneralla on oikeus olla hyväksymättä peruutusta mikäli palautettua laitetta ei ole asianmukaisesti pakattu sen kuljetukseen soveltuvasti ja riittävästi pehmustettuna tai mikäli peruutus todetaan tehdyksi vrk:n päästä tuotteen vastaanottamisesta. Soneralla on oikeus laskuttaa asiakkaalta kohtuullinen korvaus mikäli palautetun laitteen pakkauksesta puuttuu siihen kuuluvia tarvikkeita, laite on naarmuuntunut tai sen myyntiarvo on muuta vastaavasta syystä laskenut. Huomioittehan myös että mikäli lisätuotteenä myytävän ohjelmistotuotteen (esim. Microsoft Office) pakkaus on avattu, sitä ei voi enää palauttaa. Sama koskee esim. tulostimia, mikäli niiden värikasettipakkaukset on jo avattu, laitetta ei voi enää palauttaa."


Kysymys kuuluu:
Miten voi katua sellaista mitä ei ole kokenut ?
Eli jos laitetta ei voi käyttää, että sen pystyy palauttaa. Niin miten sen katumuksen pystyy edes perustelemaan.
Jos ei laitetta, ohjelmistoja tai oheistuotteita pysty käyttämään niin kuka säilyttää nurkissa 14 päivää laitetta ja tuumii katuisko sitä vai ei.
Eihän sitä kokeilematta tiedä.

Vastaanottamispäivääkään ei pysty todistamaan mistään, eli tuon 14 vrk:n alkamispäivä.
koska tilasin koneen 9.10. Lähetyslistassa on lähetyspäivä 13.10. ja laite saapui eli vastaanotin 19.10. Missään ei ole tuota todellista vastaanottamispäivää.
Laura kirjoitti:

Miten voi katua sellaista mitä ei ole kokenut ?
Eli jos laitetta ei voi käyttää, että sen pystyy palauttaa. Niin miten sen katumuksen pystyy edes perustelemaan.
Jos ei laitetta, ohjelmistoja tai oheistuotteita pysty käyttämään niin kuka säilyttää nurkissa 14 päivää laitetta ja tuumii katuisko sitä vai ei.


Jos laite on otettu jo käyttöön, se ei ole enää myyntikelpoinen, eikä peruuttamisoikeus ole silloin enää voimassa. Tässä tapauksessa kyse on tilauksen peruuttamisoikeudesta. Näin ollen, katumusta tai asiakaspalautuksen syytä ei tarvitse erikseen perustella. Käyttämättömän tuotteen voi palauttaa 14 vrk kuluessa. Vastaanottopäivä pystytään tarkistamaan tarvittaessa Asiakaspalvelumme kautta.

T. Lauri
Sonera Asiakaspalvelu
Olen itsekin hämmästellyt Sonera-politiikkaa.
Itselleni on KOLME kertaa kaupattu Soneralta nopeampaa yhteyttä, vaikka itsekin olen tietoinen ettei se ole mahdollista. 8>24 ei johdotus/etäisyys vaan anna mahdollisuutta täällä landella. Katumuspaketteina on tullut 512-usb-tikkua ( heh, heh, mistähän niitäkin vielä löytyy?) ja jotain muuta sälää..

Huvittavana yhteensattumana jäänyt mieleen erään "vuokra-pc:n" kohtalo. Sonera ilmoitti vuokra-ajan päätyttyä että saan pitää koneen vastikkeetta itselläni. Koska käytin omaa F-Securen lisenssiä käytin konetta edelleen verkossa. Kyseinen ohjelma tähän asti oli toiminut moitteetta ilman häiriöitä. Pari viikkoa vuokrasopimuksen päättymisen jälkeen koneelle "pääsi" pöpö joka tuhosi kovon. Hassu yhteensattuma....

Kaikesta huolimatta Parempaa Uutta Vuotta!!

Vastaa