Skip to main content

Porukka Reklamaatio

  • 11. joulukuuta 2014
  • 5 kommenttia
  • 14 katselukertaa

Hei kaikki itselläni on ollut noin 6kk koti tv ja minulla ei ole juuri ollenkaan toiminut tämä setti niin kuin pitäisi pätkii ja katkoo koko ajan vikailmoituksia olen tehnyt uuden modeemin olen saanut eikä mikään auta joten olen päättänyt kerätä porukan ja tehdä joukko kanteen/reklamaation asiasta koska en pysty edes kotoa kunnolla työskentelemään enää. Joten halukkaat voi ilmoittautua mukaan osoitteeseen xxx ja kertoa omasta tilanteesta ja kun on tarpeeksi faktaa niin laitetaan asiaa eteenpäin.

  • 20. toukokuuta 2011
Koti TV:n lähetyksen katkeilu johtuu lähes aina laajakaistayhteyden toiminnan ongelmista, eikä siitä että Koti TV -palvelu sinänsä toimisi huonosti.

Laajakaista Extra -liittymissä ADSL-tekniikkaa käytetään vain talon sisällä, sillä Soneran DSL-keskitin sijaitsee tyypillisesti samassa rakennuksessa kuin itse liittymä. Tämä tarkoittaa sitä, että ADSL-yhteyden fyysinen siirtotie eli puhelinkaapelointi ADSL-modeemin ja -keskittimen välissä on talon sisäinen puhelinkaapeli. ADSL-yhteyden katkomis- ja hidasteluongelmat johtuvat lähes aina joko ADSL-modeemin "takkuamisesta" tai modeemin ja keskittimen välisen siirtotien heikosta laadusta. Jos vika jää talon puhelinkaapelointiin, sen korjaaminen tai uusiminen ei kuulu Soneralle, vaan taloyhtiölle.

Liittymästäsi on tehty tänä vuonna kaksi vikailmoitusta ja toinen niistä on vielä kesken. Kannattaisikohan katsoa mihin tulokseen Vikapalvelu tulee liittymän suhteen ja reklamoida vasta sitten, jos enää on aihetta siihen.

  • 22. toukokuuta 2011
Meillä on ollut soneran iptv käytössä jo helmikuusta alkaen ja siitä lähtien tehty ainakin kahdeksan vikailmoitusta, koska tv lähetys pätkii koko ajan ja välillä pahemmin, eli tv-lähetys katkeaa ja kuva jää seisomaan. Soneran vikapalveluun on joka kerta soitettu ja ensin käyty kaikki samat perusjutut läpi, kunnes lopulta keksittiin syyttää talokaapelia, eli siis talojakamon ja huoneiston rasian väliin, kuitenkin Relacom kävi kaapelin tarkastamassa ja mitään havaittua vikaa huoneiston kaapeliparista löytynyt. Nettiyhteys oli sitä enne jo kuristettu Soneran puolelta, eli 100M yhteys on kuristettu 60M, vedoten siihen, että muka ip-tv ei toimisi nopeassa nettiyhteydessä virhemäärien takia, kuitenkin huoneistoon tuleva kaapeli kättelee 104M nopeuksia. Aika outoa että Sonera myy 100M yhteyksiä ja muka iptv ei toimisi tällä nopeudella? Nopeus oli laskettu 60M, vedoten tähän toimimattomuuteen. Kuitenkin olemme maksaneet 100M yhteydestä, joka kuitenkin toimii netin osalta mutta ei muka iptv:n osalta? Iptv:stä on ollut jo usean kuukauden ajan ongelmia ja pätkimistä ja vedottu taloverkon sisäiseen vikaan. Olen itse entinen puhelinasentaja ja tiedän vika ei johdu enää taloverkosta, jos pelkät mittaukset ovat kertoneet taloverkon kunnon, samoin rasian vaihdot ja rj-kaapelin vaihdot. Vika on muualla, mutta Sonera haluaa vain että tehdään aina uusi vikailmoitus jne. Joten tästä johtuen mitä todennäköisemmin tulemme purkamaan asiakkuuden Soneran kanssa ja vikapalvelu antanut siihen luvan myös. Ihmettelen että meille myytiin iptv:n vastaanotinta myytiin meille omaksi 99€ tarjouksella, mutta kuitenkin nyt ko purkki ei sitten meille jääkkään, vaan hinta olikin toimitusmaksu? Ja nyt soneran uudessa tarjouksessa hinta onkin 99€ plus toimitusmaksu 29€? Näin vedätettiin asiakasta. Tiistaina otamme toiselta palveluntarjoajalta kaikki tele ja nettipalvelut.

  • 30. toukokuuta 2011
Minulla netti toimii nyt (100/10) nopeudella 80/9 jonka pitäisi riittää koti TV toimintaan mutta silti ei saada tv palvelua toimimaan kunnolla pätkii. ja vaikka maksoin 99€ tallentavasta boxista siitä on tallennus ominaisuudet hävinny päivitysten yhteydessä ..

  • 31. toukokuuta 2011
Noin..loppuilta menee taas vaikka kirjaa lukien, kun taas katkesi KotiTV. Jännä kuitenkin, että netti toimii aivan normaalisti!. Ongelmia on Soneran päässä nyt taas. Mielestäni kannattaisi ensin hoitaa yhteydet ym. kuntoon ja sitten panostaa vasta hienomman näköisiin nettisivuihin ja tv-mainoksiin, (joita ei näe kun saman yrityksen kotitv-palvelu on poikki).

  • 20. kesäkuuta 2011
hetku: Asiakastietojemme mukaan olit ollut yhteydessä asiakaspalveluumme ja asiaa oli saatu selvitettyä. Pahoittelut, vielä että liittymässäsi oli ollut haivattuja häiriötilanteita.

Hype: Kirjoititkin toisessa viestiketjussa, että ongelma oli selvinnyt. Ilmeisesti ongelma oli selvinnyt lopulta digiboksin resetoinnilla kaukosäätimen info -näppäimen kautta.

Tonto: Jos Koti TV -palvelun ongelma on jatknut, kannattaa koittaa vielä seuraavia toimenpiteitä:
1. Varmista, että Motorola IPTV-digiboksi on yhdistetty suoraan ADSL-modeemisi lan-porttipaikkaan.
2. Sammuta ADSL-modeemi ja Motorola-digiboksi noin puolen minuutin ajaksi.
3. Koita Motorola-digiboksin resetointia. Löydät ohjeen tähän toimenpiteseen täältä: http://www5.sonera.fi/ohjeet/Sonera_Kot ... atilanteet

Vastaa