Skip to main content

Prepaid sim-kortin asennus tietokoneeseen ei onnistu

  • December 11, 2014
  • 7 kommenttia
  • 33 katselukertaa

Lomakäytössä oleva nettitikku tuli taas aktivoiduksi kesäksi ja yritän saada yhteyden toimimaan suoraan koneen korttipaikasta ilman huawein tikkua, mutta mikään muistissa oleva PIN ei mennyt läpi eikä kortissa oleva PUK koodi kelpaa. Soitin tekniseen tukeen jossa neuvottiin laittamaan kortti ensin johonkin puhelimeen ja poistamaan koko PIN kysely. Puhelimen mukaan kysely ei kuitenkaan ole päällä, mutta läppärin WWAN ilmoittaa vain että SIM on lukittu ja kyselee PUK koodia. Löytyisiköhän tähän pulmaan joku ratkaisu?

7 kommenttia

  • June 15, 2012
Hei +kuitu!

Lisäisitkö vielä profiiliisi nettitikun puhelinnumeron, jos löydät tämän. Sen voi lisätä Omat asetukset->Profiili->Asiakasnumero kenttään. Tämä tieto ei näy muille käyttäjille. Näin voisimme tarkistaa onko SIM-kortti ylipäätään aktiivinen.

Olisiko sinun mahdollista kokeilla vielä jotain muuta SIM-korttia nettitikussa? Näin selviäisi onko vika nettitikussa.

Nettitikkujärjestelmät täytyy myös aina käynnistää järjestelmänalvojana, että PUK-koodin pääsee syöttämään.

Jos näistä ei selviä mitään, suosittelen sinua tekemään vikailmoituksen. Halutessasi voit myös soittaa 0206 9010 (ma-pe 8–20, lauantaisin 9–16:30).

  • June 27, 2012
Prepaidin puhelinnumero nyt lisätty profiiliin. SIM on aktiivinen koska se toimii Mobile Partnerin kautta ihan ok, mutta koneen korttipaikassa se vain väittää että kortti on palveluntarjoajan kautta lukittu. Millä sen lukituksen saa siitä pois?

  • June 27, 2012
Hei,

Sim-korteissa ei ole lukitusta meidän puolesta. Onko mahdollista, että läppäri on kytkynä toiselta taholta ja lukitus tullut myös sitä kautta?

  • June 27, 2012
Ei ole kytkyläppäri.

  • June 28, 2012
+kuitu: Kannattaisi kokeilla vielä sim-kortin vaihtamista uuteen. Easyn kortinvaihto onnistuu lähimmässä
Sonera Kaupassa. Kortinvaihto tapahtuu kauppiaan luona todistamalla henkilöllisyyden ja antamalla liittymän PUK-koodin. Kortinvaihdon voit tehdä maksutta kaksi kertaa vuodessa.

  • October 9, 2012
Jatketaanpa samasta aiheesta vaikka aikaa on vierähtänyt. Kortin vaihto poisti lukituksen mutta edelleenkään se prepaid-sim ei pelittänyt ilman mokkulaa. No, sen kanssa tuli elettyä ja hengissä ollaan. Nyt on seuraava kone käytössä ja odotukset oli korkealla kun kokeilin taas prepaid-korttia etäkäytössä. Sim-kortti koneeseen ja mobiilipartneri ilmoittaa että "Laite ei ole käytettävissä tai yhteys on katkaistu". Kuitenkin huawein kera se toimii kakistelematta. Jos siinä on joku jekku ettei sen pitäisi toimiakaan suoraan pc:ssä niin olisihan se hyvä että joku tämän suoraan sanoisi.

  • October 9, 2012
Hei +kuitu!

Koska meidän kortti kuitenkin toimii, ei itse yhteydessä pitäisi silloin olla mitään vikaa. Ehdottaisinkin että olet yhteydessä Helpsoniin 0600 10 100. Numero palvelee ma-pe klo 8-21 ja la klo 9-17. Sieltä saat varmasti apua mikäli kyseessä on jokin laitekohtainen ongelma.