Puhelimen rikkoutuminen
Minulla on ollut Nokian N900-puhelin kohta kaksi vuotta kahden vuoden sopimukella. Viime talvena ihmettelin miksi akku oli tyhjä vaikka olin pitänyt sitä latauksessa yön yli. Laitoin puhelimen uudelleen lataukseen ja se onnistui, mutta yhä useammin kävi niin että akkau ei lataunut kunnolla. Huomasin että välillä akku latautuu ja välillä ei. Kävin itäkeskuksen myymälässä näyttämässä puhelinta ja siellä sanottiin että laturissani olisi vika, koska siellä olevalla laturilla puhelin alkoi ladata. kokeilin sitten uspi-jodon kanssa kotona ja se onnistui sillä kertaa, mutta hetken kuluttua sekin alkoi reistailla, eli välillä latautui ja välillä ei.Menin taas puhelimen kanssa myymälään ja tällä kertaa sanottiin että puhelimessa on sisällä vika ja sitä ei kannata korjata. Kysyin että eikä se kuulu takuun piiriin koska puhelin on ns. kytkypuhelin. Minun annettiin ymmärtää että takuu ei korvaa korjausta. Tämä tapahtaui muutama kuukausi sitten.Sain lainaksi tuttavaltani toisen puhelimen, koska en voinut vahtia koko ajan latautuuko puhelin vai ei. Olin kertonut monille ystävilleni tästä asiasta ja he sanoivat että kyllä heille on korjattu takuuaikoina eri vikoja.Menin myymälään hankkiakseni uuden puhelimen itselleni ja samalla kerroin tämän vanhan puhelimen ongelmasta, myyjä sanoi että että puhelimen voi lähettää tutkittavaksi koska vika on itse laitteessa ei laturissa (kyseisellä laturilla olen ladannut tätä toista puhelinta ja nyt uuttakin puhelinta ja se toimii moitteettomasti). Puhelin lähetettiin huoltoon ja sieltä soitettiin että akku on rikki ja annoin luvan vaihtaa ja sanoin että tarkastakaa nyt että puhelin varmasti latautuu.Kun noudin puhelimen sen uusi akku oli täysin tyhjä, ja myyjä laittoi laturin kiinni koska halusin että hän varmistaa että akku lähtee latautumaan (huomasin kyllä että puhelin ilmoitti että irrota johto että virtaa säästyy, tätä se teki ennenkin vaikka akku oli melkein tyhjä puhelin tunnisti sen täydeksi). Menin autoon ja laitoin puhelimen lataukseen se ei ladannut autolaturilla. Kotona yritin uudelleen sama peli alkoi uudelleen hetken latasi ja taas ei. Palsin uudelleen myymälään ja siellä taas kokeiltiin latausta, heidän laturilla puhelin latautui ja minun laturi ei ladannut myyjän puhelinta, vaikka se latasi kotona muita puhelimia. Nyt minulle myytiin uusi laturi koska myyjä oli sitä mieltä että laturissa on vika. Mutta uusi laturi ei toimi nytkään sen paremmin eli puhelimessa on vika, ilmeisesti purkaa akkua vaikka pitäisi ladata koska se oli koko päivän latauksessa eikä ollut latautunut, vaan akku oli tyhjä. Olen huomannut myös että jos johto vähänkin liikahtaa latauksen aikana, laturi lopettaa latauksen aivan kuten sähkölaitteissa kun on kosketushäiriö. Yksi seikka on myös välillä valo on kummallisen punainen ei oranssi kuten normaalisti kun on latauksessa. Olen aika ymmällä tämän asian kanssa, koska vaikuttaa siltä että puhelinta ei kuitenkaan tukittu kunnolla koska vika on edelleen olemassa. Mitä minun nyt pitäisi tehtä olen maksanut korjauksesta ja uudesta laturista ihan turhaan 73 Euroa ja puhelin on edelleen epäkunnossa. Vien nyt puhelimen uudelleen myymälään katsotaan mitä siellä nyt sanotaan.
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.