Skip to main content
Hei,

Tilasin Sony Xperia V -puhelimen Soneran verkkokaupasta. Puhelin tuli ja olin todella tyytyväinen kun sitä hetken käytin, mutta sitten huomasin, että näyttöruudussa on tumma kohta, joka näkyi valkoista taustaa vasten. Näin siis käytännössä suoraan paketista otettuna. Jätin maksetun puhelimen paikalliseen Sonera-liikkeeseen ja siellä sanottiin, että laittavat puhelimen pikahuoltoon, koska vika on ollut täysin uudessa yksilössä. Nyt minulle kuitenkin tuli ilmoitus huollosta, että puhelin on lähetetty Sonyn keskushuoltoon ja näin ollen toimitus viivästyy. Harmittaa, että joudun jo maksettua puhelinta odottamaan. Eikö tällaisissa tilanteissa pitäisi lähettää asiakkaalle täysin uusi puhelin asap, kun sitä teidän verkkokaupan varastossakin näyttäisi olevan? Näyttövika ei tietenkään ole teidän syytänne, mutta ei tällaista ongelmaa voi asiakkaankaan harmiksi jättää. Olen tuore muuten tyytyväinen Soneran asiakas ja toivoisinkin, että asialle saataisiin kaikkia osapuolia tyydyttävä lopputulos.
Näissä tapauksissa kannattaisi aina purkaa koko kauppa.
Etenkin verkkotilauksissa. Koko sopimuksen purku.

Muuten käy niin että odotat pari viikkoa tai kuukautta ja saat uuden puhelimen sijaan tehdaskorjatun puhelimen.. Ei tietenkään Soneran vika vaan valmistajien huolto-ohjeiden.
Hei Ventureo

Harmillinen tilanne uuden laitteen kohdalla 😞 Laitteen vika-asioista ja takuuvaihdoista kuitenkin päättää laitteen valmistaja / maahantuoja joten suoraan mekään emme pysty uutta laitetta antamaan. Toivottavasti saat puhelimesi nopeasti huollosta takaisin!
Haluan purkaa kaupan, koska huollossa tulee varmasti kestämään liian pitkään (ja sitä paitsi etämyynnissä on se 14vrk palautusoikeus). Otin teiltä myös 4G-puhelinliittymän, jota en pysty edes käyttämään ilman ostamaani 4G-puhelinta. Haluan kuitenkin uuden samanlaisen puhelimen Soneralta. Puhelin teillä jo on, palautan alkuperäisen paketin ja muut sen sisältävät tilpehöörit Joensuun Sonera-kauppaan. Sieltä saan varmasti rahanpalautuksen suoraan kun ottavat paketin vastaan, jotta voin tehdä uuden tilauksen? Jos tämä käytäntö ei toimi, muutan välittömästi kaikki Sonera-asiakkuuteni toiselle operaattorille ja panen asian muhimaan kuluttajavirastoon. Kiitokset etukäteen.
Moi Ventureo! Ikävä tilanne kieltämättä. Kuten Antti jo vastasikin, niin vika-asioihin ja takuuvaihtoihin emme pysty täältä käsin hirveästi vaikuttamaan. Voit toki käydä Sonera Kaupassa kysymässä, josko kaupan purkaminen onnistuu, mutta en pysty tätä lupaamaan.

Vastaa