Skip to main content

Puhelinmyyjä2

  • December 11, 2014
  • 3 kommenttia
  • 2 katselukertaa

Hei!

Sain puhelinmyyjältä tarjouksen jossa tarjottiin 24kk:n viihdepakettia vanhaan hintaan. Ilmoitin kiinnostukseni ja pyysin soittamaan uudestaan, koska metelin takia oli lähes mahdoton keskustella. Soittoa ei koskaan tullut. Numeroon josta soitettiin ei voinut soittaa.

Päätin soittaa as.palveluun kysyäkseni onko tarjous jo merkitty kohdalleni? Sain tietää, että sopimukseni oli päättynyt kaksi päivää sitten eikä vanha hinta ollut enää mahdollinen. Kysyin miksi Sonera ei ollut minuun missään yhteydessä, jos minulla kerran oli mahdollisuus jatkaa sopimusta vanhalla hinnalla. Vastauksena oli, luultavasti siksi koska minulla ei ollut ruksia ruudussa joka oikeuttaa lähettämään markkinointitietoja suoraan sähköpostiin. Tarkistin asian, ei ollutkaan, mutta oli ruudussa jossa sallitaan niiden lähettäminen tekstiviestinä. Joka tapauksessa lähes humoristinen selitys.

Korostan Soneran tarjonneen vanhaa hintaa. Minä en sitä ehdottanut. Mikä merkitys oli kahdella päivällä jos olitte siitä valmiit tuhon hintaan luopumaan? Tuntuu kun tarkoituksella hankkiutuisitte asiakkaasta eroon, sillä ilman tätä markkinoititempausta olisin jatkanut ilman muuta uudellakin hinnalla.

Asiakaspalvelu oli kohdallani huonoa! Olisin tehnyt siitä reklamaation, mutta siihen ei ole mitään osoitetta! En saa heti mieleen yhtään yritystä Soneran lisäksi, joka ohjaisi palautteen keskustelupalstalle.

T: Ari

3 kommenttia

  • December 21, 2012
Hei ari72!

Heti alkuun pahoittelut saamastasi kyseenalaisesta palvelusta.
Tämä kyseinen kampanja, jota sinulle on puhelimessa tarjottu on tarkoitettu asiakkaille, joilla määräaikainen sopimus on lopuillaan. Sitä ei, harmi kyllä, pääse "jälkikäteen" tallentamaan, eli jos vanha sopimus on jo päättynyt. Vaikkakin tässä kohtaa vain pari päivää myöhemmin.
Siihen, miksi uutta soittoa ei tullut, en ikäväkseni syytä osaa sanoa. Tämä on todella tylsä juttu ja pahoittelen sitä kovasti.
Reklamaatiolla yleensä tarkoitetaan asiakaspalautetta, johon lisätään jokin vaade, olitko semmoista tekemässä?
Vai ihan yleinen palaute saamastasi ikävästä palvelusta? Siihen löytyy erillinen Palautelomake.
Ihan vaan vielä tarkentaakseni, onhan sopimusasiat nyt ajantasalla? Eli Viihdepaketilla on kuitenkin nyt sinulle sopiva kampanja? Jollei, lisäätkö profiiliisi esim. asiakasnumerosi, jotta pääsen katsomaan tilannetta tarkemmin. Kiitos.

  • December 21, 2012
Moi Niinamari!

Reklamaatio tarkoittaa kirjallista valitusta myyjälle virheellisestä hyödykkeestä tai palveluksesta. Ei ole varsinaisesti mitään tiettyä sanamuotoa reklamoinnin suorittamiseksi (wikip.). Mutta tarkoitukseni ei ole nyt väitellä siitä millä sanalla olisi pitänyt tarkoittaa negatiivista palautetta.

Kampanja oli tarkoitettu minulle? "Jälkikäteen" kun asiaanne hoitava henkilö ei soittanut. Sonera ei lähettänyt postia, tekstaria, sähköpostia, mitään. Esim. digiboxin palautusosoite tuli tekstarina noin minuutissa, jossa toivotettin myös hyvää viikonloppua! Laskut tulee sähköpostiin ja jos myöhästyy Sonera tiedottaa.

Ylipäätään tuntuu ettei palautteella ole mitään väliä. Keskitytään vain kertomaan kenelle tarjous oli, mitä reklamaatio tarkoittaa tai ostaisitko vielä jotain? Niinamari, tämä on todellakin tylsä juttu!

Tiedottakaa kampanjoistanne ajoissa, silloin kun ne vielä esiintyvät positiivisessa valossa! Ei vasta sitten kun digiboksi pitää palauttaa. Tehkää ylikuormitetulle asiakaspalvelullenne jotain, että sinne pääsee oikeasti joskus läpi. Harvalla on varaa pitää yli 10min. jonoja. Ja pois se älytön ääniohjaus.

Ja pientä joustoa systeemeihin, jos ei ole tehkää! Bussikin voi jarruttaa takaisin pysäkille jos se näkee jonkun juoksevan rinnalla. Ei tarvitse vain painaa kaasua ja sanoa sorry tämä meni jo tylsä juttu.

Kyllä sopimusasiani ovat kunnossa. Aion vähentää tv:n katselua ja siirtyä Dna:n 4g mokkulaan. Eli siis niin sanottu jaloilla äänestys.

T: Ari

  • December 21, 2012
ari72: Ei ollut vastauksellani tarkoitus mieltäsi pahoittaa, vaan tuoda esiin faktat. Vaikka tätä kyseistä kampanjaa ei olisi ollut enää sinulle mahdollista laittaa, on meillä toki paljon muitakin hyviä tarjouksia, joista varmasti kaikki halukkaat löytävät jonkin sopivan.
Toki voit tehdä asiastasi ihan virallisen reklamaation, jos näin haluat. Palautteetkin (antamani linkin kautta) ilman muuta käsitellään. Samoin viemme aina asiakkaiden jättämät palautteet myös tätä kautta eteenpäin.

Reklamaation voi toimittaa osoitteella:

TeliaSonera Finland Oyj
Sonera Asiakaspalvelu
PL 0400
65101 VAASA

Kaikesta huolimatta toivotan sinulle oikein rauhaisaa Joulunaikaa.