Skip to main content
Käytössäni on sonera Easy-liittymä ja löin pin koodini 3 kertaa väärin, jonka jälkeen puhelin halusi PUK-koodin. Olen syöttänyt kortissa näkyvän koodin luuriini useapaan kertaan, mutta aina se on muka väärin.
Mitäs pelleilyä tämä on? Olen kokeillut syöttää koodin myös niin, että SIM-korttini on ollut eri puhelimessa, mutta ei vaan kelpaa. Jos olette painaneet korttiin väärän puk-koodin, niin mistä saan sen ihan oikean koodin? Olisi ihan mukava saada se liittymä auki, kun kortilla on maksettua puheaikaakin jäljellä..
Heippa tonza_x,

No jopas, kyllähän sen PUK-koodin pitäisi olla oikea, jos se on kortin kehyksestä. Ei sinulla kortti ole matkan varrella vaihtunut?

PUK-koodin Easyyn saat Sonera Kaupasta henkkareiden kera, lähimmät liikkeet löydät täältä http://www.sonerakauppa.fi/?someid=1070
Kyllä ne kehykset on ihan oikeat, niissä lukee myös liittymän numero.. koodi ei vain kelpaa :S
Olisiko se toimiva puk saatavissa verkosta jotenkin...vaikka pankkitunnuksia käyttämällä?
Ei oikein huvittaisi lähteä tarpomaan kaatosateessa yli 3km matkaa lähimmälle bussipysäkille...ihan vaan toimimattoman puk-koodin takia....sitäpaitsi bussimatkat maksaa äkkiä sen verran, mitä tolla kortilla on maksettua puheaikaa...
Ehkä se on vaan pakko heittää koko kortti menemään ja avata uusi liittymä (joka ei taatusti ole sonera easy)
tonza_x,

Varsin omituista kyllä,

Kehyksestä pitäisi löytyä SIM-kortin numero, löytyykö?
SIM-kortissa on myös tuo numerosarja, täsmääkö toisiinsa?

Jos nämä eivät täsmää niin sitten on kyllä mystistä, ja tuosta voisi tuo PUK-koodin toimimattomuuskin johtua.

Laitatko asetuksista profiiliisi asiakasnumero -kohtaan vaikkapa liittymänumero?
Kehyksissä ei taida olla Sim-kortin numeroa?? Easy sanan jälkeen on allekain numerot 040 81 ja 040 87 (onko ne nämä??)
Lisäksi kortissa on pin1 ja Puk1 -numerosarjat...

Muuta tossa kehyksessä ei ole...

Sim kortissa itsessään on kolme riviä erilaisia numeroita ja alimmaisena sana easy..

Lisäsin sen numeron silti profiiliin..
tonza_x,


tuota tuota, pystytkö kertomaan millanen PUK-koodi sulla on siinä kehyksessä? Poistan sen heti näkyvistä täältä kun olen sen lukenut, varmistan vain että onko meillä täällä sama vai eri koodi.

Jos se on sama koodi mikä meilläkin täällä on, niin sitten on kyllä jo aika erikoinen tilanne, jos laite ei sitä siitä huolimatta hyväksy.
tuota tuota...
Nyt tämä tilanne selvisi..
Poikani oli "lainannut" puhelintani ja vaihtanut sinne oman korttinsa sisälle...ja unohtanut tietenkin vaihtaa sen takaisin..
Ihmettelin jo pin-koodia lyödessäni, että miten ihmeessä voin olla unohtanut koodini... kaikkien näiden vuosien jälkeen..
Pyydän anteeksi aiheuttamaani sekaannusta ja aiheuttamaani vaivaa.
Eipä tullut kyllä mieleenkään, että joku olisi vaihtanut puhelimestani kortin...ja vielä ilman lupaani *nolostuu*
Hyvää syksyä kuitenkin sinnepäin 🙂
tonza_x ,


No mutta hienoa että selvisikin tällä!
Tämmösiä sattuu itse kullekin aina välillä, pääasia että homma selkeni ja saat liittymäsi toimintakuntoon. :)

Hyvää syksyä sinullekin!

Vastaa