Skip to main content
Tervehdys,
pari kuukautta takaperin allekirjoittaneelle soitti eräs tyttönen kaupitellen Soneran Laajakaistaa silloisen ADSL-liittymäni tilalle, sillä taloyhtiössä, jossa asun oli tehty uudistuksia ja oli mahdollisuus saada tilalle Soneran nopeampi laajakaista kahden vuoden sopimuksella tarjoushintaan 10e / kk ensimmäisen vuoden ajan ja 20 e / kk seuraavan vuoden ajan. Pienen harkinnan jälkeen tartuin tarjoukseen ja pistin tilauksen menemään tämän tytön soittaessa uudelleen seuraavalla viikolla ja tiedustellessaan, vieläkö olin kiinnostunut. Meni kolmisen viikkoa, eikä minkäännäköistä tilausvarmistusta asiasta kuulunut.
Laitoin tiedustelun asiasta menemään asiakaspalveluun, josta minuun muutaman päivän kuluttua otettiinkin puhelimitse yhteyttä ja pyysin tilausvarmistuksia postitse. Sovittiin myös, että kytkentä tapahtuu heinäkuun lopussa, sillä olin vielä kahden vuoden sopimuksella kiinni edellisen palveluntarjoajan ADSL-yhteydessä heinäkuun loppuun asti. Tästä seurauksena minulle tulikin muutaman päivän kuluttua kirjekuoressa sopimukset, joissa kaupan sopimispäiväksi oli laitettu tämä viimeisin päivä jolloin neuvottelin asiakaspavelun kanssa asiasta (23.6.). Liittymätavaksi oli merkitty ADSL ja nopeudeksi 10 Mbit/s / 2 Mbit/s.

Aikaa meni noin kuukausi, enkä kuullut mitään Soneran suunnalta, ei tunnuksia käyttöä varten, ei tiedotuksia aikatauluista. Seuraavaksi sainkin tekstiviestin 28.7. joka meni sanatarkasti näin: "Hyvä asiakkaamme, muistathan että tilaamasi tietoliikenneyhteys asennetaan 30.7.2010 12:00 - 16:00. Lisätietoja saat numerosta 020017000. T. Sonera"

Nyt, 30.7., herättyäni yövuoron jälkeisiltä unilta havaitsin, että puhelimeeni oli tullut kaksi tekstiviestiä. Toisessa kerrottiin käyttäjätunnus sekä tieto siitä, että laajakaistaliittymä on kytketty, joskin tyyppinä Laajakaista Extra / VDSL2 ja toisessa oli taas salasana tunnuksien käyttöön. Missään vaiheessa tätä aiemmin ei oltu mainittu, että liittymätyyppinä olisi VDSL2 - ja olisinkin ehkä saattanut asiaan jotenkin reagoida, sillä käytössäni kuitenkin on ADSL-päätelaite (ja varalla vielä toinen vastaavanlainen). Tilanne on siis nyt se, että Sonera on kytkenyt minulle vääränlaisen liittymän, enkä näinollen sitä myöskään pysty käyttämään. Kytkentöjen myötä myös vanha ADSL-yhteys lopetti toimintansa. Tulisiko minun nyt siis heittää täysin toimivalla ADSL-päätelaitteella vesilintua ja ostaa uusi VDSL2-laite sen takia, että toimitettiinkin muuta kuin mistä oli sovittu? Tiedonkulun epävarmuus kautta linjan jotenkin kulminoitui tähän lähes täydellisesti. Lupaava alku asiakkuudelle.

Asiakasnumeroa en osaa kertoa, sillä en ole saanut laskuja laajakaistaliittymästä eikä omien sivujen kautta sitä tunnu löytyvän. Käyttäjätunnuksella xxxxx-x löytynee jotain infoa.

Kiitos ja anteeksi.

-JH

Moderoitu käyttäjätunnus pois viestistä. T. Sonera asiantuntijat
Suosittelen jättämään asiakaspalveluumme palvelupyynnön jotta asia saadaan selvitettyä. Palveluun kirjaudutaan saamillasi käyttäjätunnuksella ja salasanalla.

T. Katja
Sonera Asiakaspalvelu

Vastaa