Skip to main content
mulla on tämä ekstranettikerrostaloliittymähässäkkä ja teiän antama zyxelmotukka sillä antennilla (wlan+normaali?, suht uus) siihen, ei mitään ylimääräistä. teidän myymä windows 7 pohjainen konekkin jopa.

kaivan mallit jos tarvis, terveisin puusilmä XD

kaks oiretta

netti pätkii, Arppitaulukot tukossa - tyypilliset oireet, siihen auttaa se motun kii pitäminen. yleensä hoituu itsekseen. onneksi harvinaistunut oire, which is nice vaikkakin korjautuu automaatiolla.

netti pätkii myös kakkosoireessa, mutta sillä erotuksella että se tapahtuu seinän ja soneran välissä, ei motun ja minun välissä. ensin tasan kaikki tietoliikenne jäkittää - steamlataukset yleensä putoo noin 0,01% kokonaiskaistasta, sitten vetää timeouttiin ja motukassa syttyypi punainen valo internetin kohdassa (oikein reuna). ihan niinkuin ip:n päivitys menis reisille? (mulla on näitä aina-auki liittymiä)

onko mitään tehtävissä että näin totaalista jäkittämistä ei tapahtuisi? jossain ip:N renewin timeä helevettiin asti tai jotain?

tehtyjä toimenpiteitä hikan sattuessa

kakkosessa yleensä auttaa kaks täyttä resettiä modeemiin ja kas restarttia. siinä vaiheessa yleensä punainen lakkaa palamasta.
ipconfig /release
Ipconfig renew kummallakin kerralla. kerrattain tein jopa ipconfig /flushdns mutta se ei oikein auttanu mitään.

ykkösessä ei auta kuin odottaa.

tällaista downtimeä tulee kahteen kuukauteen noin yhteensä 2pv. ei siinä muuta mutta kun olisi edes ennustettavissa, iskee suht randomilla joten välistä pätkii skypet, pelit jne.

häiritsevää

eettä näin.
Kannattaa ainakin kokeilla modeemin ohjelmiston päivittämistä uusimpaan versioon. Vaikka modeemi sinulle olisikin uusi, on se voinut olla varastossa jonkun aikaa ja siinä ei ole uusinta firmwarea. Uusin ohjelmisto löytyy Zyxelin tukisivuilta.

T. Panu
Sonera Asiakaspalvelu
ei huono. kokeilen.

to be continued.
ei se mihkää lähteny, firmis on nyt uusimmassa versiossa ja onboard nettisysteemin ajuritki on uusimmat nytte.

oireet:
Timeout -->
käyn katsomassa modeemia, joko nettivalo punaisella, tai netti ja DSL lamppu merkkivaloista pimee. -->
virrat kii motukasta, ja päälle takas -->
Cmd --> ipconfig /release ipconfig /renew -->

ReBootti koneelle motusta virrat päällä.

tarttee toistaa kerrasta neljään kertaa, sitten liikkuu taas. no, sen verran edennyt että linkki on pimeenä lyhyemmän aikaa.
Tässä tapauksessa ongelmasta kannattaa olla yhteydessä vikapalveluumme, kun häiriö on päällä. Parhaiten tämä onnistuu olemalla häiriön aikana yhteydessä 0206 90101 (pvm/mpm) numeroomme.

Toinen vaihtoehto on ilmoittaa ongelmasta vikapalveluumme Omien Sivujen vikailmoituslomakkeella.

Jos häiriötä ilmenee vain ajoittain ja harvakseltaan, on suositeltavampi olla yhteydessä puhelimitse, jolloin ongelmaa päästään vikapalvelumme puolelta selvittämään mahdollisimman nopeasti, kun häiriö on vielä mahdollisesti päällä.

T. Sami
Sonera Asiakaspalvelu
njuu, pitää olla yhteydessä. Ja ei tuo toistu usein, kuten sanottua - linkki on nurin noin yhteensä päivän kuukaudessa pahimmillaan. ei se nyt niin älytön ole, ainoa mikä harmittaa on se että mulla voi olla juttuja kesken poikkausten aikana. videopuhelulle katkeilu tekee erityisen hallaa, näin esim.

Vastaa