Skip to main content
moro

ongelmana on kun yritän pelata jotain peliä netissä esim. Battlefield 2 niin yhteys katkeaa todella useasti (your connection to server has lost). Kun minulla oli vielä 2 meganen tätä ongelmaa ei ollut mutta kun vaihdettiin 100 megaseen niin tämä ongelma ilmeni ja myös se että netti yhteys saattaa yht' äkkiä kadota. olen ladannut sonera internet avustajan ja sillä saa nettiyhteyden takaisin toimimaan kun uudistaa ip osoitteen mutta ei vaikuta online pelaamiseen mitenkään. Johtuuko tämä mahdollisesti joko modemista tai soneran verkosta??
Ongelma ei ole todennäköisesti verkossa jos yhteys lähtee toimimaan IP-osoitteen uusimisella. Jos yhteys kuitenkin pätkii, kannattaa käydä läpi Ohjeet ja vinkit -sivultamme löytyvät ohjeet.

T. Lauri
Sonera Asiakaspalvelu
voisiko tuo ongelma johtua siitä, että modemi olisi viallinen/vioittunut?. Voiko modemin viedä jonnekkin missä se voisi tarkastaa? Ja minulla on ilmennyt uusi ongelma nimittäin Youtuben tökkiminen eli videon lautaksessa menee niin pirun kauan.
Joo elikkä minulla on samanlainen onkelma. Ammattimiehet on käyny mittaan arvot seinästä, kaikki oli oikein OK. Multimedia pistoke on kuulemma vielä optimaalinen jollainen minulla on.
Olen tosi tyytyväinen nopeuteen ja surffailukin onnistuu vallanmainioisti.
Mutta tuo nettipelaaminen kärsii sen "minipätkimisen" vuoksi. Olen alkanut epäillä että teknikka jolla tämä 100 meganen on toteutettu ei ole vielä ihan loppunsa hiottua tai jotain. Joka tapauksessa toivoisin saavani suoran vastauksen että voiko tällä tekniikalla saada täysin pätkimätöntä nettiä aikaan. tuota soppariakin on kuitenkin nii pitkästi vielä jäljellä.
Tuttavapiiristä löytyy muitakin joilla sama yhteys ja SAMA onkelma! Toivottavasti ei tarvi ottaa rinnalle ADSL:ää!
Jamppa kirjoitti:
Joo elikkä minulla on samanlainen onkelma. Ammattimiehet on käyny mittaan arvot seinästä, kaikki oli oikein OK. Multimedia pistoke on kuulemma vielä optimaalinen jollainen minulla on.
Olen tosi tyytyväinen nopeuteen ja surffailukin onnistuu vallanmainioisti.
Mutta tuo nettipelaaminen kärsii sen "minipätkimisen" vuoksi. Olen alkanut epäillä että teknikka jolla tämä 100 meganen on toteutettu ei ole vielä ihan loppunsa hiottua tai jotain. Joka tapauksessa toivoisin saavani suoran vastauksen että voiko tällä tekniikalla saada täysin pätkimätöntä nettiä aikaan. tuota soppariakin on kuitenkin nii pitkästi vielä jäljellä.
Tuttavapiiristä löytyy muitakin joilla sama yhteys ja SAMA onkelma! Toivottavasti ei tarvi ottaa rinnalle ADSL:ää!



Yhteyden pätkiminen ei ole liittymän normaalia toimintaa eli asiasta kannattaa olla vielä yhteydessä vikapalveluumme. Tarvittaessa vikapalvelumme kautta voidaan koittaa, esimerkiksi kaapelimodeemin ohjelmiston päivitystä, jos se on kyseiselle modeemille mahdollista.

Jos ongelma ilmenee vain tiettyä nettipeliä pelatessa, vikapalvelullemme voi olla apua myös ns. tracert -testin tuloksesta kyseiselle pelipalvelimelle. Tracert -komento kertoo, mitä reittiä pitkin yhteys kyseiselle palvelimelle on muodostunut. Windows XP -käyttöjärjestelmässä tätä komentoa voi käyttää seuraavasti:

- Avaa Windowsin 'käynnistä' -valikosta kohta 'suorita'. Kirjoita avautuvaan tekstikenttään cmd ja paina 'ok-painiketta'
- Näytölle avautuu komentokehoite -ikkuna. Kirjoita komentokehoitteeseen komento: tracert + kyseisen palvelimen IP-osoite ja paina enter.
- Liitä tracert:n tulos mukaan vikapalveluumme lähetettävään vikailmoitukseen.

Vikailmoitusta tehdessä kannattaa mainita, jos kyseinen palvelu on aiemmin toiminut edellisellä kaapeli-modeemilla tai toisen tyyppisellä Sonera Laajakaista -liittymällä. On myös hyvä mainita, jos ongelmaa on havaittu vain nettipeleissä ja yhteys toimii muilta osin normaalisti.

Vikailmoituksen voi jättää, esimerkiksi Omien Sivujemme Laajakaistan vikailmoitus -lomakkeen kautta.

T. Sami
Sonera Asiakaspalvelu
Joo elikkä olin yhteydessä tuonne vikapalveluun ja onkelma selvisi. Ei kylläkään toivotulla tavalla. Sain soneralta uuden cisco epc3000-modeemin testiin ja se toimi yhtä huonosti kuin edellinen cisco epc3000. Palautin modeemin takaisin elikkä se siitä.

Onneksi minulla on kuitenki vanha thomson tcw710 jonka sai toimimaan makkinumerolla.
Ja kas vain pätkimen loppui täysin... vihdoinkin. Tosin nopeus ei taida olla ihan sama kuin ciscossa mutta ihan sama kuhan tää pelaa ny. Olen tyytyväinen!

Keskustelin asiasta paikallisen atk-liikkeen myyjän kanssa joka tuntuu olevan aika pätevä. Hän arveli että soneran linjassa täälläpäin täytyy olla joku häikkä koska kahdella ciscolla ei toimi ja thomsonilla toimii. Perusteluiksi hän sanoi että cisco voi olla liian herkkä verrattuna thomsoniin eli jos liittymässä essiintyy vajavuutta cisco ei kestä sitä ja pätkäsee linjan poikki. Toisin sanottuna thomson on vakaampi jopa huonolla linjalla. En ala tässä väittämään että nämä minun jorinat on absoluuttisia totuuksia mutta voisi olla aiheellista tutkia asiaa soneran toimesta rovaniemellä.
Kiitos
joo olen saanut vähän lievitettyä internet ongelmiani siten, että muutin vähän Fsecuren asetuksia. youtube on nyt nopea ja peli pelaa paremmin.
juippi kirjoitti:
joo olen saanut vähän lievitettyä internet ongelmiani siten, että muutin vähän Fsecuren asetuksia. youtube on nyt nopea ja peli pelaa paremmin.


Minkä asetusten muuttamien auttoi ongelmaan?

T. Tapio
Sonera Asiakaspalvelu
otin pois käytöstä "tarkista ja poista viirukset verkkoliikenteestä" kohdan joka löytyy asetukset, virus- ja vakoiluohjelmatarkistus. Tämä auttoi siten, että youtube on nyt taas nopea ja pelaa oikein hyvin. Ei auttanut kumminkaan tuohon yhteyden katkeiluun joten epäilen että ongelma johtuisi minun modemista ja modemi on Cisco EPC 3000. onko olemassa muita modemi merkkejä jotka käyvät nimen omaan 100 mekaseen nettiin?
Kiitos tuosta vinkistä. Tietoturvatason pudottaminen kertomallasi tavalla vaikuttaa liikenteen nopeuteen tietokoneen puolelta.

Soneralla ei tällä hetkellä ole muita modeemeita tarjolla 100/5M-nopeusluokkaan kuin Cisco EPC3000. Aikaisemmin oli tarjolla myös Linksys WCM300. Muita EuroDocsis 3.0 - modeemeita ei ole toimiviksi testattu Soneran verkossa.

T. Tapio
Sonera Asiakaspalvelu
no onko mahdollista käyttää esim Thomsonin perus modemia vai pelaisiko nettini silloin ollenkaan?
Yhteys kyllä toimii perusmodeemillakin, mutta nopeus rajoittuu noin 24M luokkaan, modeemin mallista riippuen.

T. Panu
Sonera Asiakaspalvelu
Koska mahdatte aloittaa uuden firmiksen tuuppaamisen Ciscolaisille? Kumma että tarjolla on enää pelkkää EPC3000 jossa kyllä pitäisi "potkua" riittää mutta joka toimii nykyisin huonommin (uppikaistan osalta) kuin tuo aiemmin vaihtoehtona ollut WCM300.
Sonera-asiantuntija kirjoitti:
Kiitos tuosta vinkistä. Tietoturvatason pudottaminen kertomallasi tavalla vaikuttaa liikenteen nopeuteen tietokoneen puolelta.

Soneralla ei tällä hetkellä ole muita modeemeita tarjolla 100/5M-nopeusluokkaan kuin Cisco EPC3000. Aikaisemmin oli tarjolla myös Linksys WCM300. Muita EuroDocsis 3.0 - modeemeita ei ole toimiviksi testattu Soneran verkossa.

T. Tapio
Sonera Asiakaspalvelu


Nyt on kuulemma saatavana myös netgear cg3300 ja thomson tcm470. Molemmat eurodocsis 3.0 modeemeja. Netgearissa on myös 802.11n wlan.

T.-shadows-
Xinot kirjoitti:
Koska mahdatte aloittaa uuden firmiksen tuuppaamisen Ciscolaisille? Kumma että tarjolla on enää pelkkää EPC3000 jossa kyllä pitäisi "potkua" riittää mutta joka toimii nykyisin huonommin (uppikaistan osalta) kuin tuo aiemmin vaihtoehtona ollut WCM300.


Vielä ei ole tiedossa, milloin päivitys Ciscon modeemille on tulossa. Ilmoittelemme foorumilla kun tiedämme enemmän.

T. Panu
Sonera Asiakaspalvelu
Sonera-asiantuntija kirjoitti:
[quote="Xinot":mm24ikll]Koska mahdatte aloittaa uuden firmiksen tuuppaamisen Ciscolaisille? Kumma että tarjolla on enää pelkkää EPC3000 jossa kyllä pitäisi "potkua" riittää mutta joka toimii nykyisin huonommin (uppikaistan osalta) kuin tuo aiemmin vaihtoehtona ollut WCM300.


Vielä ei ole tiedossa, milloin päivitys Ciscon modeemille on tulossa. Ilmoittelemme foorumilla kun tiedämme enemmän.

T. Panu
Sonera Asiakaspalvelu[/quote:mm24ikll]

Pistäkäähän nyt ihmeessä jonkinlaista palaveria pystyyn että saatte sovittua edes jotakin aikatauluja joita voisi sitten jopa asiakkaillekkin kertoilla. Sama pätee näihin HDTV aikatauluihin...

Jos ja kun tuo modeemin päivityskin kerran on olemassa, niin senkun tuuppaatte sen verkkoon...
Huomasin tässä lähiaikoina sen, että tämä yhteyden katkeileminen tapahtuu vain nimen omaan Battlefield 2 pelissä (ainakin minulla) Esim. Call Of Duty Modern Warfare 2 toimii moitteettomasti
juippi kirjoitti:
Huomasin tässä lähiaikoina sen, että tämä yhteyden katkeileminen tapahtuu vain nimen omaan Battlefield 2 pelissä (ainakin minulla) Esim. Call Of Duty Modern Warfare 2 toimii moitteettomasti


Ilmeneekö ongelma vain jotain tiettyä pelipalvelinta käyttäessä? Kannattaa testata kyseistä nettiäpeliä tarvitaessa jonkin toisen pelipalvelimen kautta.

T. Sami
Sonera Asiakaspalvelu
no ei hemmetti tämä ole tosi! nyt tuo codikin alkoi temppuileen!! multiplayerissä ei toimi muutakuin team deathmatch. sunnuntaina kaikki pelasivat hyvin (ground war, domination...) ja silloin tällöin tulee myös viesti couldn't not to join game session. eli on varmaan jotain yhteydessä mutta en kyllä tiedä mitä
juippi kirjoitti:
no ei hemmetti tämä ole tosi! nyt tuo codikin alkoi temppuileen!! multiplayerissä ei toimi muutakuin team deathmatch. sunnuntaina kaikki pelasivat hyvin (ground war, domination...) ja silloin tällöin tulee myös viesti couldn't not to join game session. eli on varmaan jotain yhteydessä mutta en kyllä tiedä mitä

sain ratkastua ongelman poistammalla pelin ja asentamalla sen uudelleen

Vastaa