Hei!
Olis tälläinen ongelma.
Omistan Edimax 3g-6200 reitittimen ja siinä on kiinni nettitikku,Bandrich c179.
Yhteys toimii,niinkuin nämä nettitikut yleensäkin,vaihtelevasti.
Se varsinainen ongelma on,kun yhteys on vaikkapa yön yli"käyttämättä",niin seuraavalla kerralla kun olis asiaa nettiin,joudun boottaaman reitittimen tai tekemään"quick setup-asennuksen",jompikumpi toimii.Sen jälkeen odottelen n.5 minuuttia ja taas toimii.
Kummassahan laitteessa tämä vika on ja mitäs pitäis tehdä?
Terveisin Jake
Sivu 1 / 1
Kuullostaa siltä ettei tekemäsi asetukset tallennu reitittimeen. Kannattaa varmistaa ettei asetusten muutoksia pidä tallentaa vielä uudestaan jonkun valikon kautta kun muutos on tehty. Joskus tuli juuri vastaava tilanne vastaan jotain ADSL-modeemia testatessa (en muista mikä malli) ja siinä piti muutos vielä varmistaa tallentamalla se uudestaan toista reittiä kuin hallintasivulla näkyvä Save- tai Finish-painike.
Tämä tuli ensimmäisenä mieleen.
T. Tapio
Sonera Asiakaspalvelu
Tämä tuli ensimmäisenä mieleen.
T. Tapio
Sonera Asiakaspalvelu
Kiitoksia.
En ainakaan löytänyt hallintasivulta muuta kuin,"paina ok niin reititin käynnistetään uudelleen ja asetukset tulee voimaan",sen jälkeen se pitäs olla siinä.
Olen hakenut reitittimeen uusimman firmwaren,ettei kait siitäkään ole homma kiinni.
Niin,jos en maininnut selvästi eka viestissäni,reititin on päällä kokoajan,en sammuttele sitä.
Luin tältä palstalta"ip:n voimassaoloajasta",liittyykö se mitenkään tähän?
Terveisin jake
En ainakaan löytänyt hallintasivulta muuta kuin,"paina ok niin reititin käynnistetään uudelleen ja asetukset tulee voimaan",sen jälkeen se pitäs olla siinä.
Olen hakenut reitittimeen uusimman firmwaren,ettei kait siitäkään ole homma kiinni.
Niin,jos en maininnut selvästi eka viestissäni,reititin on päällä kokoajan,en sammuttele sitä.
Luin tältä palstalta"ip:n voimassaoloajasta",liittyykö se mitenkään tähän?
Terveisin jake
Nyt en ole aivan varma, mikä mobiiliverkossa on ip-osoitteen vuokra-aika, mutta ainakin kiinteässä adsl-yhteydessä se on 9 tuntia. Käytännössä silloin, jos ip-osoitteen hakeva laite ei ole verkossa ip-osoitteen vanhentuessa, täytyy ip-osoite seuraavassa istunnossa varata dhcp-palvelimelta uudelleen.
Jos tämä Edimaxin reititin on nimenomaan se laite, mikä ip-osoitteen verkosta hakee ja se on päällä koko ajan, voi toki ongelma olla siinä että reititin ei jostain syystä osaa uusia ip-osoitetta automaattisesti. Tämä saattaisi selittää sen, että joudut buuttaamaan reitittimen tai hakemaan sen asetukset uudelleen. Ongelmaan saattaa löytyä ratkaisu sen asetuksista, mutta tarkemmin niiden kanssa en valitettavasti osaa sinua neuvoa.
T. Panu
Sonera Asiakaspalvelu
Jos tämä Edimaxin reititin on nimenomaan se laite, mikä ip-osoitteen verkosta hakee ja se on päällä koko ajan, voi toki ongelma olla siinä että reititin ei jostain syystä osaa uusia ip-osoitetta automaattisesti. Tämä saattaisi selittää sen, että joudut buuttaamaan reitittimen tai hakemaan sen asetukset uudelleen. Ongelmaan saattaa löytyä ratkaisu sen asetuksista, mutta tarkemmin niiden kanssa en valitettavasti osaa sinua neuvoa.
T. Panu
Sonera Asiakaspalvelu
Nyt ei ole yhteys katkennut kahteen päivään,toivottavasti ei tästedeskään.
Palautin alkuperäisen firmwaren,vuoden vanha, ja laitoin Bandluxin usb-jatkojohdon päähän lähemmäs ikkunaa.
Tiedä sitten,mikä näistä auttoi vai sattumaa vain,et toimii.
Kiitoksia vastauksista,palailen asiaan jos ongelmia ilmenee.
Terveisin Jake
Palautin alkuperäisen firmwaren,vuoden vanha, ja laitoin Bandluxin usb-jatkojohdon päähän lähemmäs ikkunaa.
Tiedä sitten,mikä näistä auttoi vai sattumaa vain,et toimii.
Kiitoksia vastauksista,palailen asiaan jos ongelmia ilmenee.
Terveisin Jake
Vastaa
Rekisteröidy
Onko sinulla jo tili? Kirjaudu sisään
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.