Skip to main content
Sähköpostia lähettäessä Outlook ilmoitaa, että palvelin katkaisi yllättäen yhteyden.
Olen tehnyt asiasta vikailmoituksen mutta mitään ei ole Soneralta kuulunut. Olen käyttänyt myös Sonera Internet Avustajaa sekä automaattista asiakaspuhelinpalvelu, eikä nelöydä ongelmia. Helpson palvelu on sairaan kallista 2€/min + pvm. Siis tarkennan vielä, että S-postit eivät lähde mutta tulevat kyllä.

Alan saada Sonerasta tarpeekseni, joten paras kai vaihtaa palveluntaroajaa. Miksi Soneralla ei ole enää kunnollista asiakaspalvelua?
Ongelma on todennäköisesti sähköpostiohjelman asetuksissa ja ne kannattaa tarkistaa.
Voit varmistaa oman sähköpostilaatikkosi toimivuuden webmailin kautta osoitteessa webmail.inet.fi.

Jos viestit eivät lähde myöskään webmailin kautta, liitäthän vastaukseesi virheilmoituksen, jonka webmail antaa.

T. Lauri
Sonera Asiakaspalvelu
Tarkistin asetukset ja vaihdoin lähtevän palvelimen portin (SMTP) numeron 465:stä numeroon 25 ja nyt Outlook ilmoitaa että "pyydetyt tehtävät suoritettiin onnistuneesti", mutta s-posti ei lähtenyt kuitenkaan. Webmailin kautta s-posti lähtee kyllä, mutta omituisinta mielestäni on se, että ongelma tuli tässä päivä muutama sitten ja aikaisemmin s-positi (Outlook) on toiminut moitteetta.

Niin sanon vielä uudestaan, että "Sonera Internet Avustaja" ei löydä ongelmia, joskus aikaisemmin se kyllä korjasi asetukset.
Eivät lähde Soneran palvelimen (mail.inet.fi) kautta tänään minunkaan postini. Toisen yrityksen palvelinta käyttäen pelaa kuten tavallisesti.

Veikkaan, että vika on jossakin ihan muualla kuin meidän asetuksissamme.

Eipä näy tietoa häiriöstä Soneran ilmoituksissa. Viasta ilmoittaminen on tehty niin hankalaksi, etten vaivaudu, jos voin asian kiertää.
Kannattaa vielä kokeilla sähköpostitilin luomista uudelleen. On suositeltavaa myös tarkistaa palomuurin asetukset, koska joissakin tapauksissa palomuurin liian tiukat asetukset ovat aiheuttaneet ongelmia viestin lähettämiseen sähköpostiohjelman kautta.

T. Lauri
Sonera Asiakaspalvelu
No nyt lähtee, kiitos vinkistä.
Muutin F-Securesta palomuuri asetusta normaalille tasolle korkeasta. Mielestäni todella outoa, että palomuuri haittasi sähköpostin lähtemistä muttei tulemista. F-Secure ei ilmoittanut mitään, että se olisi estänyt sähköpostia, käsitääkseni se aina ilmoittaa jos jokin estetään.


Mutta, mutta....
Miksi Soneran piti tehdä tämän ongeman sevitys näin hankalaksi, eli kaivaa tämä sivusto esiin, rekisterööityä käyttäjäksi, kirjautua tänne ja ruveta kirjottamaan, joka on paljon hitaampaa puhelu. Miksi ei tätä voitu entiseen tapaan hoitaa nopealla puhelin keskustelulla asiakaspalvelun kautta. Tämä asia olis varmastikkin selvinnyt puhelimessa viidessä minuutissa, mutta nyt minulta meni moninkertainen aika tätä kautta selvittäessä.
Hyvä homma, että sait sähköpostit lähtemään ja ongelma on korjaantunut. En osaa sanoa, että minkä takia palomuuriin liittyvä asia ei tullut esille puhelimessa. Vaikka puhelinpalvelussa ei puututa asiakkaan koneen asetuksiin, niin yleensä kuitenkin rajataan ongelma siten, että asiakas pystyy ratkaisemaan ongelman itse, Helpson-palvelun tai tämän keskustelupalstan avulla.

T. Lauri
Sonera Asiakaspalvelu
Aatsipoppaa kirjoitti:
No nyt lähtee, kiitos vinkistä.
Muutin F-Securesta palomuuri asetusta normaalille tasolle korkeasta. Mielestäni todella outoa, että palomuuri haittasi sähköpostin lähtemistä muttei tulemista. F-Secure ei ilmoittanut mitään, että se olisi estänyt sähköpostia, käsitääkseni se aina ilmoittaa jos jokin estetään.

Tuo samanaikaisuus (muutoksesi ja sähköpostin toiminta) ei merkitse, että asioilla välttämättä oli syy-yhteys.

Itse en tehnyt mitään tuollaista muutosta. Nyt minunkin liikenteeni Soneran palvelimen kautta taas toimii. Ja hyvä niin.

Vastaa