Koneeni uudelleenasennuksen jälkeen asensin ja loin Thunderbird tilin uudestaan(samoilla tunnuksilla kuin ennenkin).Nyt vain ohjelma kysyy salasanaa,eikä hyväksy mitään tarjottua.Miksi kysyy salasanaa,vaikka ei ole laitettu mitään salasana asetusta?Laajakaistayhteyden tarjoaa siis Sonera.Aiemmin ei kysellyt salasanoja.Kokeilulähetykset kyllä onnistuu,mutta posteja ei saavu.Saan tietysti postit luettua Soneran sivuiltakin,mutta haluaisin tietoa tähän pulmaan vain nyt,kiitos.
Sivu 1 / 1
Sähköpostiin käy sama salasana kuin Omillekin sivuille, jos vain kirjaudut Omille sivuille sähköpostiosoitteellasi tai laajakaistan käyttäjätunnuksellasi. Sähköpostiohjelmaan käyttäjätunnukseksi ei sen sijaan käy sähköpostiosoite, ainoastaan käyttäjätunnus joka on muotoa meikma-1.
Tässä tapauksessa sinun kannattaa varmistaa, että sähköpostitilin asetukset ovat Thunderbirdissa oikein. Ohjeet ohjelman asetuksiin löydät Ohjeet ja vinkit -sivuiltamme.
T. Panu
Sonera Asiakaspalvelu
Tässä tapauksessa sinun kannattaa varmistaa, että sähköpostitilin asetukset ovat Thunderbirdissa oikein. Ohjeet ohjelman asetuksiin löydät Ohjeet ja vinkit -sivuiltamme.
T. Panu
Sonera Asiakaspalvelu
Sähköpostiin käy sama salasana kuin Omillekin sivuille, jos vain kirjaudut Omille sivuille sähköpostiosoitteellasi tai laajakaistan käyttäjätunnuksellasi.
Siis mitä tuo muotoa meikm-1 oikein tarkoittaa?Tiedän kyllä että Omilla sivuilla pp.inet.fi postiin pääsee kirjautumaan tunnuksilla,ja sanoinkin tuossa postauksessa,että pääsen sinne kyllä,ja postit tulee myös sinne.
Mutta haluan käyttää Thunderbirdiä,ja postipalvelin kyselee salasanoja,eikä hyväksy mitään tarjottua.Olin myös aiemmin tarkastanut asetukset "Ohjeet ja vinkit "sivuiltanne,ja niiden mukaan kaikki on ookoo.
Thunderbirdiin aukeaa siis ikkuna jossa lukee:
"Kirjoita salasana käyttäjätunnukselle(nimeni )palvelimella mail.inet.fi".Kun sitten olen kokeillut siihen vaikka mitä,ei onnistu,vaan tulee ilmoitus:"PASS-komento ei onnistunut.Postipalvelin mail.inet.fi vastasi:invalid user or password".eli siis käyttäjätunnus tai salasana mielestään väärin.
Tarkennan vielä,että postit ¤u:31by0bbp]eivät tule[/u:31by0bbp] Thunderbird laatikkoon,mutta voin bu:31by0bbp]lähettää [/u:31by0bbp]itse siitä postia.(ja siis saapuneet postit näkyvät kyllä siellä Soneran "Omien sivujen" pp.inet.fi laatikossa).
Tässä tapauksessa meikma-1 on vain esimerkki siitä, että käyttäjätunnus muodostuu yleensä etu- ja sukunimen ensimmäisistä kirjaimista, väliviivasta ja numerosta tai kirjaimesta.
Virheilmoitus viittaa siihen, että olet määrittänyt Thunderbirdin tiliasetuksiin väärän käyttäjätunnuksen tai salasanan.
T. Lauri
Sonera Asiakaspalvelu
Virheilmoitus viittaa siihen, että olet määrittänyt Thunderbirdin tiliasetuksiin väärän käyttäjätunnuksen tai salasanan.
T. Lauri
Sonera Asiakaspalvelu
Kannattaa tarkistaa että käyttäjätunnus on oikein kirjoitettu, sillä Thunderbird antaa oletusarvoisesti etunimi.sukunimi käyttäjätunnuksen. Tunnuksen voi tarkistaa näin: työkalut-->tilien asetukset-->palvelimen asetukset, tällä sivulla pitäisi käyttäjätunnus kohdassa olla Soneralta saamasi käyttäjätunnus, jolla myös kirjaudut webmailiin. Jos siinä on esim etunimi.sukunimi se pitää muuttaa oikeaksi käyttäjätunnukseksi.
Voi elämä...se on se joka on Soneran paperissa vuonna luola,jolloin hankin laajakaistan...
Siellä Thunderbirdin tilien asetuksissa lukee tosiaan etunimi.sukunimi käyttäjätunnuksen kohdalla.
Muistan alkuosan siitä tunnuksesta mutta en numeroa/kirjainta,enkä löydä sitä paperia,vaikka muuten on Soneran papereita kerättynä kansiossa,mutta eipähän tietenkään juuri sitä.Saako sen Soneralta pyydettyä uudestaan?
Kiittelen jo vastanneita tässä vaiheessa.
Siellä Thunderbirdin tilien asetuksissa lukee tosiaan etunimi.sukunimi käyttäjätunnuksen kohdalla.
Muistan alkuosan siitä tunnuksesta mutta en numeroa/kirjainta,enkä löydä sitä paperia,vaikka muuten on Soneran papereita kerättynä kansiossa,mutta eipähän tietenkään juuri sitä.Saako sen Soneralta pyydettyä uudestaan?
Kiittelen jo vastanneita tässä vaiheessa.
Käyttäjätunnus löytyy esimerkiksi jokaiselta laajakaistalaskultasi. Voit tarkistaa käyttäjätunnuksesi myös Omien Sivujen Liittymänhallinnan kautta (voit kirjautua käyttäen sähköpostiosoitettasi).
T. Lauri
Sonera Asiakaspalvelu
T. Lauri
Sonera Asiakaspalvelu
No niinpä löytyi laskulta.Kiitos paljon edelleen,ja myös Hyvää Joulua ja Onnea vuodelle 2010 teille vastanneille sinne =o).
Vastaa
Rekisteröidy
Onko sinulla jo tili? Kirjaudu sisään
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.