Skip to main content
Missä vika ja mitä pitäisi tehdä, kun yo. reititin pätkii todella usein (tätäkin kirjoitettaessa pätkäisi)? Reitittimeen on liitetty kannettava pc, tabletti ja kaksi puhelinta. Vastaus miellellään selväkielellä.
Käytätkö langatonta myös kannettavassa tietokoneessasi vai langallista? Kokeile langallisena... Onko alueella useita langattomia verkkoja?

Oletko kokeillut käynnistää reititin uudelleen / resetoida?
Juu, pakko on pistää kannettava langalliseksi kun langaton yhteys pätkäisee vaan sillä ei pelasta tablettia. Olen resetoinut / käynnistänyt uudelleen reitittimen useasti - ei vaikutusta. Alueella on useita langattomia verkkoja kyllä.
Modeemipatkii kirjoitti:
Juu, pakko on pistää kannettava langalliseksi kun langaton yhteys pätkäisee vaan sillä ei pelasta tablettia. Olen resetoinut / käynnistänyt uudelleen reitittimen useasti - ei vaikutusta. Alueella on useita langattomia verkkoja kyllä.


Voit kokeilla vielä vaihtaa langattoman verkon kanavaa... Se on langattoman verkon asetuksissa määritetty automaattisesti.

Eli langallinen verkko ei pätki, kun läppäri kaapelilla kiinni?

Mikä siis laajakaista ja laajakaistan toteutustapa kyseessä? (ADSL, VDSL, ETHERNET)
Hei Modeemipatkii,

Jotain katkeilua yhteydessäsi näyttäisi olevan. Käynnistätkö modeemin uudestaan, kun yhteys pätkäisee? Oletko seurannut, että sammuuko modeemista DSL tai Internet valo, kun yhteys menee poikki? Kuinka usein yhteys katkeaa ja onko katkokset kaikilla laitteilla samaan aikaan? Jos pätkimistä on verkkokaapelinkin kanssa käyttäessä, suosittelisin vielä testaamaan toisella puhelinjohdolla ja jos pätkiminen silläkin jatkuu, niin kannttaa tehdä liittymästä vikailmoitus.

Jos verkkokaapelilla yhteys toimii pätkimättä, niin wlan ongelmiin voisi auttaa tuo langattoman verkon kanavan vaihtaminen, josta olkitu jo mainitsikin.
Vaihdoin reitittimen taajuuden vaan ei se auta, yhteys katkeaa hallitsemattomasti edelleen. Juuri äsken puhelimestakin wifi-yhteys katkesi ja puhelin tuumasi, että reititin ei ole kantoalueella vaikka puhelin oli reitittimestä 10 cm:n päässä. Kannettavan käyttö langallisena taas ei ole ongelmatonta, koska puhelinpistoke on eteisessä kaukana kannettavasta, ei ole kiva vetää johtoa pitkin asuntoa.

Onko muita ideoita toimimattomuuden korjaamiseksi?
Modeemipatkii kirjoitti:
Vaihdoin reitittimen taajuuden vaan ei se auta, yhteys katkeaa hallitsemattomasti edelleen. Juuri äsken puhelimestakin wifi-yhteys katkesi ja puhelin tuumasi, että reititin ei ole kantoalueella vaikka puhelin oli reitittimestä 10 cm:n päässä. Kannettavan käyttö langallisena taas ei ole ongelmatonta, koska puhelinpistoke on eteisessä kaukana kannettavasta, ei ole kiva vetää johtoa pitkin asuntoa.

Onko muita ideoita toimimattomuuden korjaamiseksi?


En tiedä onko edullisiin, mutta toimivin tapa on hankkia oma reititin siihen jatkeeksi. Toinen kannattaa sillata että välttyy turhalta tupla NATilta.

Hankin itse Asus RT-N56U ja langaton verkko on toiminut hyvin ilman pätkimistä. Soneran Intenokin on pärkännyt 60 päivää ilman katkoja ja ei vielä ole kaatunut. Olen poistanut lähes kaikki palvelut Intenosta, enään siinä on reititys verkkoon.

100/10 verkossa on hauskinta se että kun lataa koneelta tavaraa, niin Sonera Viihteen tallennukset alkavat pätkiä.

Soneran aspa neuvoo: resetoi Inteno

-> En... koska muuten toiminut loistavasti 60 päivää.
Hei Modeemipatkii,

Kun yhteys katkeaa, niin katkeaako yhteys samaan aikaan kaikista laitteista, vai toimiiko yhteys kuitenkin toisella?

Kun yhteys katkeaa, niin alkaako modeemin DSL valo vilkkua vai sammuuko se?
Kuinka lämmin se Zyxel on? Ylikuumentuminen saattaisi vaikuttaa yhteyden pätkimiseen.
Eilen taas resetoin modeemin ja illalla en päässyt edes langalla nettiin resetoinnin jälkeen! Aamulla pääsin ja vähän aikaa jopa toimikin kunnes taas meni poikki, tällä hetkellä toimii kun pistin taas modeemista virran pois ja päälle.

Välillä osa laitteista on edelleen wifi-yhteydessä vaikka kannettava tökkisikin, suurimman osan ajasta kaikista laitteista yhteys katkeaa.

Modeemi on ihan saman lämpöinen kuin aina.

PS: Jätin Soneran sivun kautta myös soittopyynnön tälle aamulle klo 10.15, joka aika myös vahvistettiin. Kukaan ei soittanut! Ihmeellistä "aasiakaspalvelua" teillä kyllä on, ainoa mitä varmasti saa on laskut.
Modeemipatkii kirjoitti:
Eilen taas resetoin modeemin ja illalla en päässyt edes langalla nettiin resetoinnin jälkeen! Aamulla pääsin ja vähän aikaa jopa toimikin kunnes taas meni poikki, tällä hetkellä toimii kun pistin taas modeemista virran pois ja päälle.

Välillä osa laitteista on edelleen wifi-yhteydessä vaikka kannettava tökkisikin, suurimman osan ajasta kaikista laitteista yhteys katkeaa.

Modeemi on ihan saman lämpöinen kuin aina.

PS: Jätin Soneran sivun kautta myös soittopyynnön tälle aamulle klo 10.15, joka aika myös vahvistettiin. Kukaan ei soittanut! Ihmeellistä "aasiakaspalvelua" teillä kyllä on, ainoa mitä varmasti saa on laskut.


Siis lämmin? Kuinka lämmin. Jos laite on kovin lämmin niin voi olla ettei toimi. Tälläisillä ilmoilla jotkin laitteet saattavat ylikuumeta.
Moi Modeemipätkii!

Olitkin jättänyt ongelmasta meille vikailmoituksen. Noudata viantutkijan ohjeita, sekä pidä modeemi päällä ja kytkettynä verkkoon vianselvityksen ajan.

Vastaa