Skip to main content
Eilisestä iltapäivästä lähtien tietyt sivut eivät ole auenneet ja toiset toimivat ongelmitta. Luulin ensin että kone hajoaa, kunnes törmäsin travianin foorumilla tälläiseen: Jos sinulla ei toimi S1-serveri sekä etusivu, niin kyseessä on reititysongelma jos internetpalveluntarjoajasi on Sonera. Me emme mahda tälle reititysongelmalle mitään joten siitä on turha valittaa koska vika on Soneralla, ei meillä.Yleensä tälläiset reititysongelmat korjaantuvat 2-3h aikana, mutta ne tosiaan voivat venyä pidemmiksi ja me emme sille voi mitään. Ainoastaan Soneran asiakkaat voivat soitella Soneran aspaan tai tekniseen tukeen.
Milloin tämä vika mahtaa korjautua, vai onko sitä edes tiedossa?
Joo sama juttu täällä ja koskee paitsi tuota Suomen S1 -serveriä, niin myöskin Australian S1 -serveriä.
Alkaa pinna kiristyä tästä palvelusta.
Rahalla maksetut kullat kuluvat kaiken aikaa peleissä, eikä sivuille kuitenkaan pääse.
Ja - mikä tässä tärkeintä - asia koskee vain meitä Soneran asiakkaita.
Eikä vikailmoituksissa ole minkäänlaista selvitystä häiriöstä tai sen korjaamisesta.
Ja näköjään ei kukaan tätäkään keskustelua lueskele, vaikka hieno osio tänne on rakennettukin. Pahin on jos vastustajalla on elisa, mikä toimii, siellä ne raidaa meittejä :D

Eli onkohan täällä ketään laittanut asiaa eteenpäin tutkintaan/korjaukseen?
Joku roskalla oli keksinyt että proxylla pääsee sisään :http://www.openhide.info/nph-proxy.cgi/. On vaan melko hidasta ja ei ihan kait sallittukaan. Olis tosi mahtavaa jos ongelma oikenis ja pääsis jatkamaan puuhia. Seiska toimii kuitenkin täysin normaalisti.
Vikapalveluumme on tullut ilmoituksia kyseisestä ongelmasta ja asia on tällä hetkellä selvityksessämme. Ilmoitamme tähän ketjuun, kun asia on selvitetty.

T. Sami
Sonera Asiakaspalvelu
Kauan tässä nyt vielä menee? Kohta 24h ollu pois toiminnasta Travian.fi ja s1.travian.fi.
Tämä on nyt aika käsittämätöntä, että maksavat asiakkaat joutuu näin kauan kestämään tälläistä. Nyt ei puhuta mistään pienestä määrästä, vaan sadoista asiakkaista.

Jos ei tämän päivän puolella korjaannu, niin suosittelen jokaiselle tälläistä osoitetta
http://www.elisa.fi/yksityisille/, tämä sentään toimii.
ei paljon elisat auta, kun on tällä puulaakilla monopoliasema täällä maaseudulla.
Ja Elisan kanssa asiointi on kyllä melko takkusta sekin.
Holle kirjoitti:
ei paljon elisat auta, kun on tällä puulaakilla monopoliasema täällä maaseudulla.
Ja Elisan kanssa asiointi on kyllä melko takkusta sekin.


Ei sille sit mitään voi jos kerran sulla asiat on niin, mutta veikkaan kyllä, että suurimmalla osalla asiat on toisin.

Nyt se on sit virallisesti 24 tuntia ollu toimimatta. Kyllä aika monella on kärsivällisyys alkanut loppumaan, itselläni ainakin.
Janne1 kirjoitti:
[quote="Holle":aig623db]ei paljon elisat auta, kun on tällä puulaakilla monopoliasema täällä maaseudulla.
Ja Elisan kanssa asiointi on kyllä melko takkusta sekin.


Ei sille sit mitään voi jos kerran sulla asiat on niin, mutta veikkaan kyllä, että suurimmalla osalla asiat on toisin.

Nyt se on sit virallisesti 24 tuntia ollu toimimatta. Kyllä aika monella on kärsivällisyys alkanut loppumaan, itselläni ainakin.[/quote:aig623db]

kai tästä sonera hyvittää automaattisesti kärsineille? vai pitääkö sekin anella maksullisesta automaatista?

vai onko se vain niin että netti ei toimi normaalisti mutta kyllä laskutus toimii?
willie kirjoitti:
[quote="Janne1":1h6cjhvn][quote="Holle":1h6cjhvn]ei paljon elisat auta, kun on tällä puulaakilla monopoliasema täällä maaseudulla.
Ja Elisan kanssa asiointi on kyllä melko takkusta sekin.


Ei sille sit mitään voi jos kerran sulla asiat on niin, mutta veikkaan kyllä, että suurimmalla osalla asiat on toisin.

Nyt se on sit virallisesti 24 tuntia ollu toimimatta. Kyllä aika monella on kärsivällisyys alkanut loppumaan, itselläni ainakin.[/quote:1h6cjhvn]

kai tästä sonera hyvittää automaattisesti kärsineille? vai pitääkö sekin anella maksullisesta automaatista?

vai onko se vain niin että netti ei toimi normaalisti mutta kyllä laskutus toimii?[/quote:1h6cjhvn]


Eipä niillä laskutuskaan toimi. Joka kerta joutuu soittamaan asiakaspalveluun kun lasku menee vanhaan osoitteeseen ja tietty siinä on se lisämaksu mukana vaikka laskun pitäs tulla sähköisenä.
Todellakin olisi jo korkea aika selvittää vika tai vaihtuu palveluntarjoaja! En ole koskaan kuullut, että tällaiset reititysongelmat jatkuisi näin pitkään! Minä haluan vapaan nettiyhteyden enkä sellaista, joka "sensuroi" tietyt sivustot.
Vai vielä hyvittää 😃. No itsekkin jonottelin ensin tuonne maksulliseen numeroon kunnes kyllästyin ja tein tämän aiheen tänne. Ykköselle pitääkin perustaa sitten liittouma nimeltään Sonera!!!
Itsekin jonottelin tunne "asiakaspalveluun", oli hienoa huomata että siellä oli "parannettu palvelua" laittamalla aiempaakin älyttömämpi automaatti kyselemään entistäkin tyhmempiä kysymyksiä joiden avulla ei tietenkään saanut vikaa selitettyä. Tämän jälkeen automaatti ilmoitti minun tehneen vikailmoituksen, sen sijaan että olisin päässyt puhumaan ihan oikean ihmisen kanssa joka kenties olisi jopa ymmärtänyt mitä haluan sanoa.
Onneksi perässä tuli tekstari jossa kerrottiin kuinka voin perua tekemäni vikailmoituksen (en halunnut tehdä vikailmoitusta omasta liittymästäni, sehän toimii, vaan tästä travian-sensuurista). No ei muuta kuin uudelleen soittamaan, jälleen sain keskustella loputtomalta tuntuvan ajan automaatin kanssa, ennen kuin penteleelle selvisi että haluan perua vikailmoituksen.
Ja kuinkas sitten kävikään. Noin kolmea tuntia myöhemmin puhelimeeni ilmestyy tekstiviesti Soneralta, jossa ilmoitetaan että tekemäni vikailmoitus on nyt siirtynyt käsittelyyn. Ilmeisesti enää ei ole muuta tehtävissä kuin odottaa että Soneralta ilmaantuu kohtapuoleen ovelle asentaja sadan euron laskun kanssa korjaamaan olematonta vikaa, josta ei ole tehty vikailmoitusta.
No siinä olet oikeassa todellakin, että ei tämä parempaan suuntaan ole menossa. Laajakaistamaksuja nostettiin ja palvelua samalla hinnalla huononnettiin.
Ehkä noita langattomia pitää ruveta kattelemaan kunhan ne toimii täällä syrjässä.
Onko ylläpitäjällä tietoa missä vaiheessa reititinvika on mahollisesti korjattu?
Liekö sitä kukaan on edes korjaamassa.
Ois kyl kiva tietää et millä aikataululla vikaa korjataan.
Alkaa luotto olla nollissa soneraa kohtaan.
Eipä toimi s.5 koko travian ei aukea. Heittää vaan hakupalvelimelle! Onneksi on elisa toisena liittymänä.
Kiva huomata etten ole ainoa joka on niin sanotusti _kyrsiistynyt_ tilanteeseen ja soneran hienoon vastaus botti palveluun jolla ei kyl pääsee etiä päin asiassa mitenkään.

Mutta mahtaako olla tietoa vian selviämisen ja korjauksen aika taulusta vai pitääkö puhelin todellakin iskeä laturiin ja kaijutin päälle ja koettaa jonottaa pidempään kuin 20minuuttia?
Travian.fi -sivujen avautumisongelma on yhä selvityksessä ja asiaan ole vielä tullut lisätietoa. Kuittaamme tähän ketjuun, kun saamme tiedon, että asia tutkittu. Kyseisestä ongelmasta ei siis tarvitse tällä hetkellä ilmoittaa vikapalveluumme.

T. Sami
Sonera Asiakaspalvelu
Nyt 48h poissa toiminnasta ollu. Travian pelaajat, erityisesti s1.travian.fi pelaajat repivät jo hiuksiaan päästään tämän takia.

Hienoa, että sentään olette jotain alkeneet tekeen, mutta aivan käsittämättömän hitaasti toimitte. Sieltä on varmaan työntekijät menny jo kotiin nukkumaan, eli joudutaan odottamaan vielä vähintään huomiseen, että tämä paska alkais toimimaan. On aika suuri todennäköisyys sille että ette vielä huomennakaan saa tätä korjattua, niinpä joudumme koko viikonlopun odottamaan. Se on hyvä, että maksavia asiakkaita kohdellaan hyvin.

Edit: Katos, se alko toimimaan. Nyt olen positiivisesti yllättynyt tästä. Ensi kerralla vois kyllä oikeasti vähän nopeampaa toimintaa olla.
Nyt yllättäen ykkösservu alkoi toimia, mutta samanaikaisesti seiskalle pääsy lakkasi. Mielenkiintoista...
Samoin Speedille ja Norjan ykköselle pääsy on estetty.
Eikä jostain hauskasta syystä enään pääse aiemmin käyttämälleni proxyllekaan.
No niitä kyllä löytyy pilvin pimein, mutta eiköhän tämä pelleily ala riittää.
Maanantaina lähtee uudelle palveluntarjoajalle tilaus.
Nyt ei toimi servu nelonen. Ykkönen kyllä toimii eli alkakaan paiskimaan hommia että saisitte kuntoon
Se hyvä puoli tässä kyllä on, että jos joskus tulee muutettua Kiinaan niin olo on kotoinen eikä sensuuri hämmennä.
Jep... myöskään travian.com:n palvelimiin ei pääse. :/

Yritin turun yliopiston verkosta ja kotosalta, tein tracert:n ja molemmat menevät telian palvelimien läpi. ~60min sitten ei päässyt ollenkaan sivuille, nyt sivut latautuu hitaasti ja osittain, sitten jää junnaamaan kunnes tulee timeout. Etätyöpöytäyhdeydellä kokeilin samaan aikaan molemmat ja lisäksi Elisan liittymällä (jossa ei ollut mitään ongelmia, eikä reitti kulkenut telian kautta).

Tracet kotoa ja yliopistolta, jos vaikka auttaisi? Joku yhteinen tekijä noista pitäisi löytyä ja vika on sitten siinä?

Tracing route to s5.travian.com n92.51.188.239]
over a maximum of 30 hops:

1 <1 ms <1 ms 1 ms 192.168.1.1
************************************
************************************
4 14 ms 51 ms 25 ms hkicore2-e-1-3-0.datanet.tele.fi e141.208.8.250]
5 14 ms 14 ms 14 ms hkiasbr2-s0-0-0.datanet.tele.fi b141.208.8.14]
6 14 ms 13 ms 13 ms hls-b4-link.telia.net 213.248.68.209]
7 20 ms 20 ms 20 ms s-bb1-link.telia.net 080.91.249.0]
8 68 ms 69 ms 68 ms ffm-bb1-link.telia.net m80.91.248.53]
9 55 ms 59 ms 68 ms ffm-b7-link.telia.net 80.91.249.105]
10 55 ms 55 ms 86 ms hosteurope-ic-125510-ffm-b7.c.telia.net -213.248.104.54]
11 56 ms 56 ms 55 ms xe-0-1-0-v2.cr-polaris.fra1.hosteurope.de p80.237.129.81]
12 61 ms 61 ms 61 ms xe-0-2-0.cr-nashira.cgn4.hosteurope.de n80.237.129.109]
13 56 ms 62 ms 58 ms ds92-51-188-239.dedicated.hosteurope.de 392.51.188.239]

Trace complete.

Tracing route to s5.travian.com n92.51.188.239]
over a maximum of 30 hops:

1 <1 ms <1 ms <1 ms l3-116-2-a.net.utu.fi 130.232.116.252]
2 <1 ms <1 ms <1 ms kenny.utu.fi 130.232.202.33]
3 <1 ms <1 ms <1 ms border-rtr.utu.fi l130.232.202.78]
4 <1 ms <1 ms <1 ms funet-border-rtr.utu.fi s130.232.202.213]
5 2 ms 2 ms 2 ms csc0-p4000-abo3.funet.fi 193.166.187.29]
6 3 ms 3 ms 3 ms helsinki0-x4100-csc0.funet.fi s193.166.255.154]
7 9 ms 9 ms 9 ms se-tug.nordu.net 193.10.68.97]
8 9 ms 9 ms 9 ms s-b4-link.telia.net 213.248.97.93]
9 9 ms 9 ms 9 ms s-bb2-link.telia.net 980.91.251.26]
10 31 ms 31 ms 31 ms ffm-bb2-link.telia.net m80.91.248.57]
11 34 ms 34 ms 45 ms ffm-b7-link.telia.net 80.91.254.253]
12 31 ms 31 ms 31 ms hosteurope-ic-125510-ffm-b7.c.telia.net -213.248.104.54]
13 32 ms 32 ms 72 ms xe-0-1-0-v2.cr-polaris.fra1.hosteurope.de p80.237.129.81]
14 34 ms 34 ms 44 ms xe-0-2-0.cr-nashira.cgn4.hosteurope.de n80.237.129.109]
15 31 ms 31 ms 31 ms ds92-51-188-239.dedicated.hosteurope.de 392.51.188.239]

Trace complete.

EDIT: Laitetaan nyt sekin reitti joka toimii ongelmitta

Tracing route to s5.travian.com n92.51.188.239]
over a maximum of 30 hops:
************************************************
************************************************
************************************************
************************************************
5 9 ms 9 ms 21 ms ae1-10.bbr2.hel1.fi.eunetip.net 0213.192.191.49]
6 410 ms 54 ms 49 ms as0-0.bbr1.ffm1.de.eunetip.net 0213.192.191.197]
7 156 ms 44 ms 51 ms xe-0-3-0.cr-polaris.fra1.hosteurope.de p80.81.192.239]
8 697 ms 150 ms 59 ms xe-0-2-0.cr-nashira.cgn4.hosteurope.de n80.237.129.109]
9 288 ms 51 ms 57 ms ds92-51-188-239.dedicated.hosteurope.de 392.51.188.239]

Trace complete.
Asia on tietojemme mukaan selvinnyt eilen illalla (20.8.) nyt yhteyksien pitäisi toimia normaalisti kyseiselle sivulle.

T. Sami
Sonera Asiakaspalvelu

Vastaa