Skip to main content
Moi kaikille jotka kärsivät Pohjois-Savo alueen katkoksista muutama viikko sitten

Maanantaista torstaihin oli pahoja häiriöitä nettiyhteyksissä, ainakin neljän päivän aikana joka mielestäni on jo paljon. Netti joko toimi kehnosti tai ei ollenkaan, onneksi oli saunalahden tikku jolla hoidettiin pakolliset etätyöt. Soitin kahdesti vikapalveluun jonottaen toisella kerralla melko tarkkaan tunnin kuullakseni että vikaa on ja ollaan korjaamassa.

Eli nyt se pointti.
Jos vikapalvelu tietää että on vikaa ja näinkin laajalla alueella niin minä en halua jonottaa tuntia kuunnellen automaatin ääntä vain kuullakseni lopuksi että olen soittanut turhaan kun vika on jo tiedossa.

Jos toisten tekemä kaapelivaurio saa häiriötiedotteen niin miksi omaa häiriötä ei laiteta esille ja kerrota siitä reilusti. Näin myös vikapalvelun kuormituskin todennäköisesti pienenisi ja vähemmän olisi kitkuisia asiakkaita. Suurimman aikaa taululla oli tiedote jossa kerrottiin vikaa olleen ja on korjattu, ja samaan aikaan soitettu puhelu vikapalveluun tuotti tiedon että vika on päällä ja ollaan korjaamassa.

Itsekin järjestelmävastaavana arvostan rehellistä tiedottamista koska se vähentää tuskaa käyttäjillä ja myös oma puhelinkin soi vähemmän.
Kiitos antamastasi palautteesta, joka liittyi häiriötilanteesta tiedottamiseen. Olemme ohjanneet palauttettasi eteenpäin asiasta vastaavalle taholle.

T. Sami
Sonera Asiakaspalvelu

Vastaa