Skip to main content
Olen ollut yhteydessä liikkuvan laajakaistani osalta muutamaan otteeseen asiakaspalveluun, sekä yrittänyt etsiä näiltä sivuilta osoitetta johon reklamaatio pitäisi toimittaa.
Minuun luvattiin ottaa yhteyttä, mutta eipä ole asiakaspalvelusta mitään kuulunut. Jonottamaan en aio joka päivä ruveta, puhelinpalveluunne on suunnattoman hankala päästä, lisäksi jonottaminen on kallista. Minulle luvattiin ilmoittaa osoite mihin reklamaatio piti lähettää, mutta koska sitä ei kuulu, varmaan voitte sen täällä julkaista.
En aio maksaa palveluista jotka eivät toimi luvatusti, saati jaksa tällaista vetkuttelua. Onko tämä Soneran tapa pitää asiakkaat tiukasti otteessaan? Mikäli asiakaspalvelua tarjotaan ja se vielä maksaa, odotan myös sellaista saavani.

Turha yrittää sanoa, että laita Oman sivun kautta palautetta tai yhteydenottopyyntöjä, koska en ole saanut sinne mitään tunnuksia.

uu:39dvxi5b]Nyt siis tarvitsen ainoastaan selvän osoitteen mihin lähetän reklamaation[/u:39dvxi5b]. Ei mitään Omien sivujen yhteydenottolomaketta tai asiakaspalvelun numeroa, vaan reilusti joko sähköpostiosoite esim. laitavalitustänne@sonera.fi tai etanapostiosoite esim. valitus Soneralle, PL 1999, 00000 Jotain.

Kiitos.
Matkapuhelinpuolen tuotteen (Liikkuva Laajakaista) ollessa kyseessä, voit lähettää asiakaspalautteen seuraavaan osoitteeseen:

TeliaSonera Finland Oyj
Asiakaspalvelu
PL 0400
65101 Vaasa

T. Jarmo
Sonera asiakaspalvelu
Sonera-asiantuntija kirjoitti:
Matkapuhelinpuolen tuotteen (Liikkuva Laajakaista) ollessa kyseessä, voit lähettää asiakaspalautteen seuraavaan osoitteeseen:

TeliaSonera Finland Oyj
Asiakaspalvelu
PL 0400
65101 Vaasa

T. Jarmo
Sonera asiakaspalvelu


Tässä on pari helppoa kysymystä

Onko osoite sama jos kyseessä on reklamaatio, joka koskee tavallista ADSL-liittymää?
Tarvitsisin lisäksi tietooni faksi numeron ja toimivan sähköpostiosoitteen. Miksei näitä tietoja ilmoiteta asiakkaille etusivulla yhteystiedoissa, vaan niiden selvittämiseksi pitää rekisteröityä keskustelupalstoille? Miksen voi selvittää ongelmatilanteita Soneran kanssa reaaliajassa sähköpostitse (niin kuin on yleensä tapana ulkomaisilla internetpalvelutarjoajilla, vertaille vaikka Lunarpages 24h asiakaspalveluun) , vaan minun täytyy laittaa henkilökohtainen ongelmankuvaus IP osoitteet yms tiedot keskustelupalstalle kaikkien näkyville tai vaihtoehtoisesti tehdä kirjallinen reklamatio (en vitsi tuntikausia istua puhelimen ääressä)? Onko kuluttajavirasto jo ottanut kantaa Soneran asiakaspalvelun laatuun?
Sonera Laajakaista -liittymiä koskevat reklamaatiot tai kysymykset suosittelemme lähettämään ensisijaisesti Omien Sivujemme palvelupyyntö -lomakkeen kautta. Näin reklamaatio tai kysymys ohjautuu lomakkeen valintojen avulla oikealle, kyseisen aihepiirin tuntevalle, taholle.

Jos reklamaatio koskee esimerkiksi liittymän vikatilannetta, viesti ohjautuu lomakkeen valinnoilla viankorjauksen tunteville henkilöille. Vastaavasti esimerkiksi laskutusta koskeva kysymys ohjautuu laskutuksen tuntevalle taholle. Jos haluat kysymykseesi vastauksen sähköpostitse, voit kertoa siitä lomakkeella, jolloin sinuun ollaan yhteydessä sähköpostitse.

Asiakkaan kysymykset ja reklamaatiotilanteet pyritään ensisijaisesta ratkaisemaan asiakaspalvelumme kautta. Jos asia ei selviä asiakasta tyydyttävällä tavalla ja asiakas haluaa tehdä asiasta reklamaation, asiakaspalvelumme ohjeistaa reklamaation lähettämisessä tai asiasta voidaan kirjata asiakaspalvelussa reklamaatio asiakkaan puolesta.

T. Sami
Sonera Asiakaspalvelu
No mites sitten kuin reklamaation on/koskee ASIKASPALVELUA, ja kuin se ei toimi, minne voi sitten lähettää sitä reklamaatiota? (sama jutta taas, en vitsi puhelimessa enään leikkiä soneran kanssa, siitä syntyy vain vatsahaavoja)

Niin, haluasin lisätä tähän vielä sen että esimerkiksi Joulukuun laskussa oli hämmennystä, siis väärin laskutettu, lähetin asiasta palutetta (heti kuin huomasin virheen) Soneralle Palvelupyynnön kautta, no sitten kesti ja kesti ennenkuin minuun otettiin yhteyttä (siinä aikana minä EN maksanut laskua koska se ei ollut oikea summa). No, Sami Sonerasta otti sitten yhteyttä ja ilmoitti että Sonera on tosiaankin vaatinut liikaa (ainahan se on liian paljon) rahoja minulta, että käytä vaan niitä samoja viite nro. ja muuta tiedot, vaan maksa 33,79 € vähämmän. Sen tein sitten muutama tunti sen jälkeen kuin sain sähk.post.viestin Samilta, mutta nyt on taas laskussa laskutettu MOKKULASTA vaikka sen pitäisi kuulua mukaan siihen Lajakaista pakettiin (39,90 /kk) ja sitten siitä viimeiststä laskusta on tullut VIIVÄSTYSKORKOA koska kesti niin pitkään ennekuin sain vastauksen SONERALTA.

Kai tässä käy sama rumba taas, meinaan sain tänään postissa viimeisen laskun (jossa on viivästyskorko ja mokkulasta veloitettu), ja lähetin jo säköpostia soneralle, mutta varmaan kestää taas sen verran että joudun ensi kuun laskussa taas maksaa VVIVÄSTYSMAKSUJA.

Kai sitä voi lähettää REKLAMAATION... EI NIIN MUTTA... EIHÄN MIKÄÄN TOIMI SIELLÄ SONERALLA....


ILMAINEN NEUVO KAIKILLE... Bu:19mgsony]Suoralaskutuksen voi sitten unohtaa kokonaan Soneralla.[/u:19mgsony]n
Reklamaatio-osoite on tuo jo aiemmin tässä ketjussa mainittu. Mahdollinen virhe laskussa hoituu nopeammin ja oikeaa reittiä laskutuksen asiakaspalvelun kautta.

T. Tapio
Sonera Asiakaspalvelu

Vastaa