Hei
Olen muuttamassa Lappeenrannasta Vaasaan ja tein Laajakaistan muuttoilmoituksen viikolla 34. Minuun yritettiin ottaa yhteyttä 20.8.2009 sellaiseen aikaan, joka ei minulle sopinut.
Olin ilmoitusta tehdessä laittanut kellonajat, jotka sopivat minulle parhaiten. Yritin tuloksetta saada kiinni asiakasneuvojaa saamani tekstiviestin ohjeiden mukaan. Kun viimein joku vastasi, hän sanoi ruudun olevan pimeänä juuri minun tiedoistani. Palvelija sanoi, että koettaisin illalla uudestaan kun on rauhallista, joku varmasti vastaa.
Soitin ja tuhlasin aikaa sekä rahaa koko illan kuunnellessani jonotusmusiikkia. Aikanne mennessä umpeen, päätin soittaa perjantaina. Aamulla jonoa, päivällä jonoa. Lopulta pääsin matkapuhelinneuvojan kautta laajakaistaneuvojallenne. Hän luuli, että teen ilmoituksen vasta nyt. Kerroin asiani, että olen tehnyt ilmoituksen jo aikaisemmin.
Hän oli avulias ja lupasi, että Internet-yhteyteni toimii uudessa osoitteessa 11.9.2009. Kysyin häneltä, onko mahdollista tehdä reklamaatiota kun maksan turhaan laajakaistasta, joka ei siis toimi. No, syy oli minun ja ei siinä mitään. Olin varautunut viivästykseen (halusin siis, että laajakaista toimii 5.9.2009).
Tänään sain tekstiviestin, jonka mukaan Internet-yhteyteni toimii uudessa osoitteessa 21.9.2009. Siis 10 päivää luvatusta edenpänä ja lähes VIISI VIIKKOA ilmoituksen teon jälkeen.
Maksaisin siis kuukausimaksuni periaatteessa yhteydestä joka ei toimi kuin muutaman viikon maksukuussa. En sulata tätä oikein. Minulle luvattiin tuo 11.9 ja asiakaspalvelija pahoitteli jo tuon viivästymistä, vaikka se minun hitauteni syytä olikin. Mutta että tämä asia viivästyy vielä entisestään, on teidän vikanne. Palvelija sanoi toimitusajaksi kolme viikkoa (jotka tulevat 11.9 täyteen), joten voinen pyytää kahdelta lisäviikolta reklamaatiota yhteydestä, joka ei lupauksista huolimatta toimi.
Ottaen huomioon viime muuton ongelmat, aion marssia suoraan kuluttaja-asiamiehen luo tämän tiimoilta, ellei tässä jotain ala tapahtumaan. Viime muutossa minuun ei ensinnäkään otettu laisinkaan yhteyttä, kuten ilmoituksessa sanottiin. Kun yhteys viimein oli "asennettu", se ei toiminutkaan. Viikon verran jouduin itse asioimaan Sonera Pisteellä kokeilemassa onko vika modeemissa ja soittelin päivittäin asiakaspalveluun. Loppujen lopuksi paikalle hommattiin huoltomies ja peloteltiin maksuilla, mikäli vika, kuten palvelijanne uskoivat, oli minun puolellani. Syy löytyi kuitenkin yllättäen Soneran päästä ja sain odotella yhteyden toimimista lähes kaksi viikkoa.
Olen tänään yrittänyt soittaa asiakaspalveluunne ja olen tehnyt sitä myös viime torstaina ja perjantaina eri aikoihin, mutta tuloksetta. Laitan tätä kautta viestiä, koska mitään luvattua palautelomakettakaan ei löydy sivuiltanne.
Mitä aiotte tehdä asialle vai teettekö mitään? Sen haluaisin vielä sanoa, kuten sanoin asiakasneuvojallekkin, olen opiskelija ja netin käyttömahdollisuus on elintärkeää. Maksaminen tyhjästä käy tälläisinä aikoina kukkaron päälle aika kovastikin ja joudun lisäksi hommaamaan mokkulaan maksullista nettiaikaa.
Minuun voi ottaa yhteyttä lähes mihin aikaan vain. Jos mitään ei kuulu, on minun pakko mennä kysymään kuluttaja-asiamieheltä mitä hän tuumaa, kun minua on kaksi kertaa laiminlyöty ja annettu tyhjiä lupauksia. Sen lisäksi olen joutunut kokemaan teidän vuoksi viivytyksiä Laajakaistan kanssa. Ja tämä kaikki siis jo kaksi kertaa ja saman palvelun alla.
xxxxxx(at)hotmail.com
Tuollainen maili on mennyt joka hiton osoitteeseen ja asiakaspalveluun on soiteltu. Nyt menee tätä kautta. Seuraavan kerran lähtee suoraan kuluttaja-asiamiehelle kysely, ellei ala jotain tapahtumaan.
Sivu 1 / 1
Vastasin poikkeuksellisesti suoraan viestissäsi olleeseen sähköpostiosoitteeseen. Peitin osoitteen alkuosan ettei turhaan tule muita viestejä.
T. Tapio
Sonera Asiakaspalvelu
T. Tapio
Sonera Asiakaspalvelu
Mitäs jos asiantuntija kuitenkin vastaisi myös täällä sivuilla koska vastaus kiinnostaa meitä muitakin. Eikö nämä sivut ole juuri sitä varten että muutkin saavat tietoa asioista - vai olenko ymmärtänyt kokonaan väärin???
Seira kirjoitti: Mitäs jos asiantuntija kuitenkin vastaisi myös täällä sivuilla koska vastaus kiinnostaa meitä muitakin. Eikö nämä sivut ole juuri sitä varten että muutkin saavat tietoa asioista - vai olenko ymmärtänyt kokonaan väärin???
Sama juttu... Kyllä asia kiinnostaa muitakin... Vai olisiko siis aiheellista kaikkien muiden kysyä asiaa erikseen ja tukkia palsta otsikon alta? Tämäkö ohjeeksi siis ?
Viestintävirasto on määritellyt summan, jonka teleoperaattori on velvollinen asiakkaalle korvaamaan toimituksen viivästyessä.
Adsl-liittymiemme toimitusajat ovat tilaushetkestä noin 1-3 viikkoa alueesta riippuen. Tämä koskee sekä liittymien siirtoja että uusia tilauksia.
Asiakkaalle ilmoitetaan arvioitu toimitusaika tilauksen tehdessään, sekä toimituspäivä asennusajankohtineen ilmoitetaan asiakkaalle. Jos liittymän toimitus viivästyy ilmoitetusta toimituspäivästä, on asiakkaalla oikeus 15 euron suuruiseen korvaukseen jokaiselta alkavalta viikolta, jonka toimitus on viivästynyt. Korvauksen maksimisumma on 120 euroa.
T. Panu
Sonera Asiakaspalvelu
Adsl-liittymiemme toimitusajat ovat tilaushetkestä noin 1-3 viikkoa alueesta riippuen. Tämä koskee sekä liittymien siirtoja että uusia tilauksia.
Asiakkaalle ilmoitetaan arvioitu toimitusaika tilauksen tehdessään, sekä toimituspäivä asennusajankohtineen ilmoitetaan asiakkaalle. Jos liittymän toimitus viivästyy ilmoitetusta toimituspäivästä, on asiakkaalla oikeus 15 euron suuruiseen korvaukseen jokaiselta alkavalta viikolta, jonka toimitus on viivästynyt. Korvauksen maksimisumma on 120 euroa.
T. Panu
Sonera Asiakaspalvelu
Vastaa
Rekisteröidy
Onko sinulla jo tili? Kirjaudu sisään
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.