Jeeee kirjoitti: |
---|
voiko koti TV tilauksen peruuttaa 14 päivän kuluessa, jos tekee tilauksen netissä? |
14 vuorokauden palautusoikeus koskee myös sonera.fi-sivuston kautta tehtyä Koti TV:n tilausta.
T. Tapio
Sonera Asiakaspalvelu
Jeeee kirjoitti: |
---|
[quote="Sonera-asiantuntija":3up0quly][quote="Jeeee":3up0quly]Minkä takia palvelureitintä ei tule mukaan? Meillä on extra 10 M liittymä. Vaikuttaako palvelureitittimen puuttuminen muun nettiliikenteen nopeuteen? |
Koti TV ei toimi palvelureitittimen läpi Jyväskylässä. Laajakaistaliittymän tyypillä ei ole tälle asialle merkitystä. Tilanne tullee muuttumaan jossain vaiheessa.
Ilman palvelureititintä Koti TV ja muu dataliikenne jakavat samaa kaistaa.
T. Tapio
Sonera Asiakaspalvelu[/quote:3up0quly]
Viitaten edellä olevaan vastaukseen, niin kuinka hyvin Extra 10 M riittää koti TV:n katseluun sekä muuhun nettiliikenteeseen? Kannattaako koti TV:tä ottaa kyseisessä tilanteessa?
Lisäksi kysyisin, että voiko koti TV tilauksen peruuttaa 14 päivän kuluessa, jos tekee tilauksen netissä?[/quote:3up0quly]
Mitä virkaa palvelureitittimellä on? Eihän se nosta tietoliikenteen nopeutta miksikään. Minulle ei myöskään toimitettu tarjoustuotteena palvelureititintä, vaan pelkkä digiboksi. Se toimi ihan hyvin Extra 10 M liittymässä kytkettynä omaan ADSL-modeemiin (talossa ei ole internet.verkkoa, vaan perinteinen puhelinverkko, kuten yleensäkin lienee asian laita vähänkään vanhemmissa talissa). SD-kanavia katsottaessa adsl-modeemi raportoi maksimissaan 646.7 kB/s tietoliikennenopeutta, joka on noin 50% Extra 10 M liittymän kapasiteetista. Samaan aikaan surffailu toimi hyvin, samoin ohjelmien katselu YLEn areenasta.
Ensimmäisellä kanavasurffailulla kyllä digiboksin kuva jäätyi, kun kävin kaikki kanavat läpi. Toisella kertaa vähän myöhemmin ilmiötä ei enää tullut.
Ihan tavalliselta TV:ltä vaikuttaa, mutta puutteita on.
- boksissa ei ole tallennusmahdollisuutta. Kanavia näkyy mutta en ole paikalla yleensäkään ohjelmien lähetysaikoina. Tämä puute ei tullut esille millään lailla Soneran mahtavassa mainoskampanjassa
- maksukanavien hinnat. Tallennusmahdollisuuden puuttuessa maksukanavat ovat älyttömän kalliita. Ovat ne älyttömän kalliita tallennusmahdollisuuden kanssa. Minusta tuskin saatte asiakasta ilmaisen kauden jälkeen
Nyt tarkemmin sivujanne selaamalla näkyy myös tallentava digiboksi. Sitä ei päässyt valitsemaan tarjousvaiheessa. Se(kin) on aika älyttömän hintainen verrattuna siihen että sillä voi tallentaa vain yhtä kanavaa kerrallaan. Minulla on hyvin usein kaksi ohjelmaa tallennettuna samaan aikaan.
Lisäksi kaipaan ajastettuun tallennukseen myös sanahakuun perustuvaa tallennettavan ohjelman ajastusta. Siis sellaista, että kun ohjelman nimestä tai infosta löytyy sopivat sanayhdistelmä, boksi osaa laittaa tällaisen ohjelman tallennukseen. Ohjelmat eivät aina ala samaan aikaan viikoittain, varsinkaan kolmosella.
Saattaa olla, että jään odottelemaan tuotteen kehittymistä ennen kuin jatkan asiakkuutta ilmaiskauden jälkeen, todettuani että TV:nä toimii, mutta nykyaikaisena palveluna ei. Varsinkin kun minulla on perinteinen kaapeliTV, jossa digiboksi toimii paremmin, tosin ei verkossa.
Tyytyväinen olisin, jos systeemillä voisi tallentaa verkkokiintolevylle ja katsella sieltä tallennukset dlna-protokollan avulla. Ja digiboksille se sanahakuun perustuva ajastettu tallennus. Se olisi nykypäivää. Vaatii toki dlna-toiminnallisen tietokoneen, mutta sellaisia aika monella jo on. IP-TV kun on luonteeltaan verkossa toimiva, mutta tämänhetkinen Soneran totutus näin ensikokemuksena perin keskeneräinen. Mutta digiboksin asennus ja käyttöönotto oli erinomaisen helppo, joten kiitokseen päätän.
kotikissa kirjoitti: |
---|
Mitä virkaa palvelureitittimellä on? |
Palvelureititin on Koti TV:tä ja samalla koko laajakaistayhteyttä varten, mutta vain tietyissä verkoissa. Laajakaistaliittymän takana oleva verkko määrittää miten Koti TV on toteutettu ja samalla myös palvelureitittimen tarpeen Koti TV:n tilaajalle.
Tallennus toimii vain niissä Koti TV - liittymissä missä käytetään palvelureititintä.
Tapio kirjoitti: |
---|
[quote="kotikissa":fjq3apu3]Mitä virkaa palvelureitittimellä on? |
Palvelureititin on Koti TV:tä ja samalla koko laajakaistayhteyttä varten, mutta vain tietyissä verkoissa. Laajakaistaliittymän takana oleva verkko määrittää miten Koti TV on toteutettu ja samalla myös palvelureitittimen tarpeen Koti TV:n tilaajalle.
Tallennus toimii vain niissä Koti TV - liittymissä missä käytetään palvelureititintä.[/quote:fjq3apu3]
Voisiko asiantuntija vastata tähän? Yllä oleva vastaus ei kerro palvelureitittimen toiminnasta mitään eli et nyt vastannut kysymykseen mitä virkaa palvelureitittimellä on.
Jo sana kertoo että se on reititin ja tämä reititin on Koti TV:tä varten, että se toimisi. Muusta dokumentaatiosta selviää, että reititystä tehdään talon jakokeskukseen, jos talossa on ethernet-verkotus. Jos ei ole, vaan on puhelinverkko ja adsl-modeemit asiakkaalla, palvelureititintä ei toimiteta. Minulle ei toimitettu.
kotikissa kirjoitti: |
---|
Voisiko asiantuntija vastata tähän? Yllä oleva vastaus ei kerro palvelureitittimen toiminnasta mitään eli et nyt vastannut kysymykseen mitä virkaa palvelureitittimellä on. |
Alueellisesta verkosta riippuen Koti TV:n lähetys on toteutettu kahdella eri tavalla. Toinen tapa vaatii palvelureitittimen jotta Koti TV:n käyttö on mahdollista, kun taas toisella lähetystavalla palvelureititintä ei voi hyödyntää.
Palvelureititin käyttää multicast-tekniikkaa vastaanottaessaan dataa.
Normaalissa modeemissa tätä tekniikkaa ei ole, eikä sitä alueesta/jakelusta johtuen tarvitakkaan. Tekniikkana toimii unicast.
-Jussi