Useampien viime viikkojen aikana 10/2 kaapelilaajakaista pätkinyt päivittäin. Välissä aivan hirveät packet lossit, välistä yhteys katkeaa muutamaksi sekunniksi kokonaan.
Modeemina Cisco EPC3825 ja firmware: epc3825-v302r125554-120725c.
Onko firmware uusin mitä on saatavilla?
Pätkimistä esiintyi kyllä edellisenkin Ciscon EPC2325 modeemin aikana, mutta ei läheskään näin paljoa.
Onko tiedossa Rovaniemen alueella häiriöitä tai onko ollut jotain muutostöitä verkkoon liittyen?
Sivu 1 / 1
Itse asun myös Rovaniemellä, sekä omistan kyseisen modeemimallin 100/5 yhteydellä. Olen myös huomannut saman parin viime viikon aikana, nopeudet on tosi alhaiset tai sitten kokonaan poikki kuten nytkin.
Epäilisin, että joko Soneralta ostamassa modeemissa on jotain vikaa (keskusteluita modeemin toimivuudesta löytyy läjäpäin) tai sitten täälläpäin on jotain häiriötä mitä ei kerrota missään.
Vikailmoitus on tehty kyllä, koska modeemi on vasta ostettu ja häiriösuojattu antennikaapelikin on siihen hommattu.
Kiva tietää ettei ole Rovaniemellä ainoa, joka on lähiaikoina kärsinyt yhteysongelmista.
Epäilisin, että joko Soneralta ostamassa modeemissa on jotain vikaa (keskusteluita modeemin toimivuudesta löytyy läjäpäin) tai sitten täälläpäin on jotain häiriötä mitä ei kerrota missään.
Vikailmoitus on tehty kyllä, koska modeemi on vasta ostettu ja häiriösuojattu antennikaapelikin on siihen hommattu.
Kiva tietää ettei ole Rovaniemellä ainoa, joka on lähiaikoina kärsinyt yhteysongelmista.
Sama ongelma huomattu myös täällä ja alkoi noin 2viikkoa sitten. Sama modeemi ja soneran 100meganen. Välillä nopeus 0.6 ja välillä 96mb/s heittelee miten sattuu. Paikkana Rovaniemen Viirinkangas
Hei kaikki,
Rovaniemen alueella on ollut pieniä häiriöitä kaapeliverkossa mutta ne ovat pääasiassa näkyneet KaapeliTVn kuvassa. Onko teillä ollut häiriöitä siinä (kuva pikselöityy, pätkii jne)? Mikäli kaapeliTVssä on myös ollut ongelmia, suosittelen tekemään siitä ihan erikseen oman vikailmoituksen!
Vikailmoituksen voi jättää soittamalla vikapalveluun tai jättämällä palvelupyynnön omien sivujen kautta.
Rovaniemen alueella on ollut pieniä häiriöitä kaapeliverkossa mutta ne ovat pääasiassa näkyneet KaapeliTVn kuvassa. Onko teillä ollut häiriöitä siinä (kuva pikselöityy, pätkii jne)? Mikäli kaapeliTVssä on myös ollut ongelmia, suosittelen tekemään siitä ihan erikseen oman vikailmoituksen!
Vikailmoituksen voi jättää soittamalla vikapalveluun tai jättämällä palvelupyynnön omien sivujen kautta.
Sama homma mullakin ollut, sama modeemi kuin teilläkin ja paikkana viirinkangas. Tätä ennen on toiminu moitteetta mutta nyt viime viikot takkuillu melkolailla
Aloituspostaaja tässä.
Suosittelen kaikille selkeästi pätkivästä yhteydestä kärsiville vaan tekemään rohkeasti vikailmoituksen, vaikka siinä onkin se 99 euron riski.
Itse tein tällä viikolla vikailmoituksen, tänään tuli viesti että vikailmoitus käsitelty. Nyt yhteyttä erimuotoisesti testailemalla en ole enää havainnut pätkimistä.
PS. Seurasin yhteyden pätkimisen aikoina modeemin hallintasivuilta kohdasta Status->Docsis WAN Downstream - ja upstream channelsien signaalitasoja. Monesti upstream channel näytti pätkimisen alettua vain yhdelle kanavalle 35-40dBmV:n ja kolmelle muulle 0dBmV. Yhteyden pelatessa normaalisti kaikki neljä olivat 35-40dBmV upstream puolella ja downstream puolella neljä ensimmäistä kanavaa 1-3dBmV SNR:n ollessa 44dB.
Suosittelen kaikille selkeästi pätkivästä yhteydestä kärsiville vaan tekemään rohkeasti vikailmoituksen, vaikka siinä onkin se 99 euron riski.
Itse tein tällä viikolla vikailmoituksen, tänään tuli viesti että vikailmoitus käsitelty. Nyt yhteyttä erimuotoisesti testailemalla en ole enää havainnut pätkimistä.
PS. Seurasin yhteyden pätkimisen aikoina modeemin hallintasivuilta kohdasta Status->Docsis WAN Downstream - ja upstream channelsien signaalitasoja. Monesti upstream channel näytti pätkimisen alettua vain yhdelle kanavalle 35-40dBmV:n ja kolmelle muulle 0dBmV. Yhteyden pelatessa normaalisti kaikki neljä olivat 35-40dBmV upstream puolella ja downstream puolella neljä ensimmäistä kanavaa 1-3dBmV SNR:n ollessa 44dB.
Hei Roarrr,
Mikäli yhteydessä on edelleen ongelmaa, niin suosittelen olemaan vikapalveluumme yhteydessä, niin voimme selvittää ongelmaa tarkemmin.
Voit jättää vikailmoituksen palvelupyyntölomakkeella tai soittamalla vikapalveluun 0206 90101, ma-pe 8-20, la 9-16.30.
Mikäli yhteydessä on edelleen ongelmaa, niin suosittelen olemaan vikapalveluumme yhteydessä, niin voimme selvittää ongelmaa tarkemmin.
Voit jättää vikailmoituksen palvelupyyntölomakkeella tai soittamalla vikapalveluun 0206 90101, ma-pe 8-20, la 9-16.30.
Vastaa
Rekisteröidy
Onko sinulla jo tili? Kirjaudu sisään
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.