Olisin ottamassa käyttöön sähköpostiani, mutta ilmoittaa vain että tarkista ensisijaisen sähköpostin asetukset. Mistä se tehdään ja mitä sieltä pitää tarkistaa?
Sivu 1 / 1
Sähköpostin toiminta kannattaa ensin testata kirjautumalla sähköpostiin https://webmail.inet.fi -osoitteemme kautta.
Jos käytössäsi on jokin sähköpostiohjelma, löydät Ohjeet ja Vinkit -sivustoltamme ohjeet sähköpostiohjelman oikeiden asetuksien tarkistukseen.
T. Sami
Sonera Asiakaspalvelu
Jos käytössäsi on jokin sähköpostiohjelma, löydät Ohjeet ja Vinkit -sivustoltamme ohjeet sähköpostiohjelman oikeiden asetuksien tarkistukseen.
T. Sami
Sonera Asiakaspalvelu
Käytän Thunderbird s-postiohjelmaa ja kaikki asetukset ovat olleet oikein aina 31.3.2009 asti. Eilen aprillipäivänä lähettäessäni postia sain ensimmäisen virheviestin, joka kuuluu näin:
"Postia lähetettäessä tapahtui virhe. Palvelin vastasi: mail not accepted from blacklisted IP address d194.142.xxx.xxx]. Tarkista, että sähköpostiosoitteesi on asetuksissa oikein ja yritä uudelleen."
Käytän modeemia ja lankaliittymää, joten IP-osoite vaihtuu joka kerta. Miten se voisi olla "blacklisted". Vastaanottaminen sujuu hyvin. Tuleva posti tulee saunalahden-serverin kautta (laatikko.saunalahti.fi) ja lähtevä (joka ei siis lähde) soneran kautta (mail.inet.fi). Ainoa tapa lähettää nyt viestiä on kirjautua serverille ja lähettää sieltä. Kotoa lähettäminen suoraan s-postiohjelmalla ei onnistu.
"Postia lähetettäessä tapahtui virhe. Palvelin vastasi: mail not accepted from blacklisted IP address d194.142.xxx.xxx]. Tarkista, että sähköpostiosoitteesi on asetuksissa oikein ja yritä uudelleen."
Käytän modeemia ja lankaliittymää, joten IP-osoite vaihtuu joka kerta. Miten se voisi olla "blacklisted". Vastaanottaminen sujuu hyvin. Tuleva posti tulee saunalahden-serverin kautta (laatikko.saunalahti.fi) ja lähtevä (joka ei siis lähde) soneran kautta (mail.inet.fi). Ainoa tapa lähettää nyt viestiä on kirjautua serverille ja lähettää sieltä. Kotoa lähettäminen suoraan s-postiohjelmalla ei onnistu.
Soittosarja-asiakkaat eivät tällä hetkellä voi lähettää sähköpostia mail.inet.fi -palvelimen kautta vikatilanteesta johtuen. Asiasta löytyy häiriötiedote täältä.
T. Panu
Sonera Asiakaspalvelu
T. Panu
Sonera Asiakaspalvelu
Vastaa
Rekisteröidy
Onko sinulla jo tili? Kirjaudu sisään
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.