Skip to main content
Olisin ottamassa käyttöön sähköpostiani, mutta ilmoittaa vain että tarkista ensisijaisen sähköpostin asetukset. Mistä se tehdään ja mitä sieltä pitää tarkistaa?
Sähköpostin toiminta kannattaa ensin testata kirjautumalla sähköpostiin https://webmail.inet.fi -osoitteemme kautta.

Jos käytössäsi on jokin sähköpostiohjelma, löydät Ohjeet ja Vinkit -sivustoltamme ohjeet sähköpostiohjelman oikeiden asetuksien tarkistukseen.

T. Sami
Sonera Asiakaspalvelu
Käytän Thunderbird s-postiohjelmaa ja kaikki asetukset ovat olleet oikein aina 31.3.2009 asti. Eilen aprillipäivänä lähettäessäni postia sain ensimmäisen virheviestin, joka kuuluu näin:

"Postia lähetettäessä tapahtui virhe. Palvelin vastasi: mail not accepted from blacklisted IP address d194.142.xxx.xxx]. Tarkista, että sähköpostiosoitteesi on asetuksissa oikein ja yritä uudelleen."

Käytän modeemia ja lankaliittymää, joten IP-osoite vaihtuu joka kerta. Miten se voisi olla "blacklisted". Vastaanottaminen sujuu hyvin. Tuleva posti tulee saunalahden-serverin kautta (laatikko.saunalahti.fi) ja lähtevä (joka ei siis lähde) soneran kautta (mail.inet.fi). Ainoa tapa lähettää nyt viestiä on kirjautua serverille ja lähettää sieltä. Kotoa lähettäminen suoraan s-postiohjelmalla ei onnistu.
Soittosarja-asiakkaat eivät tällä hetkellä voi lähettää sähköpostia mail.inet.fi -palvelimen kautta vikatilanteesta johtuen. Asiasta löytyy häiriötiedote täältä.

T. Panu
Sonera Asiakaspalvelu

Vastaa