Skip to main content

S-postin uudelleenohjauksessa ongelmia

  • December 11, 2014
  • 1 kommentti
  • 4 katselukertaa

Mikähän ihme taas kerran mättää Omilla sivuilla lisäpostilaatikon kanssa? Kun lisäpostilaatikko on luotu ja halutaan lisätä kyseiselle osoitteelle uudelleenohjaus, niin sivu ei suostu ottamaan vastaan .fi päätettä lainkaan. Selvennetään:

Kun kirjoitan uudelleenohjausosoitteeksi esim. seuraavan: mikko.postipoika@pp.inet ja kun yritän jatkaa tekstiä kirjoittamalla .fi, niin noita kolmea viimeistä merkkiä ohjelma ei enää ota vastaan. Tulee pelkkää tyhjää tilaa kirjoitusruutuun. Muuta tässä sitten uudelleenohjausosoitetta.

Kaiken huipuksi uudelleen ei voi yrittää yhtään mitään, koska ohjelmanne ilmoittaa tilauksen olevan kesken eikä sen aikana voi enää tehdä mitään muuta kuin odottaa. Kuulostaa naurettavalta. Mitä siellä odotetaan, kun koneella on jo kaikki tiedot? EU:n apurahoja? Kahvitunnin päättymistä? Muuten vain parempia aikoja? Kiva kiusata asiakasta? Muilla palveluntarjoajilla ei tällaista "odotusaikaa" ole.

Kun odotusaika on ohitse, niin mitään muutosta ei kyseiseen lisäpostilaatikkoon ole tehty, ei edes sitä vajaata osoitetta. Tässä on sitten asiakkaan kannalta ikuinen silmukka, sillä muutokset eivät tallennu ohjelmaanne.

Käsittämätöntä ja ammattitaidotonta toimintaa, ei muuta voi sanoa.

Jälkeenpäin lisättyä parin päivän jälkeen: Jätin asiassa vikailmoituksen, kun kerran täällä tähän ei reagoida millään tavalla. Kiitos vain tästäkin taas kerran.

1 kommentti

  • Aloittaja
  • Uusi jäsen
  • January 24, 2013
VanhaJaKiukkuinen kirjoitti:
Jälkeenpäin lisättyä parin päivän jälkeen: Jätin asiassa vikailmoituksen, kun kerran täällä tähän ei reagoida millään tavalla. Kiitos vain tästäkin taas kerran.


Vuorokauden kuluttua vikailmoituksen tekemisestä tuli viesti, jonka mukaan edelleenlähetys toivomastani osoitteesta toiseen on aktivoitu. Testasin ja se toimi.

Mitään selitystä ongelmalle ei annettu, enkä siis tiedä, toimiiko uudelleenlähetyksen ohjaus vieläkään Soneran omilta sivuilta. Kovin on hankalaa näin yksinkertaisen asian hoito.

En halua mollata ketään, mutta minulla on kilpailijanne mobiililaajakaista ja siellä s-postien uudelleenohjaus sujuu heidän sivuiltaan helposti, nopeasti ja ongelmitta. Käyttäjän tekemät muutokset ovat välittömästi käytettävissä, toisin kuin Soneralla.

Kyllä Soneran kannattaisi miettiä uudestaan, kuinka asiakkaat pidetään. Pelkkä uusien asiakkaiden kalastelu hinnalla millä hyvänsä ei ole pitkässä juoksussa oikea ratkaisu.