Kesäkuun lopulla kaikki pelas ok.
Tulin eilen 2.7. reissusta ja nyt jo vuorokauden ollut kummallinen tilanne, että Sonera Viihde pelaa, mutta samalta linjalta netti (niin pc.llä, kännykällä kuin ps3.lla kokeiltaessa) on pimeenä. Viihdekin ajoittain kangerrellut Menuvalintojen osalta - esim. Txt-tv ei väliin starttaa, minkä jälkeen menuun ei pääse käsiksi kuin taas Motorolan buutin jälkeen.
Edes Thompsonin buutti ei muuta otsikon tilannetta.
Onko jotain tapahtunut kuun vaihteessa?
Vermeet: boxi Motorola 1003 ja modeemi Thompson 789.
hyperHankala puheohjattava vikanro väitti lopulta, että kaikki on kunnossa. Ei päässyt selkeästi selvittämään tilannetta. Pitäs lailla määrätä, että asiakaspalvelussa pitää heti vastata elävä ihminen!
Ottakaas yhteyttä pikaisesti!
Sivu 1 / 1
Kokeilitko vain käynnistää reitittimei heti uudelleen? Mahdollisesti jäänyt jumiin?
Saako koneesi IP-osoitteita reitittimeltä?
Saako koneesi IP-osoitteita reitittimeltä?
Oon resetoinu ja power-buutannu vermeet useemman kerran mut tilanne sama
Miten pc.llä saadaan/testataan ip-osote reitittimeltä?
Miten pc.llä saadaan/testataan ip-osote reitittimeltä?
Tässä on esimerkiksi Microsoftin ohje: http://windows.microsoft.com/fi-fi/windows/find-computers-ip-address
IP-osoite ei saisi olla muotoa 169.X.X.X, vaan 192.168..X.X ...
Sitten jos muodossa 192.168.X.X niin voit testaila pingausta, ohje http://www5.sonera.fi/ohjeet/Vasteajan_mittaus, kohteena vaikka 8.8.8.8 ja www.google.com
esim.
ping www.google.com
ping 8.8.8.8
Sitten pitäisi tulla Soneran ohjeen mukaisia tuloksia. Voit ilmoittaa tulokset tänne, vaikka ottamalla näyttökuvan, ohje http://windows.microsoft.com/fi-fi/windows/take-screen-capture-print-screen#take-screen-capture-print-screen=windows-7
tai käyttämällä näppäimistön Print Screen painiketta "Prt Scr" ja liittämällä kuva Paint ohjelmaan. Sitten lisäät kuvan vain liitetiedostona keskustelupalstalle.
IP-osoite ei saisi olla muotoa 169.X.X.X, vaan 192.168..X.X ...
Sitten jos muodossa 192.168.X.X niin voit testaila pingausta, ohje http://www5.sonera.fi/ohjeet/Vasteajan_mittaus, kohteena vaikka 8.8.8.8 ja www.google.com
esim.
ping www.google.com
ping 8.8.8.8
Sitten pitäisi tulla Soneran ohjeen mukaisia tuloksia. Voit ilmoittaa tulokset tänne, vaikka ottamalla näyttökuvan, ohje http://windows.microsoft.com/fi-fi/windows/take-screen-capture-print-screen#take-screen-capture-print-screen=windows-7
tai käyttämällä näppäimistön Print Screen painiketta "Prt Scr" ja liittämällä kuva Paint ohjelmaan. Sitten lisäät kuvan vain liitetiedostona keskustelupalstalle.
Sonerallekin tiedox että eilen kuulemma talomme naapuriasunnossa netti oli pimeenä mut nyt pelaa - ja toisella naapurilla netti tänäänkin tökkinyt pahasti.
Veikkaan et fiba on jossain talojakamossa tai muualla mun vermeiden ulkopuolella..
Veikkaan et fiba on jossain talojakamossa tai muualla mun vermeiden ulkopuolella..
DigiHate kirjoitti: Sonerallekin tiedox että eilen kuulemma talomme naapuriasunnossa netti oli pimeenä mut nyt pelaa - ja toisella naapurilla netti tänäänkin tökkinyt pahasti.
Veikkaan et fiba on jossain talojakamossa tai muualla mun vermeiden ulkopuolella..
No sitten toki enemmänkin vika olisi Soneralla.. ja aika pahasti...
Ip löytyy (nyt 192.168.1.65) - pingaus jymähtää timeouttiin - kuten kai pitääkin kun mikään osoite ei aukee... :)
Kännyllä tässä 3g-surffaan ja näitä kirjoittelen...
Hienoja ohjeita - paljon kiitoksia! Josko Sonerakin joskus jotain sanoisi...
...etenkin ohessa kiinnostaa, miksi otsikon tilanne yleensä on mahdollinen.
Kännyllä tässä 3g-surffaan ja näitä kirjoittelen...
Hienoja ohjeita - paljon kiitoksia! Josko Sonerakin joskus jotain sanoisi...
...etenkin ohessa kiinnostaa, miksi otsikon tilanne yleensä on mahdollinen.
DigiHate kirjoitti: Ip löytyy (nyt 192.168.1.65) - pingaus jymähtää timeouttiin - kuten kai pitääkin kun mikään osoite ei aukee... :)
Kännyllä tässä 3g-surffaan ja näitä kirjoittelen...
Hienoja ohjeita - paljon kiitoksia! Josko Sonerakin joskus jotain sanoisi...
No Soneran asiakaspalvelu vastaa ehkä huomenna, mutta IP-osoitteesi on kunnossa, joka hyvä asia. Sitten voisit vielä kokeilla tracert komentoa. http://www5.sonera.fi/ohjeet/Tracert ohjetta.
Sillä selvitellään missä katkoksia tapahtuu... Kokeilitko siis pingausta www.google.com ja pingaamista 8.8.8.8 ja molemmista tuli "Time out"?
Tracer tuohon omaan ip.hen pelaa.
http://www.google.com iin näyttää ekan treisin myös tuohon omaan ip.hen ja sit tulee vaan rivi 'request timed out'
Treisaus http://www.sonera.fi sanoo
'unable to resolve target system name http://www.sonera.fi'
Treisaus http://www.sonera.com tuotos kuin http://www.google.com
Joo ne molemmat pingit tuotti sen saman ilmoituksen.
Mikäs se 8.8.8.8 niinku on?
http://www.google.com iin näyttää ekan treisin myös tuohon omaan ip.hen ja sit tulee vaan rivi 'request timed out'
Treisaus http://www.sonera.fi sanoo
'unable to resolve target system name http://www.sonera.fi'
Treisaus http://www.sonera.com tuotos kuin http://www.google.com
Joo ne molemmat pingit tuotti sen saman ilmoituksen.
Mikäs se 8.8.8.8 niinku on?
Kun tuo fiksun oloinen Tracert näyttää vain oman modeemin antaman ip.n ni oiskohan katkos sit lähimmässä kämpän ulkopuolisessa reitittimessä tai mikä ikinä verme se sit onkaan... Ehkä siis jossain 'talojakamossa'..
DigiHate kirjoitti: Tracer tuohon omaan ip.hen pelaa.
http://www.google.com iin näyttää ekan treisin myös tuohon omaan ip.hen ja sit tulee vaan rivi 'request timed out'
Treisaus http://www.sonera.fi sanoo
'unable to resolve target system name http://www.sonera.fi'
Treisaus http://www.sonera.com tuotos kuin http://www.google.com
Joo ne molemmat pingit tuotti sen saman ilmoituksen.
Mikäs se 8.8.8.8 niinku on?
8.8.8.8 on Googlen Public DNS IP-osoite, taitaa olla maailman helpoin IP-osoite muistaa.
Eli vika on sinun reitittimesi reitityksessä. Se ei reititä jostain syystä koneettasi ollenkaan Internettiin. Toimiiko Sonera Viihteen tallennukset? Ja IPTV?
Voihan vika olla talonjakaamossa... mutta siitä voi kysyä naapurilta... Jos silläkin vika. Mutta enemmänkin vika omassa laitteessasi.
Moi DigiHate!
Näyttäisi että alueella on ollut ongelmaa, mutta se on jo korjattu. Asiasta kannattaa ehdottomasti jättää vikailmoitus omien sivujen kautta tai soittamalla vikapalveluun 0206 90101, jos tuo ongelma ei poistu.
Näyttäisi että alueella on ollut ongelmaa, mutta se on jo korjattu. Asiasta kannattaa ehdottomasti jättää vikailmoitus omien sivujen kautta tai soittamalla vikapalveluun 0206 90101, jos tuo ongelma ei poistu.
Kuules Joonas!
Kuten näet, mä oon nyt tossa testannu monennäköstä asiaa yksityisen hlön vinkkien perusteella ja kirjannut ne näkösälle. Eikö asia muka tuon perusteella mene eteenpäin? Odottaisin kaikenmaailman linkkien sijaan tarttumista asiaan ja seuraavaksi sieltäpäin yhteydenottoa - ja vieläpä vähän helvetin sassiin!!!
Kuten näet, mä oon nyt tossa testannu monennäköstä asiaa yksityisen hlön vinkkien perusteella ja kirjannut ne näkösälle. Eikö asia muka tuon perusteella mene eteenpäin? Odottaisin kaikenmaailman linkkien sijaan tarttumista asiaan ja seuraavaksi sieltäpäin yhteydenottoa - ja vieläpä vähän helvetin sassiin!!!
Otsikon tilanne edelleen päällä. Vikapalvelu on kerran soittanut ja pari kertaa tehnyt jonkin kommervenkin, minkä jäljiltä modeemissa yks valo punaisena. Tällöin olen modeemin buutannut.
Sonera viihde siis pelaa mut sen menu ja etenkin teksti-tv tökkii ja ajoittain jää jumiin. wlan myös pelaa ja pc saa ip-osoitteen, mut netti on pimeenä.
Vikapalvelun kaveri ei osannut sanoa mikä voi olla vialla, jos netti on pimeenä mut samoja lankoja pitkin Viihde pelaa.
On se kumma, kun sieltä ei saa luurin päähän henkilöä, joka pitkän, monimutkaisen ja tarkan automaattiseulonnan jälkeen 'ohjaa oikealle henkilölle'...
Sonera viihde siis pelaa mut sen menu ja etenkin teksti-tv tökkii ja ajoittain jää jumiin. wlan myös pelaa ja pc saa ip-osoitteen, mut netti on pimeenä.
Vikapalvelun kaveri ei osannut sanoa mikä voi olla vialla, jos netti on pimeenä mut samoja lankoja pitkin Viihde pelaa.
On se kumma, kun sieltä ei saa luurin päähän henkilöä, joka pitkän, monimutkaisen ja tarkan automaattiseulonnan jälkeen 'ohjaa oikealle henkilölle'...
Toimiiko tallennukset? IPTV toimii hieman eri tavalla.
Oletko saanut testattua toisella modeemilla? Siinä voisi olla vika.
Oletko saanut testattua toisella modeemilla? Siinä voisi olla vika.
Jos Viihteen menut pelaa ni talletukset ja niiden toistot pelaa. Väliin Viihteessä näkyy vain ite kanavat mut vähintään ne on näkyny koko ajan.
Vikapalveluun sanoin etten ala mitään varamodeemeja osteleen sitä varten, että näkisin onko heitin Thomson rikki. Pyysin heitä lähettämään toisen Thomsonin (789) ni ois helppo kokeilla. Näköjään ku seinille puhuis - mitään kommentteja eikä postia tipu täältä eikä vikapalvelusta. Thomsonhan on jotenki paritettu digiboxin kanssa eli marketmodeemilla ei Viihde kai pelaa ollenkaan.
Nyt jo 2 viikkoo vika ollu päällä - vikapalvelu on alle kaikkien arvostelujen!
Mähän en tiä onko Viihde ja muu netti 'eri kytkimistä' päälle/pois laitettavia ominaisuuksia eli olisko joku kesäpoika/tyttö vain ohimennen kiskassu mun netin asentoon OFF?
Vikapalveluun sanoin etten ala mitään varamodeemeja osteleen sitä varten, että näkisin onko heitin Thomson rikki. Pyysin heitä lähettämään toisen Thomsonin (789) ni ois helppo kokeilla. Näköjään ku seinille puhuis - mitään kommentteja eikä postia tipu täältä eikä vikapalvelusta. Thomsonhan on jotenki paritettu digiboxin kanssa eli marketmodeemilla ei Viihde kai pelaa ollenkaan.
Nyt jo 2 viikkoo vika ollu päällä - vikapalvelu on alle kaikkien arvostelujen!
Mähän en tiä onko Viihde ja muu netti 'eri kytkimistä' päälle/pois laitettavia ominaisuuksia eli olisko joku kesäpoika/tyttö vain ohimennen kiskassu mun netin asentoon OFF?
Ei ihan ole paritettu, mutta todella haastavaa saada toimimaan. Asetuksia saa aika kauan väännellä että toimii. Jossakin ketjussa saattaisi olla apua tähän.
En vielä itse saanut kunnolla toimimaan Asus Rt-n56u...
En vielä itse saanut kunnolla toimimaan Asus Rt-n56u...
Hei DigiHate,
Ongelma on selvitettävänä parhaillaan. Toivotaan että saadaan asia mahdollisimman nopeasti kuntoon.
Ongelma on selvitettävänä parhaillaan. Toivotaan että saadaan asia mahdollisimman nopeasti kuntoon.
Vika oli kuulemma ollut talojakamomme jossain huoneistokohtaisessa komponentissa/konfiguraatiossa, mitä heti alkuun yritin esittää tarkistuskohteeksi vikapalvelulle, missä vain sönkötettiin, että pitäis tarkistaa modeemia ja kaapelia ja että onko se kytketty sähkö- vai puhelinverkkoon + muuta yhtä järkevää, KUN teitin testimittaukset olivat näyttäneet, että 'kaikki on kunnossa'.
Kaiken lisäksi selitettiin, että ko. vikaa oli ollut muuallakin ja että ehkä helteiset kelit ovat saaneet ko. natvaleen sekaisin eli että joku konfis oli pitänyt virittää uudelleen.
Minkäänlaista korvauksen puolikastakaan ei Soneran taholta esitetty. Itse aloitin ehdottamalla vaatimattomasti ees kuukauden (= mulla 20e) vapaata pätkää netti+viihdemaksusta, mutta siihenkin änkytettiin jotain kaavan mukaista alkavalta vikaviikolta sitä ja sitä jne. Saas nähdä mitä lopulta tapahtuu tuon tiimoilta - jos tapahtuu....
Kaikki olisi selvinnyt päivässä, kun huoltomies olis nostanu perseen penkistä ja porhaltanut paikan päälle katsomaan. Joka toisessa lauseessa vikapalvelu sen sijaan vaikersi, että "kun siitä sit tarvis saada se satanen, jos vika vähänkin on asiakkaan omissa laitteissa".
Ei hyvin mee Soneran huolto-/vikapalveluilla!!!
Kaiken lisäksi selitettiin, että ko. vikaa oli ollut muuallakin ja että ehkä helteiset kelit ovat saaneet ko. natvaleen sekaisin eli että joku konfis oli pitänyt virittää uudelleen.
Minkäänlaista korvauksen puolikastakaan ei Soneran taholta esitetty. Itse aloitin ehdottamalla vaatimattomasti ees kuukauden (= mulla 20e) vapaata pätkää netti+viihdemaksusta, mutta siihenkin änkytettiin jotain kaavan mukaista alkavalta vikaviikolta sitä ja sitä jne. Saas nähdä mitä lopulta tapahtuu tuon tiimoilta - jos tapahtuu....
Kaikki olisi selvinnyt päivässä, kun huoltomies olis nostanu perseen penkistä ja porhaltanut paikan päälle katsomaan. Joka toisessa lauseessa vikapalvelu sen sijaan vaikersi, että "kun siitä sit tarvis saada se satanen, jos vika vähänkin on asiakkaan omissa laitteissa".
Ei hyvin mee Soneran huolto-/vikapalveluilla!!!
Vastaa
Rekisteröidy
Onko sinulla jo tili? Kirjaudu sisään
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.