Saapuneet sähköpostit kadonneet, miksei niitä palauteta.
Sivu 1 / 1
Hei Pisimellu,
Kertoisitko hieman tarkemmin minkälaisesta ongelmasta on kyse? Mitä kautta käytät sähköpostia ja millä ohjelmalla?
Käytätkö webmailia mahdollisesti Internet Explorer 11 selaimella? Mikäli käytät kyseistä selainta niin saat saapuneet kansion näkymään seuraavilla toimenpiteillä.
Valitse Internet Explorerin työkaluriviltä Työkalut >> Yhteensopivuusnäkymän asetukset.
Sieltä lisää yhteensopivuusnäkymään osoite inet.fi.
Toinen vaihtoehto on kokeilla sähköpostia toisella selaimella, esim Mozilla Firefoxilla.
Kertoisitko hieman tarkemmin minkälaisesta ongelmasta on kyse? Mitä kautta käytät sähköpostia ja millä ohjelmalla?
Käytätkö webmailia mahdollisesti Internet Explorer 11 selaimella? Mikäli käytät kyseistä selainta niin saat saapuneet kansion näkymään seuraavilla toimenpiteillä.
Valitse Internet Explorerin työkaluriviltä Työkalut >> Yhteensopivuusnäkymän asetukset.
Sieltä lisää yhteensopivuusnäkymään osoite inet.fi.
Toinen vaihtoehto on kokeilla sähköpostia toisella selaimella, esim Mozilla Firefoxilla.
Käytän web-mailia jossa jo saapuneet sähköpostit kadonneet. Ilman mitään muutoksia toiminut noin vuoden edellisen postien katoamisen jälkeen. Silloin soneran teknisen osaston henkilö kertoi, että hän kaivaa postit esille. Seurauksena tyly viesti: viesti posteja ei voi palauttaa. Posteissa laskuja, lentolippuja ja muita tärkeitä asioita. Kyllä v-------.
Minulla on hävinneet "vain" viimeisen kolmen viikon ajalta. MUTTA kaikki vanhat viestit ovat tulleet Outlook Expresiin kymmeneen kertaan sillä seurauksella, että lukemattomia viestejä on nyt 14 613!
Menee monta päivää poistaa tuolta nuo yhdeksän samaa viestiä jokaisen osalta.
Menee monta päivää poistaa tuolta nuo yhdeksän samaa viestiä jokaisen osalta.
Hei Pisimellu,
Lisäisitkö asiakasnumeron tietoihisi niin voimme selvittää asiaa. Lisääminen onnistuu valitsemalla Omat asetukset >> Profiili >> Asiakasnumero.
Kerrotko myös mikä selain ja versionumero sinulla on käytössä? Näkyykö Kansiot kohdan alla kuitenkin Saapuneet, Luonnokset, Lähetetyt ja Roskakori normaalisti?
Käytätkö sähköpostia pelkästään webmailin kautta, vai onko posti otettu käyttöön esim. jonkun sähköpostiohjelman kautta tai puhelimella?
Lisäisitkö asiakasnumeron tietoihisi niin voimme selvittää asiaa. Lisääminen onnistuu valitsemalla Omat asetukset >> Profiili >> Asiakasnumero.
Kerrotko myös mikä selain ja versionumero sinulla on käytössä? Näkyykö Kansiot kohdan alla kuitenkin Saapuneet, Luonnokset, Lähetetyt ja Roskakori normaalisti?
Käytätkö sähköpostia pelkästään webmailin kautta, vai onko posti otettu käyttöön esim. jonkun sähköpostiohjelman kautta tai puhelimella?
APUA!
Nyt lukemattomia viestejä on jo 16 000. Ja lisää tulee koko ajan.
Millä tämän saa loppumaan ja äkkiä?
Nyt lukemattomia viestejä on jo 16 000. Ja lisää tulee koko ajan.
Millä tämän saa loppumaan ja äkkiä?
Hei Lynnma,
Koska vanhat viestit olivat tulleet Outlook Expressiin uudelleen kymmeneen kertaan? Oliko kyseessä pääpostilaatikko vai jokin lisäpostilaatikoistasi?
Onko postilaatikko Outlook Expressissä IMAP vai POP3 asetuksilla? Oletko tehnyt lähiaikoina muutoksia sähköpostiohjelman asetuksiin?
Oletko kokeillut webmailin kautta lukea sähköposteja? Näkyykö viimeisen 3 viikon maileja sielläkään?
Onko sähköposti käytössä ainoastaan yhdellä laitteella vai onko sinulla jotain muita sähköpostiohjelmia käytössä? Onko sähköposti kännykässä käytössä?
Koska vanhat viestit olivat tulleet Outlook Expressiin uudelleen kymmeneen kertaan? Oliko kyseessä pääpostilaatikko vai jokin lisäpostilaatikoistasi?
Onko postilaatikko Outlook Expressissä IMAP vai POP3 asetuksilla? Oletko tehnyt lähiaikoina muutoksia sähköpostiohjelman asetuksiin?
Oletko kokeillut webmailin kautta lukea sähköposteja? Näkyykö viimeisen 3 viikon maileja sielläkään?
Onko sähköposti käytössä ainoastaan yhdellä laitteella vai onko sinulla jotain muita sähköpostiohjelmia käytössä? Onko sähköposti kännykässä käytössä?
Vanhat viestit ovat alkaneet tulla tänään aamulla. Niitä on aikaväliltä 23.4.2013-26.11.2013.
Kyseessä on pääpostilaatikko POP3 asetuksilla.
Muutoksia en ole tehnyt.
Saapuneet ovat hävinneet nimenomaan webmailista. Outlook Expressissä ne kyllä ovat tallessa.
Kännykässä viestit eivät ole kymmenkertaistuneet.
Kyseessä on pääpostilaatikko POP3 asetuksilla.
Muutoksia en ole tehnyt.
Saapuneet ovat hävinneet nimenomaan webmailista. Outlook Expressissä ne kyllä ovat tallessa.
Kännykässä viestit eivät ole kymmenkertaistuneet.
Hei Lynnma,
Sähköpostisi näyttäisi tosiaan hakevan palvelimelta kaikkia posteja POP3 asetuksilla.
POP3 asetus selittäisi miksi 3 viikon aikaiset posti ovat webmailista kadoneet. Sähköpostiohjelma on hakenut postit palvelimelta pois.
Suosittelisin poistamaan Outlook Express ohjelmasta POP3 sähköpostitilin ja luomaan sen uudelleen IMAP tilinä.
Jos käytät sähköpostia kännykällä ja Outlook Expressillä, niin tuolloin postit ovat aina palvelimella luettavissa, eikä ohjelma hae niitä palvelimelta pois. IMAP:lla posti poistuu palvelimelta vasta kun se poistetaan jonkin laitteen tai webmailin kautta.
Ohjeet sähköpostitilin lisäämiseen IMAP asetuksilla Outlook Expressissä.
Sähköpostisi näyttäisi tosiaan hakevan palvelimelta kaikkia posteja POP3 asetuksilla.
POP3 asetus selittäisi miksi 3 viikon aikaiset posti ovat webmailista kadoneet. Sähköpostiohjelma on hakenut postit palvelimelta pois.
Suosittelisin poistamaan Outlook Express ohjelmasta POP3 sähköpostitilin ja luomaan sen uudelleen IMAP tilinä.
Jos käytät sähköpostia kännykällä ja Outlook Expressillä, niin tuolloin postit ovat aina palvelimella luettavissa, eikä ohjelma hae niitä palvelimelta pois. IMAP:lla posti poistuu palvelimelta vasta kun se poistetaan jonkin laitteen tai webmailin kautta.
Ohjeet sähköpostitilin lisäämiseen IMAP asetuksilla Outlook Expressissä.
Niin... minulla oli kyllä rasti kohdassa "Jätä viestistä kopio palvelimeen" ja näin on tapahtunutkin 14.11.2013 asti. Sen jälkeiset viestit ovat kadonneet palvelimelta.
POP3 on toiminut tähän asti. Vaihdoin sen nyt IMAPIKSI, mutta minulla on edelleen 22 400 lukematonta viestiä koneellani jotka joudun käymään läpi yksitellen :(
Ei näin...
POP3 on toiminut tähän asti. Vaihdoin sen nyt IMAPIKSI, mutta minulla on edelleen 22 400 lukematonta viestiä koneellani jotka joudun käymään läpi yksitellen :(
Ei näin...
Hei Marko
- As nro: 100*******
- Saapuneet jne näkyvät normaalisti
- Webmailin kautta
- As nro: 100*******
- Saapuneet jne näkyvät normaalisti
- Webmailin kautta
Kirjoitan tähän samaan ketjuun, koska kaikilla tämän ketjun ongelmilla voi olla yhteys.
Jotain ongelmaa Soneran sähköpostissa on. Sähköpostiohjelman (Thunderbird) kirjautuminen mail.inet.fi-palvelimelle (salattu yhteys, IMAP) on tänään alkanut epäonnistua satunnaisesti. Mitään muutoksia en ollut tehnyt ja muualla olevat sähköpostilaatikot toimivat normaalisti. Huomasin vian ensimmäisen kerran tänään puolen päivän tienoilla. Webmail-kirjautuminen onnistui kyllä suoraan.
Vaihdoin nyt salasananikin Omat Sivut -sivujen kautta, mutta sama satunnainen kirjautumisongelma pysyy. Kirjautuminen kyllä onnistuu jossain vaiheessa, kunhan antaa sähköpostiohjelman yrittää tarvittaessa useamman kerran samoilla tallennetuilla kirjautumistiedoilla.
Kun olin vaihtanut salasanani Soneran Omat Sivut -sivuilta ja painoin siellä olevaa Sähköposti-linkkiä, tuli lomakesivu (edelleen Soneran palvelimella), jossa kysyttiin sähköpostin salasanaa ja samaa salasanaa vahvistukseksi. Jäi hieman hämäräksi, oliko sivu tarkoitettu uuden salasanan syöttämiseen. No, syötin molempiin aivan uudeksi haluamani salasanan, jolloin sivu mietti hetken ja heitti sitten 404-virhesivun. Sähköposti toimi sitten kuitenkin uusvanhalla salasanalla suoraan webmail.inet.fi-osoitteesta ja mailiohjelmasta edelleen satunnaisesti.
Ehkä Sonera tekee jotain sähköpostin muutostöitä, mutta missään ei ole näkynyt tiedotetta asiasta.
Jotain ongelmaa Soneran sähköpostissa on. Sähköpostiohjelman (Thunderbird) kirjautuminen mail.inet.fi-palvelimelle (salattu yhteys, IMAP) on tänään alkanut epäonnistua satunnaisesti. Mitään muutoksia en ollut tehnyt ja muualla olevat sähköpostilaatikot toimivat normaalisti. Huomasin vian ensimmäisen kerran tänään puolen päivän tienoilla. Webmail-kirjautuminen onnistui kyllä suoraan.
Vaihdoin nyt salasananikin Omat Sivut -sivujen kautta, mutta sama satunnainen kirjautumisongelma pysyy. Kirjautuminen kyllä onnistuu jossain vaiheessa, kunhan antaa sähköpostiohjelman yrittää tarvittaessa useamman kerran samoilla tallennetuilla kirjautumistiedoilla.
Kun olin vaihtanut salasanani Soneran Omat Sivut -sivuilta ja painoin siellä olevaa Sähköposti-linkkiä, tuli lomakesivu (edelleen Soneran palvelimella), jossa kysyttiin sähköpostin salasanaa ja samaa salasanaa vahvistukseksi. Jäi hieman hämäräksi, oliko sivu tarkoitettu uuden salasanan syöttämiseen. No, syötin molempiin aivan uudeksi haluamani salasanan, jolloin sivu mietti hetken ja heitti sitten 404-virhesivun. Sähköposti toimi sitten kuitenkin uusvanhalla salasanalla suoraan webmail.inet.fi-osoitteesta ja mailiohjelmasta edelleen satunnaisesti.
Ehkä Sonera tekee jotain sähköpostin muutostöitä, mutta missään ei ole näkynyt tiedotetta asiasta.
Hei Marko tai joku muu soneran " asiantuntija"
Olen viikonloppuna lähettänyt henkilökohtaisen kyselyn soneralle, johon ei ole vastattu. Täällä keskustelupalstalla ei saa mitään apua, kun sonera on ainut joka voi nämä viestit palauttaa. Minulla on vain kolme ongelmaa sonera,sonera,sonera.
Olen viikonloppuna lähettänyt henkilökohtaisen kyselyn soneralle, johon ei ole vastattu. Täällä keskustelupalstalla ei saa mitään apua, kun sonera on ainut joka voi nämä viestit palauttaa. Minulla on vain kolme ongelmaa sonera,sonera,sonera.
mureena kirjoitti: Sähköpostiohjelman (Thunderbird) kirjautuminen mail.inet.fi-palvelimelle (salattu yhteys, IMAP) on tänään alkanut epäonnistua satunnaisesti.
Vastaan omaan viestiini: tämä vika näyttäisi poistuneen tämän päivän kuluessa.
Hei Mureena,
Hieno juttu että postin ongelma oli poistunut.
Hieno juttu että postin ongelma oli poistunut.
Hei Pisimellu,
Millä nettiselaimella käytät webmailia ja mikä on sen versionumero?
Sähköpostia ei ole käytössä millään muulla ohjelmalla, esim. Outlookilla, Mozilla Thunderbirilla tai Windows maililla?
Oliko kyseessä pääkäyttäjän postilaatikko vai jokin lisäpostilaatikoista?
Jos olit laittanut omien sivujen kautta palvelupyynnöllä viestiä, niin niissä on tällä hetkellä hieman ruuhkaa ja vastaukset niihin voivat viivästyä. Ruuhka pyritään purkamaan mahdollisimman pian ja sinunkin viestisi sieltä pitäisi tulla lähiaikoina käsittelyyn.
Millä nettiselaimella käytät webmailia ja mikä on sen versionumero?
Sähköpostia ei ole käytössä millään muulla ohjelmalla, esim. Outlookilla, Mozilla Thunderbirilla tai Windows maililla?
Oliko kyseessä pääkäyttäjän postilaatikko vai jokin lisäpostilaatikoista?
Jos olit laittanut omien sivujen kautta palvelupyynnöllä viestiä, niin niissä on tällä hetkellä hieman ruuhkaa ja vastaukset niihin voivat viivästyä. Ruuhka pyritään purkamaan mahdollisimman pian ja sinunkin viestisi sieltä pitäisi tulla lähiaikoina käsittelyyn.
Hei Marko
- Google Chrome 31.0.1650.57m
- Vain webmail
Vuosi sitten tapahtui sama asia, mitään muutamatta toiminut tähän saakka, kunnes jälleen sama asia.
Enää en voi luottaa soneran webmailiin.
- Google Chrome 31.0.1650.57m
- Vain webmail
Vuosi sitten tapahtui sama asia, mitään muutamatta toiminut tähän saakka, kunnes jälleen sama asia.
Enää en voi luottaa soneran webmailiin.
Hei Pisimellu,
Kerrotko sähköpostiosoitteen kolme ensimmäistä kirjainta ja @ merkin jälkeisen osuuden, niin voimme tarkistaa tilannetta.
Esim. mat ja @pp.inet.fi
Kerrotko sähköpostiosoitteen kolme ensimmäistä kirjainta ja @ merkin jälkeisen osuuden, niin voimme tarkistaa tilannetta.
Esim. mat ja @pp.inet.fi
Hei Pisimellu,
Tarkistimme sähköpostilaatikon tietoja ja näyttäisi että postilaatikkoon on kirjauduttu jollakin sähköpostiohjelmalla käyttäen POP tilia ja IMAP tiliä.
Vaikuttaa siis siltä että jokin sähköpostiohjelma on POP tilinä hakenut postit palvelimelta pois. Ikävä kyllä emme tuossa tilanteessa pysty posteja palvelimelle palauttamaan, kun sähköpostiohjelma on hakenut ne sieltä ja poistanut.
Suosittelemme varmistamaan että, jos sinulla on jossakin koneessa jokin sähköpostiohjelma käytössä, niin otat sähköpostin siihen käyttöön IMAP tilinä, jolloin sähköpostiohjelma säilyttää viestit myös palvelimella.
Jos sinulla ei ole sähköpostiohjelmaa millään laitteilla käytössä, niin suosittelemme vaihtamaan salasanan. Tunnus on voinut joutua vääriin käsiin. Salasanan vaihtaminen onnistuu omien sivujen kautta. Kirjaudu sivuille sähköpostin käyttäjätunnuksella ja salasanalla. Omilla sivuilla voit vaihtaa salasanan "Vaihda salasana" linkin kautta.
Tarkistimme sähköpostilaatikon tietoja ja näyttäisi että postilaatikkoon on kirjauduttu jollakin sähköpostiohjelmalla käyttäen POP tilia ja IMAP tiliä.
Vaikuttaa siis siltä että jokin sähköpostiohjelma on POP tilinä hakenut postit palvelimelta pois. Ikävä kyllä emme tuossa tilanteessa pysty posteja palvelimelle palauttamaan, kun sähköpostiohjelma on hakenut ne sieltä ja poistanut.
Suosittelemme varmistamaan että, jos sinulla on jossakin koneessa jokin sähköpostiohjelma käytössä, niin otat sähköpostin siihen käyttöön IMAP tilinä, jolloin sähköpostiohjelma säilyttää viestit myös palvelimella.
Jos sinulla ei ole sähköpostiohjelmaa millään laitteilla käytössä, niin suosittelemme vaihtamaan salasanan. Tunnus on voinut joutua vääriin käsiin. Salasanan vaihtaminen onnistuu omien sivujen kautta. Kirjaudu sivuille sähköpostin käyttäjätunnuksella ja salasanalla. Omilla sivuilla voit vaihtaa salasanan "Vaihda salasana" linkin kautta.
On se käsittämätöntä, että joku hakee postit ja sitten niitä ei ole missään. Tämän asian olisi voinut kertoa heti eikä veivata tätä asiaa monta päivää.
Hei Pisimellu,
Yleisin syy ongelmaan on jokin vanha tietokone tai sähköpostiohjelma, jossa posti on aiemmin ollut käytössä. Kun kone ja sähköpostiohjelma käynnistetään, niin ohjelma hakee viestit palvelimelta pois. Ongelma koskee siis POP tiliä käyttäviä ohjelmia.
IMAPilla käytettäessä, postit pysyvät aina palvelimella, ellei niitä erikseen ohjelman kautta poisteta.
Koska kerroit käyttäväsi sähköpostia ainoastaan webmailin kautta, emmekä tienneet mitä sähköpostiosoitetta ongelma koski, niin emme tätä mahdollisuutta pystyneet aiemmin tarkistamaan.
Oletko mahdollisesti saanut selville millä sähköpostiohjelmalla postia on voitu käyttää? Mikäli et, niin suosittelen vaihtamaan sähköpostin salasanan, niin kyseinen ohjelma ei voi posteja enää palvelimelta noutaa.
Yleisin syy ongelmaan on jokin vanha tietokone tai sähköpostiohjelma, jossa posti on aiemmin ollut käytössä. Kun kone ja sähköpostiohjelma käynnistetään, niin ohjelma hakee viestit palvelimelta pois. Ongelma koskee siis POP tiliä käyttäviä ohjelmia.
IMAPilla käytettäessä, postit pysyvät aina palvelimella, ellei niitä erikseen ohjelman kautta poisteta.
Koska kerroit käyttäväsi sähköpostia ainoastaan webmailin kautta, emmekä tienneet mitä sähköpostiosoitetta ongelma koski, niin emme tätä mahdollisuutta pystyneet aiemmin tarkistamaan.
Oletko mahdollisesti saanut selville millä sähköpostiohjelmalla postia on voitu käyttää? Mikäli et, niin suosittelen vaihtamaan sähköpostin salasanan, niin kyseinen ohjelma ei voi posteja enää palvelimelta noutaa.
Vastaa
Rekisteröidy
Onko sinulla jo tili? Kirjaudu sisään
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.