Skip to main content

Saatavuuden ongelma/ harhaanjohtavaa markkinointia

  • December 11, 2014
  • 2 kommenttia
  • 4 katselukertaa

Soneran sivuilla oleva osoite-haku kertoo osoitteeseeni olevan mahdollista saada viihdepaketti, samoin Soneran asiakaspalvelun ystävällinen myyjä, jonka kanssa tein sopimuksen.
Kaksi päivää ennen kytkemistä kuitenkin ilmoitetaan ettei osoitteeseemme ole mahdollista saada viihdepakettia.
Pettymys on melkoinen, mutta koen myös markkinoinnissa harhaanjohtoa, eikö osoitehakua saada ajantasalle, jottei tehtäisi katteettomia lupauksia!!
Onko muilla ollut samoja ongelmia?
Btw, emme asu missään metsässä vaan tavallisella asuinalueella, Tampereen keskustaan on matkaa alle 15 kilometriä....

2 kommenttia

kjns
Irkkaaja
  • Irkkaaja
  • October 10, 2012
Tervehdys,

Valitettavasti lopullisia saatavuuksia ei saada 100% luotettavaksi kuin vasta reititysvaiheessa, eli silloin kun liittymän lopullinen "tie" keskukselta kotiisi selvitetään.

Sonera ei myy 24M adsl-liittymiä, eikä siten myöskään Viihdepakettia yli 2 km linjapituuksille, koska silloin ei voida taata luvatun nopeuden toteutuvan, eikä liittymä välttämättä toimi kunnolla.

Soneran nettisivujen saatavuusinfo antaa saatavuusarvion perustuen kotisi sijaintiin keskukseen nähden, mutta todellisuudessa kaapelit saattavat kiertää pitkänkin lenkin kotisi ja keskuksen välillä. Soneran myyjät joutuvat työssään toimimaan laskennallisten saatavuustietojen kanssa, koska lopullinen linjapituus selviää vasta siinä vaiheessa kun liittymän reittiä rakennetaan verkkoon.

  • October 10, 2012
Hei Kat74,

kjns:n vastaus on täysin oikea. En pysty tarkemmin sanomaan mistä juuri sinun osoitteessasi oli kyse.