Skip to main content

Saatavuus Pirkkalassa

  • December 11, 2014
  • 8 kommenttia
  • 4 katselukertaa

Minulla ja naapurillani on tällä hetkellä Elisan liittymät. Naapurini yritti vaihtaa Soneraan, koska oli tyytymätön Elisan liittymän toimintaan. Hän kokeili sivuillanne olevaa saatavuushakua omalla osoitteellaan ja se ilmoitti liittymän olevan saatavilla. Hän irtisanoi Elisan ja odotti Soneran liittymän aukeava, kunnes paikalla käynyt asentaja sanoi, että ei saa asentaa tälle kadulle, sillä asumme kuulemma "Elisan alueella". Näin ollen hän odotteli seuraavat kolme viikkoa sitten taas Elisan asentajaa takaisin...

Olisin kiinnostunut myös vaihtamaan Elisasta Soneralle tuon TV-paketin takia, mutta en uskalla irtisanoa Elisaa ellen saa Soneralta VARMISTUSTA siitä, että Koti TV on TODELLA mahdollista täällä. Osoitteeni on Vajamäki 3, 33960 Pirkkala. Saatavuus on tuon osoitehaun mukaan mahdollinen, mutta niin oli naapurillakin. Onko tosiaan näin, että on vielä Elisan ja Soneran alueita ja näistä ei poiketa? Ja miksi näin, jos osoite ilmoittaa, että saatavilla on?

Mikäli vastauksenne on, että saatavilla on, mutta paikalle ilmestyy asentaja, joka ei suostu asentamaan, niin kuka silloin korvaa kulut ja vastaan irtisanomisen ja uudelleen avaamisen (ELisa) kustannuksista?

8 kommenttia

  • August 3, 2011
Ei taida varmistusta tulla sille, että toimii meidän osoitteessa? Varmistakaa sitten edes, että ei näy.

  • August 3, 2011
Hei Kantsi, pahoittelut viiveestä. Asia on toimituspuolellamme selvityksessä. Vastaan heti, kun saan asiaan varmistuksen.

  • August 3, 2011
Niinamari kirjoitti:
Hei Kantsi, pahoittelut viiveestä. Asia on toimituspuolellamme selvityksessä. Vastaan heti, kun saan asiaan varmistuksen.


Asia selvä, odotellaan.

  • August 3, 2011
Kantsi: Sain toimituspuolelta varmistuksen asiaan; antamaasi osoitteeseen on mahdollista saada Viihdepaketti meidän kautta. Mahdollisen tilauksen voit hoitaa myös operaattorinvaihtotilauksena (jos sinulla ei ole voimassaolevaa määräaikaistasopimusta Elisan kanssa). Näin sinun ei tarvitse itse hoitaa irtisanomista Elisan kanssa, vaan meidän yhteys aukeaa samana päivänä, kun Elisan katkeaa. Voit hoitaa vaihtotilauksen soittamalla Myyntipalvelumme maksuttomaan puhelinnumeroon 0800 133133, ma–pe klo 8–20 ja la 9–16.30.

  • August 3, 2011
Kiitos tiedosta. Toivottavasti tähän voi luottaa, sillä naapurilla kävi toisin.

  • August 5, 2011
Mikä mahtaa olla toimitusaika noin suunnilleen tällä hetkellä?

  • August 5, 2011
Itse itselleni vastaten; noin kolme viikkoa. Tämän vastauksen sain myyntipalvelusta.

Olin jo tilaamassa itselleni pakettia kotiin, mutta myyjän mukaan tähän osoitteeseen ei voi toimittaa tallentavaa digiboksia, tavallisen kyllä. Minä en ymmärrä miksi ja myyjä ei sitä osannut selittää.

Saako tätä kautta vastauksen ja jos näin on, niin onkohan joskus tähän tulossa muutos?

  • August 8, 2011
Kantsi: Osoitteesta riippuen Koti TV-palvelu toteutetaan joko unicast- tai multicast-tekniikalla. Sinun osoitteen osalta toteutustapa on unicast ja tallentava digiboksi on mahdollinen vain multicast-kohteisiin.

Unicast-verkoissa Koti TV:n liikenne on saman arvoista eli tulee "samassa putkessa" muun dataliikenteen kanssa, joten liikenteen lisääntyessä Koti TV saattaa reagoida näihin liikenteen vaihteluihin. Koti TV -palvelua toteutetaan tällä hetkellä jo suurelta osin multicast -tekniikalla. Multicastissa lähetyssignaali tulee ryhmälähetyksenä, joka on monin verroin tehokkaampi kuin unicast -tekniikka.

Teemme koko ajan päivityksiä liittymille, joissa on vielä käytössä unicast -tekniikka. Muutokset vaativat verkon päivitystä ja tästä syystä multicast -tekniikkaa ei ole vielä kaikkien saatavilla. Sinun osoitteesi osalta tarkkaa aikataulua päivityksen osalta ei ole tällä hetkellä antaa.

Toivottavasti pystyin vastaamaan mieltäsi askarruttaneeseen kysymykseen.