Skip to main content
Hei!

Nyt kun eilen puolen vuoden yrittämisen jälkeen sain "vikailmoituksen" läpi Soneran "asiakaspalvelussa", saan sitten vuorokautta myöhemmin vastauksen jolla ei tee yhtään mitään: "verkonhallintamme on tutkinut ilmoittamanne vian. Vikaa verkosta ei löytynyt."

Tämä on se SMS-viesti jonka olisin laittanut vastauksena "asiakaspalvelun" tekstariin jos Sonera niitä osaisi ottaa vastaan):
<quoting  >
Kyse oli ja on edelleen siitä
1) tukeeko Sonera wpad-tekniikkaa eli välipalvelinten tunnistusautomatiikkaa (web proxy autodiscovery protocol) eja jos niin missä määrin, wpad-osoite]
2) jos ei niin mistä löytyy toiminnan kannalta paras proxy-pac (koska Soneran oma "asiakaspalvelukin" tunnusti että ohjeiden mukaisen proxy.dial.inet.fi -osoitteen toiminnan kanssa on ollut ongelmia, ja niistähän tässä juuri halutaan päästä eroon)
3) vai ovatko kaikki Soneran laajakaista-asiakkaat ilman välipalvelimia tai tuskailevat tökkivän proxyn kanssa?
<end of quote>

Tämä taitaa olla ihan yhtä tyhjän kanssa. Puhelimella ei pääse läpi ja jos pääsee, niin kestää marraskuusta maaliskuuhun ennen kuin jotain tapahtuu ja sittenkin vastauksella ei tee mitään vaikka koitan selvittää ja tarkentaa asiaa kerta kerran jälkeen. Taikka sitten Soneran käsitys on että tökkivä palvelu kuuluu asiaan. Asiakkuushan on ennenkin alkanut yhtiötä kiinnostaa vasta siinä vaiheessa kun liittymä on irtisanottu. Jos asiaan ei selvyyttä ala tulla, pitänee ottaa yhteyttä kuluttaja-asiamieheen ja hakea sieltä sellainen kanta asialleni, että voin rauhassa irtisanoa määräaikaisen sopimukseni välittömästi irti, ja varmaankin saada vielä vastinetta vaivoistani ja puhelinkuluista.

Osaako Soneran asiakaspalvelu vastata tähän tätä kautta? Puhelimitse, sähköpostilla, eikä tekstarilla kun ei näköjään onnistu. Pitääkö laittaa paperikirje? Mihin osoitteeseen?

Laittakaa nyt edes ne ohjeet verkkosivuillenne. Niin muutkin tekevät.

Ystävällisin terveisin, teidän

X
Suoraan en kysymykseesi osaa vastata, mutta laitoin asiasta tiedustelua verkkoasiantuntijallemme. Laittelemme vastausta tähän ketjuun kun saamme asiaan lisäselvyyttä.

T. Panu
Sonera Asiakaspalvelu
Saamamme tiedon mukaan wpad on käytössämme suoraan dhcp-palvelimella, joka jakaa oletuksena wpad option http://wpad.inet.fi/proxy.pac.

T. Panu
Sonera Asiakaspalvelu

Vastaa