Tämmöinen ilmoitus tulee joka kerta kun lähetän postia @outlook.com -osoitteeseen (osoite peitetty...):
This is only a notification about a delay in the delivery of your message.
- There is no need to resend your message at this time.
- The following recipients have not yet received your message:
xxxx.xxxxx@outlook.com; Delayed
- The server will continue trying for up to 116 hours.
Vastaanottaja kertoo postien tulevan (jos tulevat) vasta päivien kuluttua.
Onko Soneran s-postiserverien ja Microsoftin outlook.com -serverien välillä jokin yhteysongema vai mikä?
Sivu 1 / 1
Ei mene postit myöskään hotmail.com, eikä windowslive.com osoitteisiin.
Alkaa jo pikkaisen turhauttamaan, kun lähetän paljon työhöni liittyviä sähköposteja mainittuihin osoitteisiin, eikä viestit mene perille.
Tätä on nyt jatkunut taas muutaman päivän ja sama tilanne oli edellisen kerran vajaa viikko sitten.
Onko tämä asia missään vaiheessa korjautumassa ?
Alkaa jo pikkaisen turhauttamaan, kun lähetän paljon työhöni liittyviä sähköposteja mainittuihin osoitteisiin, eikä viestit mene perille.
Tätä on nyt jatkunut taas muutaman päivän ja sama tilanne oli edellisen kerran vajaa viikko sitten.
Onko tämä asia missään vaiheessa korjautumassa ?
Hei friikki218 ja janskuma,
Ongelma johtuu Hotmailin/@outlook.com päässä tehtävästä suodatuksesta. Eli suodatus tapahtuu vastaanottajan päässä.
Delayed vastaus tarkoittaa vain, että viestin toimitus on viivästynyt ja sen pitäisi vielä mennä perille. Jos viestiä ei voida toimittaa perille, niin siitä pitäisi tulla erillinen vastaus vielä, jossa on ilmoitettu syy, miksi viestiä ei ole voitu toimittaa.
Kannattaa myös pyytää tarkistamaan että viesti ei ole päätynyt vastaanottajan päässä roskapostin joukkoon.
Ongelmaa näiden kanssa saattaa esiintyä ajoittain, mikä ymmärrettävästi on harmittavaa. Toivotaan kuitenkin että ongelma jossakin vaiheessa vielä saadaan poistumaan.
Ongelma johtuu Hotmailin/@outlook.com päässä tehtävästä suodatuksesta. Eli suodatus tapahtuu vastaanottajan päässä.
Delayed vastaus tarkoittaa vain, että viestin toimitus on viivästynyt ja sen pitäisi vielä mennä perille. Jos viestiä ei voida toimittaa perille, niin siitä pitäisi tulla erillinen vastaus vielä, jossa on ilmoitettu syy, miksi viestiä ei ole voitu toimittaa.
Kannattaa myös pyytää tarkistamaan että viesti ei ole päätynyt vastaanottajan päässä roskapostin joukkoon.
Ongelmaa näiden kanssa saattaa esiintyä ajoittain, mikä ymmärrettävästi on harmittavaa. Toivotaan kuitenkin että ongelma jossakin vaiheessa vielä saadaan poistumaan.
Samanlaiseen virhetilanteeseen törmäsin tänään kun yritin lähettää vaimolle sähköpostia (hotmail-osoitteeseen):
Samanlaista takkuamista on ollut milloin minkäkin tahon (Yahoo, Hotmail jne) kanssa jo useamman vuoden ajan mail.inet.fi:n kautta lähetetyissä maileissa. Webbimailin kautta (sama lähettävä mailiosoite, eri SMTP-palvelin) viestit menevät perille ilman mitään ongelmia.
Kyllä tässä väkisinkin rupeaa miettimään, että onko tämä oikeasti 400€/vuosi arvoista palvelua vai pitäisikö kokeilla nettiyhteyttä Soneran kilpailijalta siinä toivossa että 'ruoho olisi vihreämpää aidan toisella puolella'.
-k-
A problem occurred during delivery of this message. Microsoft Exchange will not try to redeliver this message for you. Please try resending this message later, or provide the following diagnostic text to your system administrator.
The following organization rejected your message: mx4.hotmail.com.
Reporting-MTA: dns; kirsi1.inet.fi
Final-recipient: RFC822; xxxxxxxx@hotmail.com
Action: failed
Status: 5.3.0
Remote-MTA: dns; mx4.hotmail.com
X-Supplementary-Info: <mx4.hotmail.com #5.3.0>
Samanlaista takkuamista on ollut milloin minkäkin tahon (Yahoo, Hotmail jne) kanssa jo useamman vuoden ajan mail.inet.fi:n kautta lähetetyissä maileissa. Webbimailin kautta (sama lähettävä mailiosoite, eri SMTP-palvelin) viestit menevät perille ilman mitään ongelmia.
Kyllä tässä väkisinkin rupeaa miettimään, että onko tämä oikeasti 400€/vuosi arvoista palvelua vai pitäisikö kokeilla nettiyhteyttä Soneran kilpailijalta siinä toivossa että 'ruoho olisi vihreämpää aidan toisella puolella'.
-k-
K2K kirjoitti: Samanlaiseen virhetilanteeseen törmäsin tänään kun yritin lähettää vaimolle sähköpostia (hotmail-osoitteeseen): A problem occurred during delivery of this message. Microsoft Exchange will not try to redeliver this message for you. Please try resending this message later, or provide the following diagnostic text to your system administrator.
The following organization rejected your message: mx4.hotmail.com.
Reporting-MTA: dns; kirsi1.inet.fi
Final-recipient: RFC822; xxxxxxxx@hotmail.com
Action: failed
Status: 5.3.0
Remote-MTA: dns; mx4.hotmail.com
X-Supplementary-Info: <mx4.hotmail.com #5.3.0>
Samanlaista takkuamista on ollut useamman vuoden ajan milloin minkäkin tahon (Yahoo, Hotmail jne) kanssa jo useamman vuoden ajan. Webbimailin kautta (sama lähettävä mailiosoite, eri SMTP-palvelin) viestit menevät perille ilman mitään ongelmia.
Kyllä tässä väkisinkin rupeaa miettimään, että onko tämä oikeasti 400€/vuosi arvoista palvelua vai pitäisikö kokeilla nettiyhteyttä Soneran kilpailijalta siinä toivossa että 'ruoho olisi vihreämpää aidan toisella puolella'.
-k-
Ei toimi ei, on ollut paljon tuota Delay-ongelmaa, mutta nyt ei mene enää mihinkään Microsoftin palveluihin Soneran SMTP:llä viestit perille:
- These recipients of your message have been processed by the mail server:
xxxx@hotmail.com; Failed; 5.3.0 (other or undefined mail system status)
Remote MTA mx4.hotmail.com: network error
- SMTP protocol diagnostic: 550 SC-002 (COL0-MC5-F35) Unfortunately, messages from 195.156.147.13 weren't sent. Please contact your Internet service provider since part of their network is on our block list. You can also refer your provider to http://mail.live.com/mail/troubleshooting.aspx#errors.
- These recipients of your message have been processed by the mail server:
xxxxx@live.dk; Failed; 5.3.0 (other or undefined mail system status)
Remote MTA mx4.hotmail.com: network error
- SMTP protocol diagnostic: 550 SC-002 (BAY0-MC6-F14) Unfortunately, messages from 195.156.147.13 weren't sent. Please contact your Internet service provider since part of their network is on our block list. You can also refer your provider to http://mail.live.com/mail/troubleshooting.aspx#errors.
Ihan oikeasti, koska Sonera aikoo tehdä asialle jotakin? Vaihdoin juuri jokin aika sitten toiselta operaattorilta (Nebula) eikä heidän SMTP:llä ollut mitään ongelmia saada viestejä Microsoftin tai Googlen palveluihin perille.
Suositeltavaa on hankkia Microsoftin, Googlen tai jonkun muu kuin operaattorin postipalvelut. Kuitenkin jos vaihdatte operaattoria niin joudutte vaihtamaan sähköpostia.
... eikä mene sähköposti näköjään myöskään hotmail-osoitteisiin. Sonera syytti yllä vastaanottajapään suodattimia, mutta vielä joulun aikaan lähetin sujuvasti sähköpostia samaan osoitteeseen kuin mihin nyt yritin. Silloin palveluntarjoaja oli DNA. Nyt Sonera ja eipä menekään. Olisiko tälle asialle jotain tehtävissä. Virheilmoituksesta käy ilmi, että Sonera on epäilyttävässä IP-osoiteavaruudessa. Tehkää jotain!
550 SC-002 Outlook.com on torjunut sähköpostiviestin palvelun käytäntöjen perusteella. Outlook.com -palveluun yhteyden muodostaneen postipalvelimen IP-osoite on käyttäytynyt nimiavaruuslouhinnalle tyypillisellä tavalla. Jos et ole sähköpostipalvelimen tai verkon järjestelmänvalvoja, kysy ohjeita sähköposti- tai Internet-palveluntarjoajaltasi.
550 SC-002 Outlook.com on torjunut sähköpostiviestin palvelun käytäntöjen perusteella. Outlook.com -palveluun yhteyden muodostaneen postipalvelimen IP-osoite on käyttäytynyt nimiavaruuslouhinnalle tyypillisellä tavalla. Jos et ole sähköpostipalvelimen tai verkon järjestelmänvalvoja, kysy ohjeita sähköposti- tai Internet-palveluntarjoajaltasi.
Soneran postipalvelimelta varmaan on lähetetty roskapostia.... siksi blokattu...
kannattaa luoda s.posti tili jonnekkin muualle.
kannattaa luoda s.posti tili jonnekkin muualle.
Vastaa
Rekisteröidy
Onko sinulla jo tili? Kirjaudu sisään
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.