Skip to main content
Missähän asetuksissa on vika, kun sähköpostini ei toimi oikein.
Palvelin katkaisi yhteyden odottamattomasti. Tämä voi johtua palvelinongelmista, verkko-ongelmista tai pitkästä odotusajasta. Tili: 'hlö nimi', Palvelin: 'mail.inet.fi', Protokolla: POP3, Portti: 110, SSL-suojattu: Kyllä, Virhenumero: 0x800CCC0F

Mitä minun tulisi tehdä ?

Ja toinen virheilmoitus

Tuntematon virhe. Protokolla: SMTP, Portti: 0, SSL-suojattu: Ei, Virhenumero: 0x800C013Ek


Saisinko tähän apua ???
Sähköposti on toiminut aikaisemmin? Pääsetkö kirjautumaan webmailin kautta?

http://webmail.inet.fi
Hei!
Kyllä pääsen ja silloin sposti lähettäminen kyllä toimii.
Tämä ongelma alkoi 22.3. olen kyllä yrittänyt kaikki
komervenkit mitkä taidoillani osaan.

Vinkkejä saanut kyllä, mutta ei auta ei!

Ompa tullut samalla putsattua koneelta kaikki turhat.

Kevätsiivous 🙂
Mikäli sähköposti toimii webmailin kautta normaalisti, tarkista vielä sähköpostiohjelmasi asetukset. Virheilmoitusten perusteella kannattaa kiinnittää huomiota varsinkin sähköpostiohjelman palvelimien ja palvelimien porttinumeroiden asetuksiin.

Ohjeita eri sähköpostiohjelmien asetusten tarkastamiseksi löydät Soneran sivujen 'Ohjeet ja vinkit' - osiosta.

Mikäli sähköpostiohjelman asetukset ovat oikein, varmista vielä ettei tietokoneesi palomuuriohjelma estä käyttämäsi sähköpostiohjelman internetyhteyttä.

T. Jarmo
Sonera Asiakaspalvelu
Onko mahdollisesti käytössä Norton Internet Security tietoturva ohjelmisto??

Jos on niin ko ohjelman poistaminen ja uudelleen asentaminen pitäisi korjata ongelma.
(Muista ottaa kone irti nettiyhteydestä ennen kun alat poistaa Nortonia)

Toinen mahdollisuus on että Outlook tilisi on korruptoitunut.

Sen korjaaminen onkin sitten isompi operaatio, kommentoin siihen jos tuo Norttonin vinkki ei auta.
Alkuperäiseen viestiin vielä viitaten, ongelma näyttäisi olevan sähköpostiohjelmaan määritetyissä porttinumeroissa, kuten Jarmo jo mainitsikin. Virheilmoituksen perusteella käytössäsi saapuvan postin palvelimella on ssl-suojaus portissa 110. SSL-suojaus ei kuitenkaan toimi portissa 110, vaan portiksi täytyy tällöin määritellä 993. Voit myös ottaa ssl-suojauksen pois päältä, jolloin sähköpostin vastaanotto toimii portin 110 kautta.

Sähköpostin lähetysongelma puolestaan johtuu siitä, että lähtevän postin portiksi on määritelty 0, kun sen pitäisi ilman ssl-suojausta olla 25. Jos halutaan käyttää ssl-suojausta, tulee portiksi tällöin 465.

Nämä kaksi kohtaa kun muutat oikeiksi sähköpostiohjelmassasi, pitäisi ongelmien korjautua. Ohjeet eri sähköpostiohjelmien asetuksiin löydät täältä.

T. Panu
Sonera Asiakaspalvelu
Vaihdoin salasanan sähköpostiin/omille sivuille jonka jälkeen heitti pelaamasta... apuja kiitos herjaa kylläkin ottamaan yhteyttä asiakaspalveluun...
Sinun kannattaa testata käyttäjätunnusta ja salasanaa webmailissa. Webmailin kautta voit kirjatua sähköpostiin osoitteessa https://webmail.inet.fi

T. Jarmo
Sonera asiakaspalvelu
Sonera-asiantuntija kirjoitti:
Sinun kannattaa testata käyttäjätunnusta ja salasanaa webmailissa. Webmailin kautta voit kirjatua sähköpostiin osoitteessa https://webmail.inet.fi

T. Jarmo
Sonera asiakaspalvelu


kokeiltu jo ei silti toimi.
Sinun kannattaa ottaa yhteyttä Soneran Vikapalveluun, jotta tunnuskohtaista ongelmaa voidaan tutkia.

Jos tunnukset käyvät Soneran Omille Sivuille, mutta sähköposti ei toimi, voit lähettää Soneran Omilta Sivuilta 'Internetliittymän ongelmatilanne' lomakkeen. Lisää lomakkeelle yhteyspuhelinnumerosi, jotta Vikapalvelumme voi tarvittaessa ottaa sinuun päin yhteyttä.

Vikapalveluun saat yhteyden myös puhelimitse, puh. 0206 90101 (mpm/pvm). Avoinna
ma–pe 8–20 ja la 9–16.30.

T. Jarmo
Sonera asiakaspalvelu

Vastaa