sähköposti katoaa roskapostiin

  • 11 December 2014
  • 4 kommenttia
  • 0 katselukertaa

Lähettäjällä ja vastaanottajalla molemmilla Soneran sähköpostiosoitteet. Lähettäjän posti menee roskapostiin tai ei tule ollenkaan. Mistä moinen johtuu, mitä pitäisi huomioida. Työkuvat olisi tärkeä saada tulemaan.

4 kommenttia

Tuleeko viestin lähettäjälle palvelimelta englanninkielinen "bounce-viesti" esimerkiksi otsikolla Delivery Status Notification, jossa lähetyksen kerrotaan epäonnistuneen?

T. Tapio
Sonera Asiakaspalvelu
Ei valitettavasti, ei mitään ilmoitusta, jotta lähetys olisi epäonnistunut. Se katoaa taivaalle, kerran on siis tullut roskapostiin saakka, mutta ei kuvat, joita kaipaan.
Kadonneiden viestien kohtalo on selvitettävissä, mutta se vaatii melko tarkat tiedot ainakin yhdestä viestistä, jotta on tiedossa mitä etsiä. Voit tehdä asiasta palvelupyynnön Laajakaistan vikailmoitus - lomakkeella ja tästä tulisi käydä esille seuraavat asiat kadonneeseen viestiin tai viesteihen liittyen:

- Lähettäjän osoite
- Vastaanottajan osoite
- Viestin otsikko
- Lähetykseen käytetty sähköpostipalvelin eli SMTP-palvelin
- Päivämäärä ja kellonaika (mahdollisimman tarkasti) milloin viesti on lähetetty

Näillä lomakkeen Lisätiedot-kenttään kirjatuilla tiedoilla sähköpostin ylläpidolla on mahdollisuus selvittää mitä viestille on tapahtunut ja miksi näin on käynyt.

T. Tapio
Sonera Asiakaspalvelu
Laitan tämän ketjun jatkoksi, kun sivuaa samaa aihetta: tilasin lennon Ryanairilta ja laitoin tilauksen vahvistuksen vastaanottamiseen Soneralla olevan sähköpostiosoitteen. Vahvistus ei tullut perille.

Tilasin toisen lennon seuraavana päivänä ja siihen laitoin Hotmail-osoitteen. Siihen tuli tilausvahvistus.

Tämän kokemuksen perusteella ei kannata laittaa Soneran sähköpostiosoitetta Ryanairin tilaukseen, koska tilausvahvistus ilmeisesti jää Sonera roskapostisuodatukseen tai jotain vastaavaa.

Vastaa