Skip to main content
Hei,

Eilen ja tänään en ole päässyt lukemaan sähköpostia suoraan sähköpostiohjelmalla. Webmailissa ei ongelmia ja kännykälläkin toimii ok, mutta on imappina luotu siihen.

Tämä Outlookista:

Tehtävä *****.*********@pp.inet.fi - Vastaanotto raportoi virheen (0x800CCC0F) : Palvelinyhteys keskeytettiin. Jos ongelma ei poistu, ota yhteys palvelimen järjestelmänvalvojaan tai Internet-palveluntarjoajaan (ISP).

Ja Proxystä valittaa Thunderbirdillä kokeillessa.

Kahden saman talouden eri käyttäjän postissa ongelmia, enkä ole muuttanut/koskenut asetuksiin lainkaan.

Lähtevän postin palvelin (SMTP) mail.inet.fi (portti 465)
Saapuvan postin palvelin (POP3) mail.inet.fi (portti 995)
Moi PeteAn!

Tili siis itsessään toimii oikein. Suosittelen vielä tarkastamaan sähköpostiohjelman asetukset ja tarvittaessa asentamaan tilin uudelleen sähköpostiohjelmaan. Sähköpostiohjelman asetukset voit tarkastaa täältä.
Joonas- kirjoitti:
Moi PeteAn!

Tili siis itsessään toimii oikein. Suosittelen vielä tarkastamaan sähköpostiohjelman asetukset ja tarvittaessa asentamaan tilin uudelleen sähköpostiohjelmaan. Sähköpostiohjelman asetukset voit tarkastaa täältä.


Poistin tilin entisen asennuksen ja sähköposti ei edelleenkään toimi uudelleen asennettuna. Kokeilin sekä Outlookilla 2013 ja Thurderbirdin viimeisellä. Sekä salattu että salaamaton yhteys ilmoittaa saman virheen. Aiemminkin ollut samaa ongelmaa, mutta sähköposti alkanut toimaan jonkin ajan kuluttua. Nyt ei ole toiminut pariin kolmeen päivään itsellä eikä toisella talouteen kuuluvalla. Mitään asetuksia en ole kumpaisenkaan sähköpostista muuttanut. Molemmilla myös Gmail tili joka toimii samaisilla sähköpostiohjelmilla ilman häiriöitä.

Outlookin virhe:
"Tehtävä *****.*********@pp.inet.fi - Vastaanotto raportoi virheen (0x800CCC0F) : Palvelinyhteys keskeytettiin. Jos ongelma ei poistu, ota yhteys palvelimen järjestelmänvalvojaan tai Internet-palveluntarjoajaan (ISP)."

Ohjauspaneelin Mail sovelluksen kautta testattuna sähköpostitilin asetukset, tuli seuraava virhe:
Kirjaudu saapuvan postin palvelimeen (POP3): Palvelinyhteys keskeytettiin. Jos ongelma ei poistu, ota yhteys palvelimen järjestelmänvalvojaan tai Internet-palveluntarjoajaan (ISP).

Ja näitä asetuksia olen käyttänyt:

Saapuvan postin palvelin (POP3/IMAP4): mail.inet.fi
Portti: 143 (IMAP4) / 110 (POP3)
Portti: 993 (IMAP4 SSL-salaus) / 995 (POP3 SSL-salaus)
Lähtevän postin palvelin: mail.inet.fi
Portti: 25
Portti: 465 (SSL-salaus)

Ja lisäyksenä että postin lähetys kyllä toimii. Vain vastaanotossa ongelmia.
Moi PeteAn!

Onhan sinulla molemmissa laitteissa IMAP4 käytössä? Tililläsi näyttäisi olevan POP3 kirjautumisia, joiden kirjautuminen epäonnistuu. Vaihda vielä tarvittaessa sähköpostisi salasana omilta sivuilta.
Joonas- kirjoitti:
Moi PeteAn!

Onhan sinulla molemmissa laitteissa IMAP4 käytössä? Tililläsi näyttäisi olevan POP3 kirjautumisia, joiden kirjautuminen epäonnistuu. Vaihda vielä tarvittaessa sähköpostisi salasana omilta sivuilta.


Hei,

IMAP oli käytössä vain mobiililaitteissa. Nyt posti toimii ok.
Moro,

kyllä minullakin sähköpostiohjelma sekoili ja yllättäin alkoi toimimaan. Tappelin monta viikkoa, kun koko ajan väitti, että salasana on vaihdettu, vaikkei mitään tehty asetuksista. Lähettäminen ei meinannut toimia tai ei olenkaan.

Tuli välillä mieleeni, että onko minun salasanat kaapattu, kun ainoastaan @pp1.inet.fi ei toiminut.

@pp.inet.fi toimi normaalisti ja myös hotmailit.

Vastaa