Skip to main content
Moi!

Mikä mahtaisi olla ongelma, kun ei näytä edes web-mailin kautta sähköpostia?

Postit eivät tule Outlook Expressiin sitten myöskään.

Kun tunnuksilla kirjautui Soneran sivujen kautta, niin saapuneet kohdassa ilmoittaa: kansiota ei voi näyttää.

Välillä kuitenkin taas toimi pari päivää sitten, nyt ei ollenkaan.......

Köyliön suunnalla muitakin, joilla tuntuu olevan samaa ongelmaa.
..............ja vielä: Soneralle soitettu, ja sieltä sanottu, että sähköpostiohjelman asetuksissa vika.

Eipä luulisi web-mailin kuitenkaan tökkivän, vaikka sähköpostiohjelmassa olisikin vikaa?
Minulla tuommoista aiheutti F-Securen sähköpostinsuodatus. Sen kun otti pois päältä ja käynnisti koneen uudelleen alkoi kaikki taas toimimaan normaalisti.
huuhaa3 kirjoitti:


Kun tunnuksilla kirjautui Soneran sivujen kautta, niin saapuneet kohdassa ilmoittaa: kansiota ei voi näyttää.


Jos saat Omien Sivujen kautta sähköpostiin kirjauduttaessa kertomasi kaltaisen kansioita ei voi näyttää -ilmoituksen, kokeile sähköpostiin kirjautumista suoraan https://webmail.inet.fi -osoitteesta.

Mikäli sähköposti avautuu normaalisti https://webmail.inet.fi -sivun kautta, kyseessä on todennäköisesti ollut tilapäinen ongelma Omien Sivujen sähköpostisivulla. Onnistuneen webmail.inet.fi -kirjautumisen jälkeen, sähköpostin pitäisi avautua normaalisti myös Omilta Sivuilta.

Outlook Express -ohjelman osalta kannattaa tarkistaa, että sähköpostiohjelman asetukset ovat oikein. Löydät ohjeet tarkistukseen tältä sivultamme.

T. Sami
Sonera Asiakaspalvelu
Tänään minäkään en ole päässyt koneellani (Outlook) enkä myöskään kännykällä sähköpostiini. Minulle tulee sama viesti "Valittua kansiota ei voi tarkastella" , jos menen webmailin kautta.

Lienee sittenkin vikaaaa.. ;-)

Ps. Onnekseni on olemassa myös muu kuin soneran email, sillä tänne kirjautumiseenkin tarvitaan toimiva email.
............HMM..............

Pääseekös mail.inet.fi kautta myös?

Sitäkin kokeiltiin, eikä auttanut.

Jossakin vaiheessa sitten taas webmailin kautta pääsi, ja sitten taas toimi outlook expressissäkin.

........ja sitten taas lakkasi toimimasta.

Expressin asetukset on oikein.
Virheilmoitus viittaa siihen, että erillinen sähköpostiohjelma (Outlook) on auki, jonka takia webmail ei pysty näyttämään kansiota. Kannattaa varmistaa, että sähköpostiohjelma, jossa sama tili on käytössä on webmailin käytön aikana suljettuna.

Jonkun verran on tullut myös tapauksia vastaan, joissa tietoturvaohjelman sähköpostintarkistus jättää POP3-session jumiin jos tarkistettavassa viestissä on useampia vastaanottajia.

Ongelmaan on kaksi eri ratkaisuvaihtoehtoa:

1. Ota tietoturvaohjelman sähköpostintarkistus pois päältä.

tai..

2. Ota käyttöön IMAP.

T. Lauri
Sonera Asiakaspalvelu

Vastaa