Skip to main content
Miksi eilen iltapäivällä lähetetty sähköposti tulee perille vasta reilun vuorokauden jälkeen? Toiseen suuntaan posti kulki salamana.
Joukko gmail-osoitteisiin lähetettyjä viestejä ei ole mennyt perille helmi-maaliskuun aikana, enkä ole saanut mitään ilmoitusta tästä. Osa samalla ryhmäviestillä lähetettyjä gmail-viestejä on mennyt perille. Missä vika?
Miksi välillä samaan hotmail-osoitteeseen lähetetyt viestit menevät perille välillä eivät, mutta tästä on tullut postimestarilta sentään ilmoitus.
Viimeisimmän Soneran päivityksen jälkeen postit latautuvat todella paljon hitaammin kuin ennen. Laitteistossa ja ohjelmistossa ei muutoksia, käytössä Outlook 2010 ja Win7 ja kiinteä laajakaista.
Hei rapetsu,

Viestien saapumisviiveet tai lähetyksen epäonnistumiset liittyvät hotmailin ja gmailin roskapostisuodatukseen. @pp.inet.fi osoitteista on lähtenyt paljon roskapostia muihin osoitteisiin jonka takia tuolle roskapostilistalle on jouduttu.

Asiasta löytyy tiedote myös http://www.sonera.fi/etsi+apua+ja+tukea ... iedotteet/
Viestien lähetys Hotmail.com tai gmail.com -osoitteisiin saattaa epäonnistua Soneran sähköpostista.

Soneran sähköpostipalvelussa on tällä hetkellä tilapäisiä ongelmia. Soneran sähköpostista lähetettyjen viestien kulku Hotmail- ja Gmail-osoitteisiin on tilapäisesti estetty Gmailin ja Hotmailin toimesta. Ongelman taustalla ovat asiakkaidemme osoitteista tulevat roskapostit. Asiakkaidemme tunnuksia on kalasteltu sähköpostitse ja kalasteluviesteihin epähuomiossa vastanneiden asiakkaiden sähköpostitunnuksia on käytetty roskapostin levittämiseen. Tästä syystä Gmail ja Hotmail ovat estäneet Soneran osoitteista lähetettävät viestit.

Haluamme muistuttaa asiakkaitamme siitä, että Sonera ei kysele sähköpostitunnuksia koskaan sähköpostitse.

Sähköposti palautuu normaaliin tilaan, kun blokkaus päättyy Gmailin ja Hotmailin osalta.

Pahoittelemme ongelmaa.


Milloin tuo hidasteluongelma on tarkalleen alkanut outlookissa? Viimeaikoina ei sähköpostipalvelimelle ole mitään päivityksiä minun tietääkseni tehty. Saapuvatko postit normaalisti ajallaan kuitenkin webmailiin?
Eipähän sitä hoksaa mennä tiedotteita lukemaan, kun on täysin tietämätön siitä, että postit eivät kulje mihinkään. Elää hyvässä uskossa, koska vika ei koskenut kaikkia mainittuja osoitetyyppejä. Harmi, koska kyseessä on 50 hengen kokouksen järjestäminen. Voisiko tämän laatuisia tiedotteita puskea paremmin perille käyttäjille?
Viivästynyt viesti ei valitettavasti näy enää webmailissä, joten en osaa sanoa, milloin se sinne on tullut.
Viesti oli lähetetty su 13.4.2014 17:21 ja vastaanotettu 14.4.2014 klo 18:34. Tässäkin tapauksessa oli kyse tärkeästä hyväksymisviestistä.
Päivityksestä on jo pitkä aika, en muista, mutta tuolloin oli koko sähköpostiliikenne vuorokauden verran poikki kokonaan. Päivityspalkki jauhaa ja jauhaa joskus kauankin, vaikka mitään päivitettävää ei olekaan. Ennen tätä toimenpidettä postin päivitykset tulivat saman tien, kun ohjelman käynnisti. Nyt saa odottaa pitkäänkin.
Antti- kirjoitti:
Hei rapetsu,

Viestien saapumisviiveet tai lähetyksen epäonnistumiset liittyvät hotmailin ja gmailin roskapostisuodatukseen. @pp.inet.fi osoitteista on lähtenyt paljon roskapostia muihin osoitteisiin jonka takia tuolle roskapostilistalle on jouduttu.

Asiasta löytyy tiedote myös http://www.sonera.fi/etsi+apua+ja+tukea ... iedotteet/
Viestien lähetys Hotmail.com tai gmail.com -osoitteisiin saattaa epäonnistua Soneran sähköpostista.

Soneran sähköpostipalvelussa on tällä hetkellä tilapäisiä ongelmia. Soneran sähköpostista lähetettyjen viestien kulku Hotmail- ja Gmail-osoitteisiin on tilapäisesti estetty Gmailin ja Hotmailin toimesta. Ongelman taustalla ovat asiakkaidemme osoitteista tulevat roskapostit. Asiakkaidemme tunnuksia on kalasteltu sähköpostitse ja kalasteluviesteihin epähuomiossa vastanneiden asiakkaiden sähköpostitunnuksia on käytetty roskapostin levittämiseen. Tästä syystä Gmail ja Hotmail ovat estäneet Soneran osoitteista lähetettävät viestit.

Haluamme muistuttaa asiakkaitamme siitä, että Sonera ei kysele sähköpostitunnuksia koskaan sähköpostitse.

Sähköposti palautuu normaaliin tilaan, kun blokkaus päättyy Gmailin ja Hotmailin osalta.

Pahoittelemme ongelmaa.


Milloin tuo hidasteluongelma on tarkalleen alkanut outlookissa? Viimeaikoina ei sähköpostipalvelimelle ole mitään päivityksiä minun tietääkseni tehty. Saapuvatko postit normaalisti ajallaan kuitenkin webmailiin?


Minulla on ollut ongelmia työsähköpostien kanssa ulkomaille Soneran webmailia käyttäen. Kyseessä eivät siis ole gmail- tai hotmail-osoitteet. Ensimmäisen kerran huomasin karkeaa viivästymistä 16.4.-17.4. (Kanadasta Suomeen), ja nyt tänään tärkeät viestit eivät ole menneet perille Espanjaan. Kun asiakkaista ei kuulunut, vaikka deadline olisi ollut tiukka, laitoin viestit uudelleen gmailin kautta, ja - surprise, surprise - ainakin yksi asiakas sai viestinsä tätä kautta. Nettiyhteydet nettitikun kanssa ovat toimineet kohtalaisesti/hyvin koko ajan.
Olisiko Soneralla mahdollisesti muuta sähköposteihin (Sonera webmail) liittyviä ilmoituksia? Tai jo ilmoitettu (enkä ole niihin törmännyt)? Tämä on ollut TODELLA harmittavaa; asiakassuhteet kärsivät, kun ei tiedä siirtyä vaihtoehtoiseen sähköpostipalveluun ajallaan!

Yst.terv.
Heli
Hei HeliPaivikki,

Google ja Microsoft tarjoavat sähköpostipalveluita myös omalla domainosoittella, joten on mahdollista että vastaanottajan postipalvelun tarjoaa Google tai Microsoft. Tuolloin ongelma liittyy samaan, joka häiriötiedoitteissammekin on mainittu.

Mikäli viestiä ei ole voitu toimittaa perille tai viestin toimitus on viivästynyt, niin siitä pitäisi vastaanottajan postipalvelimelta tulla aina ilmoitus takaisin lähettäjälle.

Vastaanottopäässä tapahtuvalle suodatukselle emme itse suoraan pysty tekemään mitään, mutta ongelman ratkaisemiseksi tehdään kyllä töitä. Toivotaan että postit saadaan jatkossa kulkemaan paremmin.

Jos kuitenkaan kyseessä ei ole Microsoftin tai Googlen tarjoamat sähköpostit, niin seuraavat tiedot olisi hyvä ottaa ylös.

- Sähköpostisoite josta viesti on lähetetty
- Osoite, johon viesti on lähetetty
- Tarkka klo aika ja päivämäärä, jolloin viesti on lähetetty.

Yllä mainitut tiedot kannattaa ilmoitella meille, vikapalveluun, niin voimme selvittää asiaa tarkemmin.
Liityin ja luin vasta nyt tätä palstaa. Nyt ei lähde viestejä Espanjaan Hotmailiin tai Gmailiin Soneran linjoilla. Tuli taas oheinen palaute:

- SMTP protocol diagnostic: 550 SC-002 (BAY0-MC2-F30) Unfortunately, messages from 195.156.147.13 weren't sent. Please contact your Internet service provider since part of their network is on our block list. You can also refer your provider to http://mail.live.com/mail/troubleshooting.aspx#errors.

Intiaan olen jo pari vuotta pistänyt Gmailin kautta kaikki viestit. Suomeen Gmailiin lähetykset kyllä toimii, mutta ei Hotmailiin, testasin juuri. Kun tämä 195.156.147.13 lähetyksissä käytetty IP numero on ainavaan mustalla listalla mailmalla, eikö Sonera voisi käyttää jotain muuta numeroa ainakin ns luotettaville tai ainakin yritysasikkaille?

Joudun nyt lähettämään viestejä jotain muuta kautta ja tarkistelemaan, josko vastaanottaja sai ne. -Ei hyvä SONERA.

T: Tomppa5
Hei Tomppa5,

Hotmailin osalta parannusta pitäisi olla tullut nyt. Testailin ja ainankin nyt näytti menevän postit @live.com ja hotmail.com osoitteeseen. Myös Gmailin suuntaan viesti näytti kulkevan nyt.

Oletko kokeillut tänään lähettää postia?
Varmuuden vuoksi olen lähettänyt ryhmäviestit nyt gmail-osoitteestani, jotka todennäköisesti ovat menneet perille.

Soneran osoitteestani lähetin äsken viestin kohteeseen, jonka kanssa ei ole ollut ongelmia. Mitä meinaa nyt saamani ilmoitus?

This is the mail system at host fe27.mail.saunalahti.fi.

Your message was successfully delivered to the destination(s)
listed below. If the message was delivered to mailbox you will
receive no further notifications. Otherwise you may still receive
notifications of mail delivery errors from other systems.

The mail system

<xxxx@kolumbus.fi>: alias expanded
Hei rapetsu,

rapetsu kirjoitti:
Your message was successfully delivered to the destination(s)
listed below.

<xxxx@kolumbus.fi>: alias expanded

Saamasi viesti on selvästi kuittaus siitä, että lähettämäsi viesti on mennyt vastaanottajalle perille. Vastaanottajalla on mahdollisesti jokin kuittauspalvelu käytössään joka ilmoittaa sinulle automaattisesti vastaanottaneensa lähettämäsi viestin.
Toivottavasti tilanne on parantunut hotmail- ja gmail-osoitteiden osalta. Ankeaa on järjestäjälle, sillä ei ole järkeä puhelimitsekaan lähteä varmistamaan 50 ihmisen sähköpostin perille menoa. Olen yrittänyt käyttää kuittauspyyntöä, mutta sekin toimii kirjavasti. Viimeistään sen näkee, ketkä ilmestyvät paikalle kutsuttuun tilaisuuteen. Täytyy vaan toivoa.

Vastaa