Näistä käytän aina sitä, mikä on kulloisenkin yhteyspisteeni palveluntarjoajan smtp-osoite.
(kotona = Sonera = mail.inet.fi, töissä=palvelin.tyonantajandomain.com)
Ongelmana on jos haluan lähettää sähköpostia vastaanottajalle, jonka sähköposti osoite on inet.fi -domainin alaisuudessa, viestit eivät mene läpi kun uskottelen olevani oma.nimi@pp1.inet.fi.
Saan sähköpostiini seuraavan sisältöisen virheilmoituksen
I'm sorry to have to inform you that your message could not
be delivered to one or more recipients. It's attached below.
For further assistance, please send mail to <postmaster>
If you do so, please include this problem report. You can
delete your own text from the attached returned message.
<oma.nimi@pp1.inet.fi>: 553 <prvs=53167cc8e7=oma.nimi@pp1.inet.fi> unable to verify address
X-Symantec-Messaging-Gateway-Queue-ID: 15/93-29917-E2F07DE4
X-Symantec-Messaging-Gateway-Sender: rfc822; prvs=53167cc8e7=oma.nimi@pp1.inet.fi
Reporting-MTA: dns; palvelin.tyonantajandomain.com
Arrival-Date: Thu, 01 Dec 2011 07:22:54 +0200
Final-Recipient: rfc822; vastaanottaja@pp.inet.fi
Status: 5.0.0
Action: failed
Last-Attempt-Date: Thu, 01 Dec 2011 07:22:54 +0200
Diagnostic-Code: smtp; 553 <prvs=53167cc8e7=oma.nimi@pp1.inet.fi> unable to verify address
Samalle vastaanottajalle saman smtp-palvelimen kautta eri lähettäjänä (oma.nimi@harrastuksendomain.fi) viestit menevät kiltisti läpi.
Miksi?
Tarkennus, lisätty 2.12.2011: Virheilmoitus tulee siis kun käytän työnantajani smtp-palvelinta. Soneran yhteydellä ei ongelmaa ole.
Mutta annoin itseni ymmärtää, että virheilmoitus on lähtöisin Soneran systeemistä.