Skip to main content
Mistä johtuu, kun sähköpostilasku ei tule joka kerta perille. Kännykkään tuli viesti, muuta sähköpostiin ei. Sattui vielä niin hassusti, että kännykkä hajosi ja laskutustiedot (viitenumerot ym.) hävisivät samalla. Puhelinpalvelussa jaksoin roikkua n. tunnin, joka jäkeen luovutin. Mitä tehdä SONERA (pitääkö vaihtaa palvelun tarjoajaa? )
Ensimmäisenä kannattaa tarkistaa, ettei sähköpostilasku ole jäänyt jostain syystä tietokoneesi roskapostinsuodatukseen (Spam-filter).

Jos laskua ei kuitenkaan löydy mistään, kannattaa asia selvittää asiakaspalvelumme kanssa. Tiedossa ei ole ainakaan laajempaa vikaa, joka aiheuttaisi sen, etteivät sähköpostilaskut lähtisi normaalisti.

T. Lauri
Sonera Asiakaspalvelu
hanras kirjoitti:
Mistä johtuu, kun sähköpostilasku ei tule joka kerta perille. Kännykkään tuli viesti, muuta sähköpostiin ei. ...


Ei mitenkään ainutlaatuista. Näin käy välillä täälläkin. Ja aivan taatusti ei ole täällä päässä "suodatuksista" yms. kiinni.


Sonera-asiantuntija kirjoitti:
..., kannattaa asia selvittää asiakaspalvelumme kanssa. ...T. Lauri
Sonera Asiakaspalvelu


Ettäkö soittamalla maksulliseen puhelinnumeroon ja joutua siinäkin suhteessa epäsuhtaiseen asemaan? Olipa yllätys.
Pääset tarkistamaan laskujen tiedot myös verkkolaskuarkistoomme kirjautumalla.

Jos ongelma ei kuitenkaan selviä esimerkiksi edellä neuvotulla roskapostinsuodattimen tarkistuksella, asiasta kannattaa olla yhteydessä asiakaspalveluumme.

T. Sami
Sonera Asiakaspalvelu
Maksoikos se paperinen lasku mitään?
MarJu kirjoitti:
Maksoikos se paperinen lasku mitään?


Laajakaista -liittymissä paperilasku maksaa 1 eur / lasku. Sähköiset laskutustapamme, kuten sähköpostilasku ja e-Lasku ovat maksuttomia.

T. Sami
Sonera Asiakaspalvelu
Sonera-asiantuntija kirjoitti:
Ensimmäisenä kannattaa tarkistaa, ettei sähköpostilasku ole jäänyt jostain syystä tietokoneesi roskapostinsuodatukseen (Spam-filter).

Juurikin tällaisista ja vastaavista syistä johtuen, olen hämmästellyt ettei Sonera ole ottanut käyttöön laskutusta NetPostin kautta, kuten monet muut -niin pienemmät kuin suuremmatkin- yritykset tekevät.
itselläni (gmail) on laskut tulleet aina postilaatikkoon, hyvin on palvelu pelannut, myös virtuaaliviivakoodin käyttö käy kätevästi.
Juu, hommahan toimii (eli siis sähköpostiin tulevat laskut) niin kauan hyvin, kun sähköpostiosoitteesi pysyy samana.
Ja smtp -liikenteessä ei ole ongelmia.

Mutta varsinkin takavuosina tuli ja meni palveluntarjoajia ja sähköpostiosoitteet muuttuivat jopa useamman kerran vuodessa.
(Sama buumi saattanee jatkua Soneran news -palveluiden lopettamisen myötä).

NetPostissa on se hyvä idea, että laskut ja muut sähköiset kirjeet tulevat aina samaan paikkaan.
Aivan kuten ne tulisivat fyysiseen postilaatikkoosi tai postiluukkuusi, asumistavasta tietenkin riippuen.

Ymmärtääkseni NetPostiin siirtyvillä laskuilla on myös jonkinlainen eräsiirtorutiini ja tarkistus, että laskutiedot ovat menneet perille NetPostiin.
(Onko se sitten Control-M tai joku muu rutiini, mutta varmasti parempi kuin pelkkä sähköpostilaskutus, jossa perillemenoa ei voida mitenkään todentaa, eikä siis myös toimittaja voi osoittaa, että lasku on toimitettu asiakkaalle).


NetPostista saa myös aina sähköpostikuittauksen, kun sinne "laatikkoon" on uutta postia tullut.
Käyttäjän tarvitsee vain huolehtia siitä, että NetPostin asetuksissa on käyttäjän sen hetkinen aktiivinen sähköpostiosoite määriteltynä.


Jos vastaanotat ns. "e-laskuja" jotka lähetetään sähköpostiosoitteeseen, miten sellaista hallinnoit kokonaisvaltaisesti yhdellä käyttöliittymällä?
Laajakaistalaskut menee osoitteeseen nn.nn@sonera.fi, sähkölaskut osoitteeseen nn.nn@hotmail.com, muut laskut taas sinne.sun.tänne@minne.vaan.net

Kun vastaanotat laskusi ja muut sähköiset kirjeet NetPostiin, sinun tarvitsee vain huolehtia siitä, että juuri siinä palvelussa on ajantasainen sähköpostiosoitteesi.
Muualle sitä ei tarvitse päivittää.

Helppoa kuin heinänteko ja laskut vieläpä arkistoidaan vuosiksi eteenpäin ilmaiseksi.
Kunpa Sonerakin ymmärtäisi tämän virtuaalisen postilaatikkolaskutuksen ottaa käyttöön.

En ole Postilla (vai Itellako se on nykyään) töissä.
Yritän vain nähdä tuossa palvelussa ne hyvät puolet ja sähköpostilaskutukseen nähden niitä hyviä puolia on, paljon.
Business-idea on jopa niin loistava, että kenties tavanomaista postinjakelua ei enää edes tarvita muutaman vuoden kuluttua.
Kunhan siitä ei tehdä asiakkaalle maksullista, kuten pankit tekivät eli asiakas itse hoitaa netissä pankkiasiansa ja vieläpä maksaa siitä palvelumaksuja.
juu toki näin, minua häiritsee netpostissa se että kun saan tiedon sähköpostiini että netpostiin on tullut uutta postia niin se tiedotusviesti ei sisällä edes linkkiä palvelun kirjautumissivulle.

aikanaan kysyin miksei sitä linkkiä voida siihen viestiin laittaa, sain vastauksena epämääräisen viestin jossa syyksi ilmoitettiin tietoturva :)

ja siis pyysin linkkiä vain kirjautumssivulle, en mitään automaattista loginia ynm..

Vastaa