Aika usein sähköpostin lähetyksessä tulee virhe, varsinkin kun mukana on vähän isompi liite. Kone tyrkkää meiliä menemään jonkin aikaa, ja sitten antaa virheilmoituksen:
--
Virhe viestin lähetyksessä
Viestin lähettäminen epäonnistui.
Viestiä ei voitu lähettää, koska yhteyttä SMTP-palvelimeen mail.inet.fi ei onnistuttu luomaan. Palvelin voi olla varattu tai estää SMTP-yhteyspyynnöt. Varmista, että SMTP-palvelinasetuksesi ovat oikeat ja yritä uudelleen tai vaihtoehtoisesti ota yhteyttä verkon ylläpitoon.
--
Parin kolmen yrityksen jälkeen meili aina kuitenkin lähtee.
Mistähän mahtaa olla kyse?
Kokoonpano: Vista & Thunderbird & Sonera Extra 10/10
Sivu 1 / 1
Ja nyt kävi sitten ilmi, että ainakin viimeisimmällä kerralla kaikki meilit olivat kuitenkin menneet perille virheilmoituksesta huolimatta.
Eli pitääköhän nyt sitten olla välittämättä ilmoituksesta ja ottaa riski ettei meili mennyt perille, vaiko tukkia asiakkaan sähköposti lähettämällä tiedostot useaan kertaan... hmm, siinäpä pulma.
Eli pitääköhän nyt sitten olla välittämättä ilmoituksesta ja ottaa riski ettei meili mennyt perille, vaiko tukkia asiakkaan sähköposti lähettämällä tiedostot useaan kertaan... hmm, siinäpä pulma.
Saatko kyseisen ilmoituksen nimenomaan lähettäessäsi suuria liitteitä sisältäviä sähköposteja, vai tuleeko sama herja myös lähettäessäsi viestejä ilman liitteitä?
Sähköpostiohjelmasta kannattaa ainakin kasvattaa aikaa, jonka ohjelma yrittää saada palvelimeen yhetyttä. Monessa ohjelmassa tämä asetus on oletuksena vain minuutissa ja jos viesti ei ole tässä ajassa lähtenyt, antaa ohjelma useasti kyseisen herjan. Ohjeita eri ohjelmien asetuksiin löydät asiakastukisivustoltamme.
T. Panu
Sonera Asiakaspalvelu
Sähköpostiohjelmasta kannattaa ainakin kasvattaa aikaa, jonka ohjelma yrittää saada palvelimeen yhetyttä. Monessa ohjelmassa tämä asetus on oletuksena vain minuutissa ja jos viesti ei ole tässä ajassa lähtenyt, antaa ohjelma useasti kyseisen herjan. Ohjeita eri ohjelmien asetuksiin löydät asiakastukisivustoltamme.
T. Panu
Sonera Asiakaspalvelu
Muistelisin, että ilmoitusta ei ole tullut jos meilissä ei ole liitettä, mutta en ole varma. Tänään ainakin jo 500k liite aiheutti virheen.
Ja tosiaan varmistin vielä, että meilit näyttävät menevän perille joka tapauksessa vaikka virheilmoitus tulisikin.
Pidensin nyt palvelimen odotusaikaa kolmeen minuuttiin, katsotaan korjaantuuko.
Ja tosiaan varmistin vielä, että meilit näyttävät menevän perille joka tapauksessa vaikka virheilmoitus tulisikin.
Pidensin nyt palvelimen odotusaikaa kolmeen minuuttiin, katsotaan korjaantuuko.
Eipä auttanut tuo ajan pidentäminen kolmeen minuuttiin. Pitäisikö olla vielä pidempi?
Virheilmoitus tuli mielestäni kyllä jo ennen kolmen minuutin täyttymistä, joten voikohan vika kuitenkaan olla siinä?
Virheilmoitus tuli mielestäni kyllä jo ennen kolmen minuutin täyttymistä, joten voikohan vika kuitenkaan olla siinä?
Jos sait virheilmoituksen jo ennen kolmea minuuttia, ajan pidentämisestä ei välittämättä ole apua tässä tapauksessa.
Saatko samanlaisen virheilmoituksen, jos testaat sähköpostin lähettämistä Vistasta löytyvän Windows Mail -ohjelman avulla? Voit tarkistaa Windows Mail-ohjelman vaadittavat asetukset täältä. Jos sama ongelma ilmenee myös tällä ohjelmalla, ongelma ei todennäköisesti ole yksittäiseen sähköpostiohjelmaan liittyvää.
Jos tietokoneellasi on jokin palomuuriohjelma, voit tarkistaa ohjelman asetuksista, rajoittaako palomuuri jollain tavoin sähköpostiohjelman liikennöintiä. Esimerkiksi Sonera Tietoturva -ohjelmassa asian voi tarkistaa tämän ohjeen avulla.
T. Sami
Sonera Asiakaspalvelu
Saatko samanlaisen virheilmoituksen, jos testaat sähköpostin lähettämistä Vistasta löytyvän Windows Mail -ohjelman avulla? Voit tarkistaa Windows Mail-ohjelman vaadittavat asetukset täältä. Jos sama ongelma ilmenee myös tällä ohjelmalla, ongelma ei todennäköisesti ole yksittäiseen sähköpostiohjelmaan liittyvää.
Jos tietokoneellasi on jokin palomuuriohjelma, voit tarkistaa ohjelman asetuksista, rajoittaako palomuuri jollain tavoin sähköpostiohjelman liikennöintiä. Esimerkiksi Sonera Tietoturva -ohjelmassa asian voi tarkistaa tämän ohjeen avulla.
T. Sami
Sonera Asiakaspalvelu
Vastaa
Rekisteröidy
Onko sinulla jo tili? Kirjaudu sisään
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.