Sähköpostin lähetys ei toimi

  • 11 December 2014
  • 6 kommenttia
  • 37 katselukertaa

Mitä helkkaria tarkoittaa Outlook Expressin ilmoitus:
--
Viestiä ei voi lähettää, koska palvelin ei hyväksynyt lähettäjän sähköpostiosoitetta. Lähettäjän sähköpostiosoite on xxxxxx. Aihe 'xxxx', Tili: 'xxxx', Palvelin: 'mail.inet.fi', Protokolla: SMTP, Palvelimen vastaus: '451 <xxx@xxx.net> unable to verify address', Portti: 25, SSL-suojattu: Ei, Palvelinvirhe: 451, Virhenumero: 0x800CCC78
--

samoilla asetuksillla olen ohjelmaa käyttänyt iänkaiken, nyt ei lähettäminen enää onnistu!

-Matti-

6 kommenttia

Ilmoituksen perusteella postipalvelimemme ei tunnista sähköpostiosoitetta, johon olet yrittämässä sähköpostia lähettää. Oletko varmistanut, että osoite johon yrität postia lähettää, on oikea ja kyseinen domain on varmasti olemassa?

T. Panu
Sonera Asiakaspalvelu
Morjensta
kiitoksia vastauksesta

Ko.virheilmoitus alkoi aivan yllättäen tulla vastatessa viesteihin ja niiden lähetys ei onnistunut muuten kuin käyttämällä toista tiliä.

Osoite joihin postia lähetin on oikea ja kyseinen domain on olemassa, arviolta pari tuhatta sähköpostia olen siihen domainiin lähettänyt.(luultavammin ei tietenkään lähetys olisi onnistunut toista tiliä käyttämällä jos osoite olisi ollut väärä)

-Matti-
Microsoftin tukisivusto kertoo virheestä 0x800CCC78 seuraavasti: "Unknown sender (This error occurs because you have the incorrect e-mail address in the Reply-To field)".

Tuon mukaan syynä olisi SMTP-palvelimelle kelpaamaton lähettäjän vastausosoite.

T. Tapio
Sonera Asiakaspalvelu
Moikka

eli kuten ensimmäisessä viestissä kirjoitin virheilmoituksesta
"Viestiä ei voi lähettää, koska palvelin ei hyväksynyt lähettäjän sähköpostiosoitetta"

ongelmahan on siis se etten voi lähettää sähköpostia palvelimenne kautta

-Matti-
SMTP-palvelin tarkistaa lähettäjän osoitteen siten, että Soneran palvelimella oleva osoite on oltava olemassa eli koko osoite oikein ja muista osoitteista sen, että osoitteen domain löytyy nimipalvelimelta.

Jos lähetys on onnistunut aikaisemmin täsmälleen samoilla asetuksilla, niin jotain on jossain muuttunut ja aiheuttaa nyt kuvailemasi ongelman. Tämän tarkempaa vastausta ei voi antaa yksityiskohtia tietämättä.

Jos haluat asian tutkittavan Soneran puolelta, lähetä Omien sivujen Internet-liittymän ongelmatilanne lomakkeen kautta viesti Vikapalveluun ja laita siihen mukaan tarkempien tietojen lisäksi linkki tähän keskusteluun, niin selviät vähemmällä kirjoittamisella.

T. Tapio
Sonera Asiakaspalvelu
vika löytyi,
ei liittynyt Soneraan mitenkään.

Käyttämäni osoitteen domaini oli jäänyt vastaavalta hoitamatta joten se oli poistunut käytöstä.

kiitoksia vastauksista

-Matti-

Vastaa