Missä mahtaa olla vikaa, kun ensimmäinen kuvaviesti menee sutjakkaasti läpi tästä kaapelimodeemi-laajakaistasta, mutta seuraavat tahmaavat perusteellisesti? Tiedostoliitteen (jpg-kuva) koot ovat noin 8...12 MB, joten ei luulisi tämä tulevan ongelmaksi 2Mbit/s upstream-nopeudella.
Testasin hidastelun aikana kokeeksi http://www.speedtest.net sivun kautta liittymän nopeutta ja tuolta tuli upload-nopeudeksi täydet 2.02 Mb/s (download 9.35 Mb/s). Nyt tuo sähköpostiohjelmani (=Vistan Windows Mail) on puskenut tätä toista 8 MB kuvaliitettä reilun vartin verran ja on saanut siitä noin 20% lähetettyä... kolmas liite on jonossa odottamassa draftina, argh! Syylliseksi veikkaan Soneran sähköpostipalvelimia, joiden roskapostisuotimen koneälyssä taitaa olla parantamisen varaa.
-Timo
Sähköpostin lähetys hidastelee (10/2M)
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.