Skip to main content

Sähköpostin salasana

  • December 11, 2014
  • 2 kommenttia
  • 4 katselukertaa

Onko sähköpostin salasana muutettava aina omien sivujen kautta? Jos laajakaista sopimus on minun nimellä niin miten tämä lisäpostilaatikon käyttäjä voi mennä minun omille sivuille? Miten tämä homma toimii? Voiko käyttäjätunnusta vaihtaa, onko se pysyvä minkä operaattori on antanut.

2 kommenttia

  • February 22, 2013
Hei Heikan-d6,

Lisäpostilaatikko saa oman tunnuksensa jolla pääsee kirjautumaan sähköpostiin ja omille sivuille. Tällä tunnuksella siis voi salasanan vaihtaa omien sivujen kautta. Lisäpostilaatikon käyttäjä ei siis tarvitse pääkäyttäjän tunnuksia ollenkaan.

Käyttäjätunnuksen vaihtaminen ei ole mahdollista.

  • August 27, 2013
Käytän tätä triidiä omaan ongelmaani:

Unohtuneen salasanan vaihto lisäpostilaatikolle ei onnistu, koska ko. käyttäjätunnusta ja mailiosoitetta ei ole sidottu puhelinnumeroon. Tällainen ilmoitus tulee kun yritän vaihtaa lisäpostilaatikkoni unohtuneen salasanan. Puh. nroni on sidottu pääpostilaatikkoon. Ei käyttäjätunnus eikä lisäpostilaatikon mailiosoite toimi tässä tapauksessa. Tein asiasta vikailmoituksen, koska ei se näin mielestäni saa toimia.

Yritin 5 kertaa ja nyt sitten on tilin käyttö estetty!!! En löytänyt tästä tieton omien sivujen kautta. Ja koska olen tehnyt osoitteensiirtopyynnön en voi Sonera-tilini kautta tehdä mitään muutoksia tähän sähköpostitiliini. Ei todellakaan ole käyttäjäystävällinen palvelu tässä tilanteessa. Uusi osoitteeni astuu voimaan 1.9 joten joudun odottamaan nyt tuonne asti vähintään, jotta voin tehdä muutoksia omien sivujen kautta.

EDIT: kaikki OK nyt, vikailmoitus auttoi ja saan pääpostilaatikkooni uuden salasanan. Mutta lisäpostilaatikkoon ei todella voi kytkeä tekstiviesti-ilmoitusta uudesta salasanasta. Ja lukitus on voimassa vain tunnin ajan (tiedoksi vain lukijoille).