Ostin SSD-kiintolevyn 128 Gt, asensin Win XP:n sinne uusiksi. Kaikki muuten ok, mutta en saa outlook expressiä toimimaan uudella levyllä. Valokuvasin monen yrityksen jälkeen OE:n asetukset ja tilit sivu sivulta ja asensin niiden mukaan. Eikä tapahdu mitään. Newsin asennus ok, sähköposti ei. Arvelin, että ongelma on salasanassa ja kokeilin kaikkia käyttämiäni, mutta ei. Kirjauduin sitten yhden kerran Soneran Webmailiin ja postit oli siellä. Pyysin uutta salasanaa Operalla, Firefoxilla, Chromella, IE:llä, Maxthonilla, mutta ei. Soneran sivu väitti, että minun puhelinnumeroa siellä ei ollut. Se oli vale, siellä on. Sitten se väitti, ettei saa lähettää tiedotteita,mainoksia jne puhelimeen. Annoin luvan ja siellä se on, mutta en vain saa uutta salasanaa Soneralta, vaikka olen käyttänyt jo puolikymmentä pankkitunnusta ja pyytänyt. Mitään ei tapahdu. Tänne pääsin vahingossa, mutta sama salasana ei kelpaa OE.lle.
Ensin asensin Win 7:n, mutta se olisi käytännössä vaatinut uutta konetta ja sitä een osta, koska minulla on jo läppäri, tabletti ja Asuksen pikkuinen.
MITÄ MINUN PITÄISI TEHDÄ?
Sivu 1 / 1
Ohikulkijan kommentti:
Salasana sinulla on oikein, kun kerran pääset sillä webbimailiin.
Webbimailissa ja sähköposticlientillä on sähköpostitilillä (=sähköpostiosoitteella ja tunnuksella) sama salasana. Paitsi oma kokemukseni on, että jos salasanan vaihtaa niin eivät tule käyttöön samaan aikaan webbimailiin ja sähköpostiohjelmalle, muutamassa tunnissa kai kuitenkin. Älä mene solmuun Soneran lukuisten tunnusten kanssa, joilla kullakin on oma salasana - asiakkaan ("Sonera Tunnuksen") ja kunkin sähköpostiosoitteen salasanat ovat erikseen olemassa. Pankkitunnuksilla vaihdetaan asiakastunnuksen salasanaa, ei sähköpostiosoitteen salasanaa. Tai sitten on vain vikaa taas Soneran systeemeissä niin kuin lisäpostilaatikon salasanavaihdossa paraikaa onkin. Pistä "Omilla Sivuilla" asiakastunnuksella ("Sonera Tunnuksella" ) asiakastietoihin se puhelinnumero johon haluat salasanan (ei tarvitse olla Soneran numerokaan). Tänne keskustelualueelle tietoihisi laita asiakasnumerosi (osassa profiili, laskulta tai "Omilta Sivuilta"), niin Sonera selviää paremmin selvittelyssä. Esim. myös sähköpostitilin tunnuksella pääsee "Omille Sivuille", mutta ei voi kirjata omistajan tietoihin puhelinnumeroa
Kunhan et anna pyydettyä suoramarkkinointilupaa, ei Soneralla ole oikeutta lähettää mainoksia matkapuhelinnumeroosi. Lain mukaan suoramarkkinointilupaa ei saa vaatia ja sen saa koska tahansa perua.
Sivulla https://www4.sonera.fi/Kirjaudu/ on alaoikealla kohta "Unohtuiko salasana?" Napauttamalla sitä tekstiä (Ei kohtaa "Kirjaudu] sen päällä - se ei edes toimi) saa putkahdusikkunan, jossa napautetaan kohtaa "Tilaa uusi salasana". Kunhan matkapuhelinnumero on kirjattu asiakastietoihin ja tiedät muutettavan sähköpostitilin tunnuksen (varmaan näkyi niissä OE:n tiedoissa) niin saat uuden salasanan kännykkääsi ja vanha mitätöityy. Toivottavasti. Simppelimpi tapa lie soittaa ja jonottaa Soneran asiakaspalveluun. Asiakaspalvelussa muutetusta salasanasta taitavat kyllä lähettää laskun.
Webbimailiin voi kirjautua paitsi tunnuksella myös sähköpostiosoitteella. Sähköpostiohjelmalle kai tunnuksen pitää olla oikein kirjoitettu (ei esim. O 0:n paikalla).
Et muuten kertonut miten sähköpostin toimimattomuus ilmenee - ilmoittaako esim. että yhteyttä palvelimeen ei saatu. Väärän salasanan tapauksessa sähköpostiohjelmat tapaavat kysyä salasanaa. Muutaman väärän salasana annon jälkeen postitili mennee joksikin tunniksi lukkoon mutta aukeaa itsekseen.
Salasana sinulla on oikein, kun kerran pääset sillä webbimailiin.
Webbimailissa ja sähköposticlientillä on sähköpostitilillä (=sähköpostiosoitteella ja tunnuksella) sama salasana. Paitsi oma kokemukseni on, että jos salasanan vaihtaa niin eivät tule käyttöön samaan aikaan webbimailiin ja sähköpostiohjelmalle, muutamassa tunnissa kai kuitenkin. Älä mene solmuun Soneran lukuisten tunnusten kanssa, joilla kullakin on oma salasana - asiakkaan ("Sonera Tunnuksen") ja kunkin sähköpostiosoitteen salasanat ovat erikseen olemassa. Pankkitunnuksilla vaihdetaan asiakastunnuksen salasanaa, ei sähköpostiosoitteen salasanaa. Tai sitten on vain vikaa taas Soneran systeemeissä niin kuin lisäpostilaatikon salasanavaihdossa paraikaa onkin. Pistä "Omilla Sivuilla" asiakastunnuksella ("Sonera Tunnuksella" ) asiakastietoihin se puhelinnumero johon haluat salasanan (ei tarvitse olla Soneran numerokaan). Tänne keskustelualueelle tietoihisi laita asiakasnumerosi (osassa profiili, laskulta tai "Omilta Sivuilta"), niin Sonera selviää paremmin selvittelyssä. Esim. myös sähköpostitilin tunnuksella pääsee "Omille Sivuille", mutta ei voi kirjata omistajan tietoihin puhelinnumeroa
Kunhan et anna pyydettyä suoramarkkinointilupaa, ei Soneralla ole oikeutta lähettää mainoksia matkapuhelinnumeroosi. Lain mukaan suoramarkkinointilupaa ei saa vaatia ja sen saa koska tahansa perua.
Sivulla https://www4.sonera.fi/Kirjaudu/ on alaoikealla kohta "Unohtuiko salasana?" Napauttamalla sitä tekstiä (Ei kohtaa "Kirjaudu] sen päällä - se ei edes toimi) saa putkahdusikkunan, jossa napautetaan kohtaa "Tilaa uusi salasana". Kunhan matkapuhelinnumero on kirjattu asiakastietoihin ja tiedät muutettavan sähköpostitilin tunnuksen (varmaan näkyi niissä OE:n tiedoissa) niin saat uuden salasanan kännykkääsi ja vanha mitätöityy. Toivottavasti. Simppelimpi tapa lie soittaa ja jonottaa Soneran asiakaspalveluun. Asiakaspalvelussa muutetusta salasanasta taitavat kyllä lähettää laskun.
Webbimailiin voi kirjautua paitsi tunnuksella myös sähköpostiosoitteella. Sähköpostiohjelmalle kai tunnuksen pitää olla oikein kirjoitettu (ei esim. O 0:n paikalla).
Et muuten kertonut miten sähköpostin toimimattomuus ilmenee - ilmoittaako esim. että yhteyttä palvelimeen ei saatu. Väärän salasanan tapauksessa sähköpostiohjelmat tapaavat kysyä salasanaa. Muutaman väärän salasana annon jälkeen postitili mennee joksikin tunniksi lukkoon mutta aukeaa itsekseen.
Hei pazianssi,
Jos pääset kirjautumaan suoraan webmailiin, niin salasana on tuolloin oikein, eikä sitä tarvitse vaihtaa.
Jotta salasanan vaihtaminen onnistuisi omien sivujen kirjautumissivuilla olevan linkin kautta, niin puhelinnumero on pitänyt syöttää ensin omille sivuille sille varattuun kohtaan, "Salasana matkapuhelimeesi".
Jos kyseessä on laajakaistaliittymän pääkäyttäjätunnus, kirjaudu siis kyseisellä tunnuksella ensin Omille sivuille. Valitse omilla sivuilla laajakaistaliittymäsi, niin liittymätiedot tulevat näkyviin. Sivua selaamalla hieman alaspäin, näkyy linkki "Salasana matkapuhelimeesi". Tuon kyseisen linkin kautta kun olet kerran numerosi syöttänyt, voit jatkossa tilata salasanan tähän numeroon.
Jos kyseessä on lisäpostilaatikko, niin kirjaudu sen kanssa omille sivuille, niin vastaava "Salasana matkapuhelimeesi" linkki tulee suoraan näkyviin.
Uuden salasanan tilaaminen onnistuu tämän linkin kautta.
Outlook Expressin ohjeen sähköpostitilin lisäämiseen, löydät sivuiltamme.
Sähköpostitilin asetusten tarkistamiseen löydät ohjeen myös sivuiltamme.
Suosittelemme, että käytät ohjelmassa IMAP asetuksia, jolloin sähköpostia on mahdollista käyttää myös muilla laitteilla, esim. kännykällä.
Jos pääset kirjautumaan suoraan webmailiin, niin salasana on tuolloin oikein, eikä sitä tarvitse vaihtaa.
Jotta salasanan vaihtaminen onnistuisi omien sivujen kirjautumissivuilla olevan linkin kautta, niin puhelinnumero on pitänyt syöttää ensin omille sivuille sille varattuun kohtaan, "Salasana matkapuhelimeesi".
Jos kyseessä on laajakaistaliittymän pääkäyttäjätunnus, kirjaudu siis kyseisellä tunnuksella ensin Omille sivuille. Valitse omilla sivuilla laajakaistaliittymäsi, niin liittymätiedot tulevat näkyviin. Sivua selaamalla hieman alaspäin, näkyy linkki "Salasana matkapuhelimeesi". Tuon kyseisen linkin kautta kun olet kerran numerosi syöttänyt, voit jatkossa tilata salasanan tähän numeroon.
Jos kyseessä on lisäpostilaatikko, niin kirjaudu sen kanssa omille sivuille, niin vastaava "Salasana matkapuhelimeesi" linkki tulee suoraan näkyviin.
Uuden salasanan tilaaminen onnistuu tämän linkin kautta.
Outlook Expressin ohjeen sähköpostitilin lisäämiseen, löydät sivuiltamme.
Sähköpostitilin asetusten tarkistamiseen löydät ohjeen myös sivuiltamme.
Suosittelemme, että käytät ohjelmassa IMAP asetuksia, jolloin sähköpostia on mahdollista käyttää myös muilla laitteilla, esim. kännykällä.
Onhan se merkillistä, että minun Firefox 30 ja minun Opera 22 eivät näytä sellaista kohtaa kuin
"Salasana matkapuhelimeesi". ei vaikka minä kuinka olen kirjautunut ja katsellut liittymätietoja niin sellaista siellä ei näy.
Alkuperäinen ongelma on siis, että minä en saaa Outlook Expressiini uudella kiintolevyllä olevalla Win XP:llä meilitiliäni näkyviin, koska en muista salasanaani. Eipä ole tarvinnut käyttää, kun se oli tallennettu. Alkuperäinen salasana on muistaakseni vaihdettu paljon tuttuun salasaan, mutta se ei kelpaa.
Eikä kelpaa mikään muukaan tiedossani oleva salasana.
Omilla sivuilla olevalla palvelun tilauslomakkeella ei voi varata puhelinaikaa, koska sen "laatta" on harmaana, muille asioille näkyy voivan varata ajan.
Nyt käytössäni oleva salasana on sen kohdan slasana, jolla voi hallita kaikkia tietoja Soneralla.
Omilla sivuilla näkyy linkit
Laskuarkisto Tilauksen seuranta Palvelupyyntö Siirry sähköpostiin
Paitsi, että tuonne sähköpostiin en pääse tällä tunnuksella enkä tiedä millä sinne pääsee, yhden kerran vahingossa pääsin, kun kirjoittelin mitä sattuu salasanoja, mutta sitä en muista
Kiitos tähän astisista kommenteista.
Kirjoitettu Opera 22:lla
"Salasana matkapuhelimeesi". ei vaikka minä kuinka olen kirjautunut ja katsellut liittymätietoja niin sellaista siellä ei näy.
Alkuperäinen ongelma on siis, että minä en saaa Outlook Expressiini uudella kiintolevyllä olevalla Win XP:llä meilitiliäni näkyviin, koska en muista salasanaani. Eipä ole tarvinnut käyttää, kun se oli tallennettu. Alkuperäinen salasana on muistaakseni vaihdettu paljon tuttuun salasaan, mutta se ei kelpaa.
Eikä kelpaa mikään muukaan tiedossani oleva salasana.
Omilla sivuilla olevalla palvelun tilauslomakkeella ei voi varata puhelinaikaa, koska sen "laatta" on harmaana, muille asioille näkyy voivan varata ajan.
Nyt käytössäni oleva salasana on sen kohdan slasana, jolla voi hallita kaikkia tietoja Soneralla.
Omilla sivuilla näkyy linkit
Laskuarkisto Tilauksen seuranta Palvelupyyntö Siirry sähköpostiin
Paitsi, että tuonne sähköpostiin en pääse tällä tunnuksella enkä tiedä millä sinne pääsee, yhden kerran vahingossa pääsin, kun kirjoittelin mitä sattuu salasanoja, mutta sitä en muista
Kiitos tähän astisista kommenteista.
Kirjoitettu Opera 22:lla
Lisäkysymys: Laajakaista liittymätiedon alla on nappula "käytössäsi" ja siellä lukee "Spotify, voimassa toistaiseksi". Onko se maksullinen vai ilmainen, jos klikkaan nappulaa?
No niin, voinkin lopettaa ruikuttamisen. Spotify on puolen vuoden jälkeen maksullinen.
Ja sähköpostin salasanakin löytyi tallessa olleen asuntoesittelypaperista tönkköaakkosilla kirjoitettuna.
Muttta mitä tulee muihin juttuihin, niin olen edelleen sitä mieltä mitä olen sanonutkin tuossa aiemmin.
Ja sähköpostin salasanakin löytyi tallessa olleen asuntoesittelypaperista tönkköaakkosilla kirjoitettuna.
Muttta mitä tulee muihin juttuihin, niin olen edelleen sitä mieltä mitä olen sanonutkin tuossa aiemmin.
Hei pazianssi,
Eli salasana löytyi. Pääsetkö nyt siis kirjautumaan webmailiin? Saitko myös sähköpostin asenneltua Outlook Expressiin? Vai oliko näiden suhteen tilanne edelleen sama?
Sitten tuo salasanan matkapuhelimeen osuus. Jos olit siis kirjautunut Sonera Tunnuksella omille sivuille, niin sivun oikeassa ylälaidassa näkyy kirjaudu ulos linkin vasemmalla puolella "Asiakkuuteni" linkki. Jos tämä näkyy, niin silloin kyseistä "Salasana matkapuhelimeen" kohtaa ei löydy. Sonera Tunnuksen salasana vaihdetaan aina pankkitunnistautumisen kautta.
Salasana matkapuhelimeen kohta täytetään laajakaistaliittymän pääkäyttäjätunnukselle ja lisäpostilaatikon tunnuksille jokaiselle erikseen. Alla kuvallinen esimerkki miten tämä tapahtuu laajakaistaliittymän pääkäyttäjätunnuksella. Laajakaistaliittymän pääkäyttäjätunnus on samalla myös liittymän pääpostilaatikon tunnus.
Ãattachment=4:1g78o8jt]SSV01.png[/attachment:1g78o8jt]
Kirjaudu sisään laajakaistaliittymän tunnuksella. Ei siis pankkitunnuksilla luodulla Sonera Tunnuksella.
tattachment=3:1g78o8jt]SSV02.png[/attachment:1g78o8jt]
Valitse laajakaistaliittymäsi, niin pääset liittymätietoihin käsiksi.
iattachment=2:1g78o8jt]SSV03.png[/attachment:1g78o8jt]
Klikkaa kohdasta "Salasana matkapuhelimeen", niin pääset syöttämään numeron.
aattachment=1:1g78o8jt]SSV04.png[/attachment:1g78o8jt]
Syötä matkapuhelimen numero ja klikkaa tallenna. Numeron voi syöttää muodossa 050123456.
kattachment=0:1g78o8jt]SSV05.png[/attachment:1g78o8jt]
Eli salasana löytyi. Pääsetkö nyt siis kirjautumaan webmailiin? Saitko myös sähköpostin asenneltua Outlook Expressiin? Vai oliko näiden suhteen tilanne edelleen sama?
Sitten tuo salasanan matkapuhelimeen osuus. Jos olit siis kirjautunut Sonera Tunnuksella omille sivuille, niin sivun oikeassa ylälaidassa näkyy kirjaudu ulos linkin vasemmalla puolella "Asiakkuuteni" linkki. Jos tämä näkyy, niin silloin kyseistä "Salasana matkapuhelimeen" kohtaa ei löydy. Sonera Tunnuksen salasana vaihdetaan aina pankkitunnistautumisen kautta.
Salasana matkapuhelimeen kohta täytetään laajakaistaliittymän pääkäyttäjätunnukselle ja lisäpostilaatikon tunnuksille jokaiselle erikseen. Alla kuvallinen esimerkki miten tämä tapahtuu laajakaistaliittymän pääkäyttäjätunnuksella. Laajakaistaliittymän pääkäyttäjätunnus on samalla myös liittymän pääpostilaatikon tunnus.
Ãattachment=4:1g78o8jt]SSV01.png[/attachment:1g78o8jt]
Kirjaudu sisään laajakaistaliittymän tunnuksella. Ei siis pankkitunnuksilla luodulla Sonera Tunnuksella.
tattachment=3:1g78o8jt]SSV02.png[/attachment:1g78o8jt]
Valitse laajakaistaliittymäsi, niin pääset liittymätietoihin käsiksi.
iattachment=2:1g78o8jt]SSV03.png[/attachment:1g78o8jt]
Klikkaa kohdasta "Salasana matkapuhelimeen", niin pääset syöttämään numeron.
aattachment=1:1g78o8jt]SSV04.png[/attachment:1g78o8jt]
Syötä matkapuhelimen numero ja klikkaa tallenna. Numeron voi syöttää muodossa 050123456.
kattachment=0:1g78o8jt]SSV05.png[/attachment:1g78o8jt]
Salasana ongelmia täällä myös. Eli mulla on ollut Soneran nettiliittymä nyt taloyhtiön puolesta käytössä ja päätin kokeilla jos saisin sähköpostin myös käyttöön.
Pääsen "omat sivut" palveluun kyllä hienosti sisään ja se näyttää että minulla on yksi pääpostilaatikko luotuna. Jos menen tuota kautta "siirry sähköpostiin" linkistä eteenpäin niin tulee sivu jossa pyydetään syöttämään salasana sähköpostille kaksi kertaa. Tämä ilmeisesti tallentaa sähköposti salasanan kun sitä ei ole aikaisemmin missään yhteydessä annettu/kysytty.
Tuosta eteenpäin meneekin vähän mystisemmäksi eli "tallenna" napin painalluksen jälkeen kestää hetken ja sitten päädytäänkin sivulle mitä ei ole olemassa (404).
Linkki mihin yritetään mennä on: https://webmail.inet.fi/OmatSivut/?Laaj ... Sahkoposti
Eli lyhyesti flow on tämä: omat sivut -> siirry sähköpostiin -> salasana formi -> tallenna -> 302 redirect -> 404 (apache tomcat:n default 404 sivu)
Webmailiin en pääse luonnollisesti kun mulla ei ole kuin nuo "oma sivu" tunnarit. Katsoin ylläolevista havainnekuvista missä sen "salasana matkapuhelimeesi" linkin pitäisi olla ja mulla ei sellaista ole ollenkaan. Nuo muut neljä linkkiä löytyy kyllä (tee vikailmoitus, jne...). Tuli mieleen että onko tuo taloyhtiö diili joku vajaa paketti mihin tuo sähköposti ei sisälly vai mikä mättää?
Pääsen "omat sivut" palveluun kyllä hienosti sisään ja se näyttää että minulla on yksi pääpostilaatikko luotuna. Jos menen tuota kautta "siirry sähköpostiin" linkistä eteenpäin niin tulee sivu jossa pyydetään syöttämään salasana sähköpostille kaksi kertaa. Tämä ilmeisesti tallentaa sähköposti salasanan kun sitä ei ole aikaisemmin missään yhteydessä annettu/kysytty.
Tuosta eteenpäin meneekin vähän mystisemmäksi eli "tallenna" napin painalluksen jälkeen kestää hetken ja sitten päädytäänkin sivulle mitä ei ole olemassa (404).
Linkki mihin yritetään mennä on: https://webmail.inet.fi/OmatSivut/?Laaj ... Sahkoposti
Eli lyhyesti flow on tämä: omat sivut -> siirry sähköpostiin -> salasana formi -> tallenna -> 302 redirect -> 404 (apache tomcat:n default 404 sivu)
Webmailiin en pääse luonnollisesti kun mulla ei ole kuin nuo "oma sivu" tunnarit. Katsoin ylläolevista havainnekuvista missä sen "salasana matkapuhelimeesi" linkin pitäisi olla ja mulla ei sellaista ole ollenkaan. Nuo muut neljä linkkiä löytyy kyllä (tee vikailmoitus, jne...). Tuli mieleen että onko tuo taloyhtiö diili joku vajaa paketti mihin tuo sähköposti ei sisälly vai mikä mättää?
Hei ak777!
Käytätkö kirjautumiseen soneratunnusta (verkkopankkitunnuksilla luotu) vai laajakaistatunnusta?
Omilta sivuilta hyppääminen suoraan sähköpostiin soneratunnuksella vaatii sen, että soneratunnus ja laajakaistatunnus on yhdistettynä.
Jos et ole vielä yhdistänyt, täällä ohjeet sinne.
Mikäli yhdistämisen jälkeen ei vieläkään onnistu, kokeile vielä toisella selaimella.
Käytätkö kirjautumiseen soneratunnusta (verkkopankkitunnuksilla luotu) vai laajakaistatunnusta?
Omilta sivuilta hyppääminen suoraan sähköpostiin soneratunnuksella vaatii sen, että soneratunnus ja laajakaistatunnus on yhdistettynä.
Jos et ole vielä yhdistänyt, täällä ohjeet sinne.
Mikäli yhdistämisen jälkeen ei vieläkään onnistu, kokeile vielä toisella selaimella.
Kovin monia tunnuksia ja reittejä Soneran sivuilla tavalliselle kuolevalle joilla Soneran sivuilla tuskailu ei ole pääharrastus.
Itse muistan osoitteen http://www.sonera.fi/, josta yleensä osaan tarpeellisiin paikkoihin, mitä nyt välillä pitää Googlelta kysellä (Google on parempi löytämään Soneran sivuilta kuin Soneran oma haku)
Pääsivulta löytyy mm. linkit
Sähköposti https://webmail.inet.fi/
Omat Sivut https://www4.sonera.fi/Kirjaudu/
Etsi apua ja tukea http://www.sonera.fi/etsi+apua+ja+tukea#ohjeet-ja-vinkit/haku
josta edelleen tänne esim. Kysy verkossa -> Keskustele ja kysy http://www5.sonera.fi/keskustele/
Keskusteluun saa perustaa oman tunnuksen omalla salasanalla.
Omille sivuille päässee lähes kaikkilla tunnuksilla (tällä hetkellä lisäpostilaatikon tunnuksilla ainoastaan kiittää käynnistä eli heittää ulos) ja omat sivut toimivat eri tavoin riippuen millä tunnuksella kirjauduttu.
Sonera Tunnukseksi Sonera kutsuu pankkitunnuksilla luotavaa asiakastunnusta, jolla periaatteessa voi "Omilla Sivuilla" hallinnoida eri liittymiään ja vaikuttaa että hallintointimahdollisuuksia rakennetaan.
Laajakaistaliittymän tunnuksella on pääpostilaatiikko, jonka salasana on sama kuin liittymän salasana. Taitaa tuon voida vielä sotkea jollain tavoin "Sonera Tunnukseen". Jos se olisi joku selkeä tapa ja ajatus, se olisi varmaan kerrottu.
Laajakaistaliittymään voi "Omilla sivuilla" ottaa käyttöön lisäpostilaatikoita, joilla on erikseen salasanansa. Nykyisellään lisäpostilaatikon salasanaa ei voine vaihtaa, vain pyytää Soneralta kännykkänumeroon uuden kryptisen. Asiakaspuhelinpalvelu voi salasanan myös vaihtaa ja laittaa vaihtamisesta laskun. Salasana ei olisi salasana jos se olisi Soneran henkilöiden tiedossa.
Itse muistan osoitteen http://www.sonera.fi/, josta yleensä osaan tarpeellisiin paikkoihin, mitä nyt välillä pitää Googlelta kysellä (Google on parempi löytämään Soneran sivuilta kuin Soneran oma haku)
Pääsivulta löytyy mm. linkit
Sähköposti https://webmail.inet.fi/
Omat Sivut https://www4.sonera.fi/Kirjaudu/
Etsi apua ja tukea http://www.sonera.fi/etsi+apua+ja+tukea#ohjeet-ja-vinkit/haku
josta edelleen tänne esim. Kysy verkossa -> Keskustele ja kysy http://www5.sonera.fi/keskustele/
Keskusteluun saa perustaa oman tunnuksen omalla salasanalla.
Omille sivuille päässee lähes kaikkilla tunnuksilla (tällä hetkellä lisäpostilaatikon tunnuksilla ainoastaan kiittää käynnistä eli heittää ulos) ja omat sivut toimivat eri tavoin riippuen millä tunnuksella kirjauduttu.
Sonera Tunnukseksi Sonera kutsuu pankkitunnuksilla luotavaa asiakastunnusta, jolla periaatteessa voi "Omilla Sivuilla" hallinnoida eri liittymiään ja vaikuttaa että hallintointimahdollisuuksia rakennetaan.
Laajakaistaliittymän tunnuksella on pääpostilaatiikko, jonka salasana on sama kuin liittymän salasana. Taitaa tuon voida vielä sotkea jollain tavoin "Sonera Tunnukseen". Jos se olisi joku selkeä tapa ja ajatus, se olisi varmaan kerrottu.
Laajakaistaliittymään voi "Omilla sivuilla" ottaa käyttöön lisäpostilaatikoita, joilla on erikseen salasanansa. Nykyisellään lisäpostilaatikon salasanaa ei voine vaihtaa, vain pyytää Soneralta kännykkänumeroon uuden kryptisen. Asiakaspuhelinpalvelu voi salasanan myös vaihtaa ja laittaa vaihtamisesta laskun. Salasana ei olisi salasana jos se olisi Soneran henkilöiden tiedossa.
Vastaa
Rekisteröidy
Onko sinulla jo tili? Kirjaudu sisään
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.